Browsing by referee "Sušický, Jiří"
Now showing 1 - 9 of 9
Results Per Page
Sort Options
- Doležal Jan : Bakalářský koncertDoležal, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-05
- Improvizace jako cesta hráčského rozvoje ve vztahu ke koncertní praxiKozderka, Ladislav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-15Tato práce se zabývá možností využití improvizace jako cesty rozvoje hráčské osobnosti směrem ke kreativitě. Její prohloubení vede k obohacení koncertní praxe o nové podměty vzešlé z improvizace.
- Jiří Genrt: Bakalářský koncertGenrt, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-07
- John Williams: Koncert pro tubu a orchestrGenrt, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-07Ve své práci se věnuji americkému skladateli Johnu Williamsovi a jeho Koncertu pro tubu a orchestr. První kapitola popisuje Williamsův život od začátků jeho umělecké dráhy až po současnost. V jejích podkapitolách přibližuji jeho rozsáhlou filmovou a koncertní tvorbu, Williamsovi skladatelské úspěchy a významná ocenění. Druhá kapitola obsahuje historii a formální rozbor koncertu pro tubu a orchestr. Dále se zde věnuji interpretační problematice tohoto koncertu a nahrávce významného současného norského tubového virtuose Oysteina Baadsvika.
- Metodika hry na lesní rohMatlasová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-02Tématem této diplomové práce je Metodika hry na lesní roh. Text je rozdělen do několika kapitol. Po krátkém úvodu se zabývám vývojem lesního rohu s přihlédnutím k počátku vývoje v Čechách. Kapitola třetí přináší stručný přehled vybraných metodických škol. Následují kapitoly o držení nástroje, dýchání, nátisku. Těžiště práce tvoří kapitoly nátisková a dýchací cvičení.
- Přibík J.: Bakalářský koncertPřibík, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06
- Robert Schumann: Koncertantní tvorba pro lesní rohDoležal, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-05Tématem práce je analýza díla Konzertstück für vier Hörner und Orchester, op. 86 německého romantického skladatele Roberta Schumanna. Analýze předchází seznámení s osobností a dílem autora a také jeho vztahu k lesnímu rohu. Zmíněna je úloha lesních rohů v Schumannově symfonické tvorbě a potom další dvě díla pro lesní roh ? Adagio a Allegro pro lesní roh a klavír, op. 70 a Jagdlieder pro mužské hlasy a čtyři lesní rohy, op. 137. Hlavní téma, Konzertstück, op. 86, je popsáno z historických, formálních a interpretačních hledisek. Na závěr je provedeno srovnání dostupných nahrávek díla.
- Současnost Ústřední hudby armády České republiky a její činnost v letech 2005-2010Přibík, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06Tato práce pojednává o činnosti Ústřední hudby armády České republiky v letech 2005-2010 a reformách vojenské hudební služby. Uskutečněné reformy vojenské hudební služby a zrušení většiny vojenských hudeb během posledních dvaceti let můžeme považovat za téměř úplný zánik české a slovenské vojenské hudební kultury a tradice dechové hudby, která po několik staletí byla utvářena našimi předními vojenskými dirigenty a skladateli, jenž je dodnes uznávána po celém světě. Vždyť to byli právě oni, kteří šířili do celé Evropy dechovou hudbu a tradici, tak jak ji známe například v Rusku, Bulharsku a ve státech bývalé Jugoslávie. Vojenští dirigenti Julius Fučík, Karel Komzák a syn Karel Komzák, Rudolf Piskáček, Franz Lehár (otec autora světoznámých operet), Bohumil Vejvoda (strýc Jaromíra Vejvody), Václav Voskovec (otec Jiřího Voskovce), Rudolf Nováček (autor pochodu Castaldo), Jindřich Praveček i Adolf Scherbaum světový virtuos na trubku, to jsou jedni z mnoha, kteří tuto tradici pomáhali rozvíjet po stovky let. Je pravdou, že po pádu komunismu a vstupu České republiky do NATO se naše země nenachází v bezprostředním ohrožení válkou a je přirozené, že se počet vojáků a vojsk snižuje. Nechat ale zaniknout podstatnou část naší hudební kultury je téměř neomluvitelné. Ústřední hudbu armády České republiky a posádkovou hudbu Olomouc můžeme označit za poslední ? mohykány ? vojenské dechové hudby a nedělejme si iluze o jisté budoucnosti těchto vojenských hudeb a celé hudební kultury. V dnešní době, kdy jakákoliv kulturní tradice nemá pro náš stát téměř žádnou hodnotu, je i hudba spíše přítěží pro státní pokladnu. Žijeme v době mediálních, datových i hudebních nosičů a nejspíše nás čeká v budoucnu i to, že z úsporných důvodů bude zahraniční delegaci vítat reprodukovaná hudba nebo navštívíme-li balet, bude nám i tam zřejmě hrát k choreografii hudba z reproduktorů.
- V. F. Červený - fenomenální nástrojař, jeho život a díloKořínek, Vít(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-15Tato diplomová práce si dala za úkol, jak je již z názvu patrné, připomenout osobnost Václava Františka Červeného, jehož život a odkaz, který mnoho znamená nejen pro českou nástrojařskou školu, ale i pro českou kulturu vůbec. Červeného dílo je tak rozsáhlé, že by si zasloužilo podrobnější zpracování, jež by však bylo nad rámec této práce. Téma je však natolik zajímavé, že jistě osloví nejen malou skupinu odborníků, ale i širokou veřejnost. Cílem této práce je základní sumarizace života a odkazu Červeného, jež se bezesporu stal fenomenálním zjevem české nástrojařské školy.