Browsing by referee "Täubelová, Kristýna"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- Býti AlenkouStránská, Marianna(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-29Neni ctižádostí inscenátorů ilustrovat doslovně text knižni předlohy, ale snažit se divákům nabídnout cestu do fantazie, kterou text inspiruje, /nebo může inspirovat/ Bakalářská práce ?Býti Alenkou? se zabývá tématy jako: imaginace, zážitky z dětství, vzpomínky, asociace, paměť, prostor, předmět, ale především se zaměřuje na diváka samotného. Hledá možnosti, jak divákovu imaginaci aktivovat a jak s ní pracovat. Práce je rozdělena do tří částí: A. Seznamovací - vznik a scénosled představení B. Teoretická - obecné definice zmíněných pojmů C. Praktická - analýza autorského představení ?Kabaret luknja?
- Kompletní výtvarné a technické řešení inscenace Červený sen v divadle Na zábradlí v Praze.Hayashi, Yumi(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-16Kompletní výtvarné a technické řešení inscenace Červený sen v divadle Na zábradlí v Praze.
- Pohybové divadlo, tanec a loutky v českém a japonském kulturním prostředí.Hayashi, Yumi(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-16Diplomová práce se zaměřuje na hledání možností použití loutek v pohybovém divadle a na studium české a japonské loutkové tradice. Je rozdělena do dvou hlavních částí. V první části jsou shrnuty teoretické poznatky o významu loutek a loutkovém divadle v české a japonské kultuře. V druhé části je popsán vznik představení Červený sen, doplněný o návrhy scénografie, loutek a kostýmů. Kapitola o japonském tradičním loutkovém divadle přibližuje také japonskou mentalitu a vliv filozofie a náboženství. Z českého pohybového divadla je popsán fenomén nového cirkusu. Je zde také uvedeno srovnání japonského a českého přístupu k používání loutek. Z poznání obou kulturních prostředí vychází zdroje vzájemné inspirace. Taneční představení Červený sen vzniklo jako společný projekt se studenty choreografie HAMU a zaměřilo se na herecké a taneční možnosti loutek. Příběh se ve třech dějstvích soustředil na silné ženské emoce: touha po lásce, touha po kráse a touha po moci. Hlavní role tří žen v kritických životních situacích mají Karen z příběhu Červené boty od Hanse Christiana Andersena, Jaoja Ošiči z japonské legendy o nenaplněné lásce a Lady Macbeth z tragédii Williama Shakespeara. Krátké příběhy jsou spojeny symbolickou červenou barvou. Dospívající dívka pozoruje osud tří žen a získává mravní ponaučení.
- Pouliční divadlo, průvody a karnevaly. Historicky i jako fenomén dnešní doby.Nečas, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-14Práce zaznamenává výběr z karnevalových produkcí a pouličních průvodů. V úvodní části Jan Nečas popisuje počátky průvodů a jejich vývoj v Českých zemích. V další části práce se zabývá problematikou historie velkých karnevalových slavností. Ve čtvrté kapitole představuje výběr velkých karnevalů konaných v současnosti. V závěrečné kapitole reflektuje svou vlastní práci v rámci pouličního průvodu v Jičíně.
- Scénografický projekt : Kabaretluknja - výtvarné řešení autorského představení v loutkovém divadle v Lublani v rámci festivalu LutkeStránská, Marianna(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-29Analýza autorského představení Kabaretluknja ve spolupraci s loutkářem Matijou Solcem.
- Scénografický projekt Průvod a loutky na Valdštejnských slavnostech v Jičíně - výtvarné řešení projektu.Nečas, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-14Scénografický projekt Průvod a loutky na Valdštejnských slavnostech v Jičíně - výtvarné řešení projektu.