Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "Smutný, Vladimír"

Now showing 1 - 9 of 9
Results Per Page
Sort Options
  • 3 D kinematografie v kameramanské praxi
    Tichovský, Martin
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-09-22
    Technologie natáčení a reprodukce 3D filmů se dostává díky pokročilé digitalizaci kinematografie do další vývojové etapy. Integrace nových výrobních postupů s sebou nese dramatický posun v práci kameramana, který dosud z velké části zodpovídal za finální obrazovou složku filmového díla. Ve své práci stručně shrnu historii 3D kinematografie, jež je úzce spjata s počátky filmu vůbec. Představím základní principy a předpoklady pro tvorbu stereoskopického pohyblivého obrazu, dále popíši současné možnosti technologických postupů v oblasti záznamu 3D filmů a videa v profesionálních i domácích podmínkách a poukážu na problematiku digitální přípravy a postprodukce. Vedle technologických principů bych se rád zaměřil na klíčové body práce kameramana na 3D projektech ? odlišnosti filmové řeči, trikové záběry (chroma key, motion capture, 3D imaging apod.) a úlohu hlavního kameramana při přípravách a dokončovacích pracích. Osnova: 1)základní principy stereoskopie 2)historie stereoskopického snímání, metody používané v minulosti 3)rozšíření metod a možností snímání 3D obrazu v současnosti 4)rozlišení problematiky snímání a reprodukce 3D obrazu pro kino a TV 5)úloha kameramana, odlišnosti od tradiční filmové řeči 6)změny v zodpovědnosti za finální vizuální podobu filmu 7)přípravy a postprodukce 3D AV díla z pohledu kameramana 8)natáčení 3D v domácích podmínkách 9)závěr: zamyšlení nad úlohou 3D efektu v rámci historie kinematografie a AV děl Zdroje: Petr Páta, ČVUT Galli 3D Vladimír Smutný, AČK Jiří Myslík, AČK Antonín Weiser, AČK American Cinematographer magazine internet
  • Dílo kameramana Binoda Pradhana v kontextu indické kinematografie
    Parkán, Havel
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-10-13
    Tato Práce pojednává o díle kameramana Binoda Pradhana, který působí v Bollywoodu. Najdeme zde též stručný historický vývoj indické kineamtografie.
  • Kameraman Igor Luther
    Fairaisl, Karel
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)
    Date of thesis defence: 2006-10-11
    Práce a dílo kameramana Igora Luthera
  • Letecká kinematografie
    Šachl, David
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-06-07
    Diplomová práce pojednává o způsobech a možnostech natáčení ze vzduchu a to na medium film i video. Věnuje se především současným technologiím a srovnání mezi nimi. Technologie jsou : helikoptéra, modely, paraglide a rogalo, horkovzdušný balón. Důraz klade na použití pro hranou a dokumentární kinematografii.
  • Monopoly
    Černý, Michal
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-10-08
    Jedna životní situace Laury, která se rozhodne získat zpět, co ztratila a následně zjistí, že už nemá chuť bojovat.
  • Natáčení českých celovečerních filmů digitální kamerou
    Bednář, Petr
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-06-04
    Začátky digitální kinematografie v čechách
  • STEADICAM a jeho využití v kinematografii
    Belica, Ondřej
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-09-19
    Účelem této práce je čtenáře seznámit se stabilizačním zařízením steadicam a jeho použitím ve filmové praxi. Mým cílemje informovat obecně o technologii steadicamu, jeho technickém principu, a stejně tak o estetických vlastnostech různého použití steadicamového záběru. Práce je dále doplněna o vybrané kapitoly z dějin pohyblivé kamery a analýzu ilustračního záběru ukazujícího možnosti steadicamu. Každopádně doufám, že čtenáři poskytne požadovaný vhled do problematiky, potřebný k jeho vlastní kameramanské praxi.
  • Světelné atmosféry ve filmech bratří Coenů
    Němec, Aleš
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-10-08
    Světelné atmosféry a jejich role ve filmové řeči.
  • Umělecké tendence filmové kamery v českém meziválečném a protektorátním filmu
    Polčák, Martin
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-10-13
    Předmětem této práce je analýza tvůrčích postupů kameramanů ve vybraných umělecky významných celovečerních hraných filmech v raném období zvukové éry natočených na území tehdejší československé republiky. Bylo vybráno celkem sedm filmů zastupujících nejvýraznější tvůrčí počiny téměř všech kameramanů, kteří v té době na našem území působili. Filmy jsou podrobovány analýze jejich vizuální stránky postupně dle jejich premiérového uvedení do kin. Jednotlivá díla jsou nejprve všeobecně zhodnocena s využitím názorů dobové kritiky a poté jsou již plynule podrobeny samotnému kameramanskému rozboru. V obrazové příloze na konci práce je pak možné si prohlédnout reprodukce vybraných dochovaných fotosek, včetně reklamní grafické prezentace.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy