Browsing by referee "Spurný, Vojtěch"
Now showing 1 - 18 of 18
Results Per Page
Sort Options
- C.Ph.E.Bach: Württembergské sonáty a jejich interpretační problémyŠlechtová, Jitka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2005)Date of thesis defence: 2006-06-14
- Diminuce v klávesové literatuře 16. a 17. stoletíŽďárská, Petra(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-07Moje bakalářská práce pojednává o diminucích v klávesové literatuře v různých částech Evropy v 16. a 17. století. Obsah práce je rozdělen do čtyř kapitol, jež jsou dále dělené do podkapitol, doplněné poznámkami pod čarou a obrazovými přílohami na konci práce. První kapitola hovoří o historickém vývoji hudby pro klávesové nástroje. Druhá kapitola vymezuje anglický pojem diminuce. Třetí kapitola popisuje práci s prameny, hlavním východiskem pro hudbu Itálie a Španělska je "Trattado de glossas" (1553) Diega Ortize a pro hudbu Anglie a Nizozemí "The Division-Violist: or An Introduction to the Playing upon a Ground" (1659) Christophera Simpsona. V další kapitole se zmiňuji o vlivu rétoriky na hudbu a analyzuji skladby, které připravuji na bakalářský koncert: Jan Piertersson Sweelinck - Fantazie Chromatica a Antonio Soler - Sonáta h moll.
- Historické interpretačně-metodické prameny pro cembalo 18. stoletíDlabačová, Olga(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-07Má magisterská práce je zaměřena na teoretické historické interpretačně-metodické prameny hry na cembalo vzniklé ve 20. - 60. letech 18. století ve Francii a Německu. Tématicky navazuje na mou bakalářskou práci (2008), která pojednávala o hlavních pramenech hry na cembalo 17. a 18. století ve Francii: Les Principes duClavecin (1702), Monsieur de Saint Lambert (cca. 1700), L´Art de toucher le Clavecin (1716, 1717), Francois Couperin (1668-1733) a De la mechanique des doigts sur le clavessin (1724), Jean Philippe Rameau (1683-1764). Obsah práce je rozdělen do pěti velkých kapitol, jež jsou dále dělené do podkapitol, doplněné poznámkami pod čarou a obrazovými přílohami na konci práce. První kapitola popisuje společensko-politickou situaci ve Francii a německu a její odraz do hudební praxe, dále základní rysy hudební řeči se zřetelem ke klávesovým nástrojům. Druhá a třetí kapitola probírá podrobně obsah francouzských a německých interpretačně-metodických spisů cembalové hry 20. - 60. let 18. století. Zaměřuje se na metodiku hry na cembalo, hudební teorii a řeší interpretační otázky prstokladu, ornamentiky, přednesu a dynamiky, buď ze všeobecného pohledu, nebo jako návod k interpretaci určitých skladeb. Čtvrtá kapitola podává základní informace o interpretaci generálbasového doprovodu na základě kapitol velkých cembalových škol zpracovaných v předešlých dvou kapitolách. Pátá kapitola shrnuje a zobecňuje všechny informace z probraných pramenů, čímž se zdůrazní znaky metodického postupu při výuce hry na cembalo a interpretace cembalových skladeb v 18. století ve Francii a Německu.
- Historický vývoj kadence se zaměřením na barokní klávesovou tvorbuČechová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-04Bakalářská práce s názvem Historický vývoj kadence se zaměřením na barokní klávesovou tvorbu se zabývá problematikou terminologie kadencí. Práce definuje pojem kadence, porovnává různé významy kadencí a zasazuje je do historického kontextu. V první kapitole se zabývám historickým vývojem kadenčních závěrů od Gregoriánského chorálu až po kadence u J.-Ph. Rameaua a standardní typy harmonické kadence jak je známe dodnes. V druhé kapitole pojednávám o typech ornamentálních kadencí. Po všeobecném přehledu se zaměřuji na kadenci v klávesové hudbě a jak ji vidí C.Ph.Em.Bach.
- Historie cembala v Čechách ve 20. stoletíNěmcová, Marta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-14Bakalářská práce "Historie cembala v Čechách ve 20. století" se zabývá dvěma úzce spjatými tématy, historií renesance staré hudby a historií renesance cembala v Čechách i ve světě. Cílem této práce je první zmapování dosud neprobádaného úseku české hudební kultury a jeho zařazení do světového kontextu. Jelikož v kapitolách o renesanci cembala je zdůrazněna etapa přechodu od moderního nástroje ke kopii historického nástroje, pojednává poslední kapitola o konstrukčních rozdílech obou typů nástrojů.
