Browsing by referee "Srstka, Jiří"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- AbonmáGregor, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-10Začátek práce definuje metodu její analytické části. Dále jsou vymezeny všechny důležité pojmy. Následující kapitoly začínají malým vhledem do historie a pokračují popisem tvorby abonmá. Jsou definovány tři pilíře, které abonmá musí nést. Dále se detailněji rozebírá strukturování abonentní nabídky, cenové strategie, distribuční kanály i možné obecné zásady, které je důležité sledovat při tvorbě abonmá. Stěžejní, analytická část práce začíná stručným číselným shrnutím výsledků analýzy abonentních systémů v České republice. Následují podrobné popisy obecných poznatků, které z analýzy vyplynuly. Je odkryta typologie abonentních skupin a zároveň dochází k pojmenování konkrétních případů, které se zdají být signifikantní. Na závěr jsou jmenovány zajímavé skupiny, které vybočují z normálu. V poslední podkapitole se setkáváme s konkrétními, nejzajímavějšími divadly, v jejichž světle zřetelněji vyniknou některé předcházející body práce. Přílohy obsahují ukázky webových prezentací divadel a několik nejzajímavějších statistických zdrojů.
- Chodovská Tvrz - historie a perspektivy multifunkčního zařízeníBlachut, Dominik(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-16Tématem diplomové práce "Chodovská tvrz - historie a perspektivy multifunkčního zařízení" je analýza kulturní instituce, lokalizované na periferii metropole. Cílem autora byl pokus o vytvoření komplexní studie zahrnující historii lokality, charakteristiku společenského a kulturního kontextu, v němž existuje již dvě desetiletí, a poté, pomocí nástrojů projektového manažerství, analyzovat stávající situaci kulturního centra a jeho výhledy. Pro získání detailnějšího výsledku využil autor i metody veřejného výzkumu. Výsledkem je strategický plán pro kulturní organizaci Chodovská tvrz s krátkodobými, střednědobými a dlouhodobými cíly.
- Divadlo jako investiční příležitostNovotný, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-06Divadlo jako investiční činnost má velmi dlouhou tradicí. Na území současné České republiky byl slibný rozvoj této činnosti přerušen v letech 1945 ? 1989 a nejobvyklejším typem divadla se stalo divadlo veřejné služby. Proto je v této práci věnována pozornost historii českého a světového soukromopodnikatelského divadla, a zejména jeho nejznámější podobě ? broadwayskému muzikálu. Kreativní průmysl měl vliv na změnu vnímání všech součástí kultury. Právě zařazením divadla do kreativního průmyslu získává divadlo zcela jiný rozměr ? stává se moderní součástí hospodářství, které není postaveno na průmyslové výrobě a zemědělství, ale na tvůrčím potenciálu lidí. S divadlem, zvláště soukromopodnikatelským, bezprostředně souvisí i jeho financování. Příklady úspěšného fungování divadla jako investiční příležitosti lze nalézt na obou stranách Atlantiku ? v New Yorku i Londýně.
- Může se stát regionální divadlo kulturním centrem?Šesták, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2012-01-23Tato práce se v rámci úsilí o výzkum dosahu a rozsahu problematiky kulturního managementu praktikovaného v divadle - snaží odpovědět na otázku formulovanou v jejím názvu: Může se stát regionální divadlo kulturním centrem? Postupné ujasňování tohoto cíle, jeho souvislostí a bezprostředních i nepřímých předpokladů takového směřování se v tomto kontextu vedlo k propojení s problematikou divadla v přírodním prostoru, konkrétně využívání možností Otáčivého jeviště v českokrumlovském zámeckém parku. Vynález scénografa Joana Brehmse obsahuje vzhledem ke svému originálnímu přínosu evropskému divadlu podle mého názoru možnost, jak se i rozvíjením tohoco historie Jihočeského divadla otevřela, dostat blíže k realizaci cíle, který mi tanul na mysli. Funkce šéfa činohry i post ředitele Jihočeského divadla mě přiměly k tomu, abych se dále a hlouběji zamýšlel nad problematikou řízení složitého divadelního organismu, a to zejména ve změněných ?tržních? podmínkách.Problematika řízení umělecké potažmo kulturní instituce, jejíž různá řešení jsem poznal nejdřív na vlastní kůži jako herec a pak je musel sám činit v nejrůznějších situacích, do kterých mě přivedl výkon mých manažerských funkcí, tvořila další náplň mého studia.
- Nadace podporující kulturuUrbánková, Monika(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-10Tato bakalářské práce s názvem Nadace podporující kulturu byla od začátku tvořena s vizí naplnění hned několika cílů. Tím prvotním bylo prosté popsání fungování nadací, jelikož většina obyvatel naší země sice souhlasí s existencí těchto neziskových organizací, ovšem zdaleka netuší, jak tyto subjekty fungují. Tato skutečnost se mi potvrdila prostřednictvím průzkumu, který jsem v rámci sběru informací provedla. Práce je rozšířena o další pohled, který s sebou přináší rozdělení vybraných nadací na dvě skupiny dle způsobu jejich financování. První skupina nese název ?soukromé? nadace, druhá nadace ?firemní?. Jednotlivé kapitoly se věnují původu samotného slova nadace, přes historii nadací a platný zákon upravující právní normu až po konkrétní příklady dobře fungujících nadací v oblasti kultury. Věřím, že práce Nadace podporující kulturu bude přínosná budoucím čtenářům, kteří by měli díky ní lépe pochopit samotnou podstatu nadací, jejich fungování a poslání.
- Oceňování uměleckých výkonů v historii i současnosti českého divadlaNeubauer, Milan(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-14