- KoncertKadlecová, Daniela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-06
- KoncertBublová, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-06
- Maray Němcová Magisterský koncert: J.S.Bach, Goldbergovské variace BWV 988Němcová, Marta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-11
- Marie Waldaufová: Bakalářský koncertWaldaufová, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07
- Markéta Čechová Bakalářský koncertČechová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-04
- Martínková Denisa - Bakalářský koncertMartínková, Denisa(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07
- Olga Dlabačová Bakalářský koncertDlabačová, Olga(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-11
- Olga Dlabačová: Magisterský koncertDlabačová, Olga(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-07
- Petra Žďárská: Bakalářský koncertŽďárská, Petra(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-07
- Sarabanda jako tanec v barokní cembalové literatuře (se zaměřením na francouzské suity J. S. Bacha)Waldaufová, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07Bakalářská práce s názvem Sarabanda jako tanec v barokní cembalové literatuře (se zaměřením na Francouzské suity J. S. Bacha) se zabývá souvislostmi mezi tanečním uměním a hudební formou, v tomto případě jednou ze čtyř hlavních částí suity, sarabandou. První kapitola je přehledem o vývoji evropského tanečního umění od počátku 15. století do konce druhé poloviny 18. století. Ve druhé kapitole je kromě historie tance sarabandy popsána jeho barokní podoba, charakteristické rysy a přehled tanečních kroků, které se v jeho choreografii nejčastěji objevovaly. Třetí kapitola je věnována sarabandě jako stylizovanému tanci v cembalových suitách francouzských a německých barokních skladatelů. Poslední kapitola je zaměřena na sarabandy v díle J. S. Bacha, jmenovitě na šest saraband z Francouzských suit.
- Strategie přípravy koncertního vystoupení (Vybrané psycho-fyziologické aspekty instrumentálního cvičení jako náměty k hledání a vytváření individ. učeb. stylu)Němcová, Marta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-11Diplomová práce "Strategie přípravy koncertního vystoupení" se zabývá vybranými psychofyziologickými aspekty instrumentálního cvičení, které mají vést k hledání a vytváření individuálního učebního stylu. V úvodu práce je nastíněna historie a a náplň oboru hudební fyziologie a hudební medicíny. Práce pojednává o cvičení ve vztahu ke zdraví, uvádí oblasti nejčastějších příčin profesionálních obtíží hudebníků a ukazuje příklady vybraných postupů, jak lze těmto obtížím předcházet a zamezovat. Dále vysvětluje instrumentální cvičení z hlediska fyziologie mozku a zmiňuje takové cvičební postupy, které jsou z tohoto hlediska optimální. Na závěr uvádí vybrané psychologické strategie instrumentálního cvičení a věnuje se také mentálnímu tréninku.
- Stylové rozdíly mezi fr. a it. klavírní hudbou 17. - 18. stoletíMartínková, Denisa(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07Bakalářská práce s názvem Stylové rozdíly mezi francouzskou a italskou klavírní hudbou 17. a 18. století se zabývá srovnáváním odlišné hudební praxe a odlišným způsobem zapisování a vůbec chápání hudby v Itálii a Franci. Zaměřuji se na předložení schopností a dovedností, které tehdejší interpreti a skladatelé museli ovládat, na významné stavitele a samotnou stavbu cembal té doby. První kapitola stručně přibližuje hlavní stylové rysy italské hudby a skladatele italské klávesové tvorby. Druhá kapitola oproti tomu ukazuje stylové rysy francouzské hudby a klávesovou tvorbu 17. a 18. stol. ve Francii. Třetí kapitola zpracovává stavbu nástrojů - čím se lišily. Náplní čtvrté kapitoly je shrnutí zásadních rozdílů mezi francouzskou a italskou tvorbou. V závěrečné kapitole je uvedeno shrnutí všech předešlých kapitol.
- Teoretické prameny se zaměřením na metodiku hry na cembaloDlabačová, Olga(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-11Bakalářská práce s názvem "Teoretické prameny se zaměřením na metodiku hry na cembalo (srovnání díla autorů 17., 18. století)" se zabývá problematikou vyučování počáteční hry na cembalo, prstokladů, ornamentiky a hudební teorie na podkladě teoreticko-metodických pramenů francouzských autorů 17. a 18. století. První kapitola stručně přibližuje život a dílo francouzských skladatelů, kteří zaměřili svou tvorbu na skladby pro cembalo. Druhá kapitola je věnována první škole soustředěné výhradně na hru na cembalo Les Principes du Clavecin Monsieura de Saint Lamberta. Třetí kapitola zpracovává metodický spis L´Art de toucher de Clavecin Francoise Couperina. Náplní čtvrté kapitoly je dílo Jeana Philippa Rameaua De la mechanique des doigts sur le clavessin. V závěrečné kapitole je uvedeno shrnutí obsahu těchto tří metodik a srovnání jednotlivých přístupů v řešení daných otázek.