Browsing by referee "TICHÝ, Zdeněk"
Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
- Hercova inspirace.Čížek, Mikuláš(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-27Diplomová práce Hercova inspirace se převážně zabývá inspiračními zdroji divadelních inscenací, na kterých se autor této práce podílel během studia na DAMU. Autor zde na základě svých zkušeností porovnává jednotlivé režiséry, jejich způsob práce a to čím se nechávají inspirovat. Autor se také zabývá tím, co jeho osobně inspiruje v tvůrčí činnosti.
- Humor v tvorbě Ladislava SmoljakaŠpíglová, Aneta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-09-07Předmětem této diplomové práce je divadelní a filmová tvorba Ladislava Smoljaka. Práce si klade za cíl v jeho rozsáhlém díle objevit shodné prvky a definovat poetiku umělce. Přičemž pozornost je soustředěna především na jeho humor. Dílčí cíl představuje vymezení Smoljakova tvůrčího přístupu vůči Zdeňku Svěrákovi, jeho mnohaletému partnerovi; členovi autorského týmu. Základním nástrojem zkoumání je rozbor inscenací a filmových komedií: Vyšetřování ztráty třídní knihy pro Divadlo Járy Cimrmana, Hymna aneb Urfidlovačka, Fantom realistického divadla Zdeňka Nejedlého pro Studio Jára (později přejmenované Studio Láďa) a Malý říjen pro Divadlo Na Zábradlí. Z filmů to jsou: Jáchyme, hoď ho do stroje!; Marečku, podejte mi pero!; Na samotě u lesa; Kulový blesk; Vrchní, prchni!; Jára Cimrman ležící, spící; Rozpuštěný a vypuštěný a Nejistá sezóna. Získané poznatky se autor pokusil zobecnit a následně využít k definování Smoljakova chápání humoru jako způsobu komunikace; vyjadřování se k problémům týkajících se samé podstaty lidství.
- Jiráskův Hronov organizační zázemí festivaluCajtlerová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-13Předmětem zájmu mé bakalářské práce je festival amatérského divadla Jiráskův Hronov, který je nejdéle trvajícím festivalem amatérského divadla nejen u nás, ale i ve světě. Jiráskův Hronov je naprostým unikátem a svébytným fenoménem českého neprofesionálního divadla již po několik generací. Ráda bych na tento festival nahlédla z organizační stránky v jeho současné podobě a v kontextu širokého spektra celorepublikových postupových přehlídek, které mu předcházejí. Práce se bude zabývat produkční stránkou věci - jak v průběhu festivalu, tak v jeho přípravných fázích. Dalším výrazným aspektem práce bude zmapování jeho finanční situace během předešlých let a zejména v současné době, kdy je finanční otázka festivalu velmi aktuální a živá - v letošním roce vedla například i ke zkrácení festivalu jako takového. Kromě finančních změn došlo vzhledem k odchodu letitého ředitele festivalu Milana Strotzera a příchodu nové ředitelky Simony Bezouškové i k podstatným programovým změnám a vůbec změnám v samotném průběhu přehlídky. I jim se bude práce věnovat. Kromě cíle přinést ucelený obraz o organizačním zázemí významného českého festivalu, si práce klade i otázku po specifikách produkce amatérských přehlídek v kontextu k určitému fungování ochotnického divadla vůbec. Jako hypotéza práce se tedy nabízí otázka, zda-li zajištění takovéhoto festivalu nějaká a jaká specifika, vzhledem k profesionálnímu divadlu a jeho přehlídkám, má.
- ... Na cestěNedbal, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-20Ve své diplomové práci popisuji svou osobní cestu k objevení zvuku na divadle. Práce se skládá ze sedmi kapitol, přičemž kapitola 1. je o tom, jak se vůbec divadlo jako takové dostalo do mého povědomí, a finální kapitola mapuje poslední etapu mého působení v norském Transiteatret-Bergen. Ve své práci se věnuji tvorbě, která probíhala jak na akademické půdě DAMU, tak mimo ni, a to ať už před DAMU, či po ní.
- Obsažnost versus zábavnost propojování obou hledisek při tvorbě div adelního dílaLesák, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-10Cílem práce je reflexe mých dvou inscenací Jak uběhnout maraton a Chameleon z hlediska jejich obsažnosti a zábavnosti. Obě inscenace mě vedly k domněnce, že s rostoucí obsažností klesá zábavnost divadelního díla a s rostoucí zábavností snad klesá její obsažnost. Protože jsem však sám viděl mnoho inscenací, které považuji za vysoce obsažné i zábavné dohromady, rozhodl jsem se svou domněnkou blíže zabývat, abych zjistil, jaký je skutečný vztah obsažnosti a zábavnosti. V práci proto formuluji, co chápu pod pojmem zábavnost a co pod pojmem obsažnost. Rozborem svých představ o obou pojmech docházím k závěru, že zábavnost bez obsahu mi nepřipadá zábavná a obsah, který není předáván zábavně, zase často vnímám jako nesdělný. Přicházím tak na to, že se obsažnost se zábavností nejen nevylučují, ale dokonce dokáží dost těžko existovat jedna bez druhé. Mou největší chybou při tvorbě obou inscenací byl tedy hlavně fakt, že jsem obě hlediska od sebe odděloval. Ve své následující režijní praxi bych proto chtěl pracovat se zábavností i obsažností dohromady tak, aby se obě hlediska vzájemně podporovala a organicky vycházela jedno z druhého.
- Problematika souboru po roce 1989Etlíková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-04Cílem práce je načrtnutí vývoje motivačně-organizačního subsystému divadla v České republice po roce 1989. V první kapitole autorka shrnuje vývoj této oblasti v etapě předchozí, která počíná v druhé polovině padesátých let dvacátého století. Zabývá se zde také vývojem divadla obecně, jakožto umělecko-estetického systému. V tomto ohledu se však omezuje pouze na ty momenty, které přispívají k lepšímu pojmenování vlastního tématu práce. Zmiňuje je tedy tehdy, pokud se vztahují k subsystému motivačně-organizačnímu. Ve druhé kapitole se autorka pokouší ony podněty, jež s sebou přináší etapa počínající rokem 1989, pojmenovat a určit, jaký mají vztah k té předchozí. Také zde se zabývá otázkami umělecko-estetickými, ale pouze do té míry, do jaké mohou přispět ke zpřehlednění problematiky. V závěru shrnuje ony nově nalezené principy a pokouší se pojmenovat jejich vztah k těm, které charakterizovaly etapu předcházející.
- Režijní tvorba Jana MikuláškaZicháčková, Magda(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-03Diplomová práce "Režijní tvorba Jana Mikuláška" se zabývá jedním z nejvýraznějších současných českých divadelních režisérů. Autorka se snaží přiblížit osobnost a tvorbu Jana Mikuláška prostřednictvím analyzování jeho režijních postupů u konkrétních inscenací, které měla možnost vidět. Navazuje na svou bakalářskou práci nazvanou "Spolupráce režie a scénografie: J. Mikuláška a M. Cpina", kde analyzovala Mikuláškovy režijní postupy především v inscenaci Heda Gablerová. Výčet Mikuláškových inscenací je bohatý, proto si pro své analyzování zvolila konkrétní úsek z jeho tvorby, který mj. porovnává s tvorbou předchozí. Podrobně se věnuje inscenacím Europeana, Nenápadný půvab buržoazie, Šedá sedmdesátá aneb Husákovo ticho a především pak inscenaci Hodní chlapci, na které se autorka dramaturgicky podílela.
- Shakespearovské inscenace Jana MikuláškaLásková, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-10V této bakalářské práci se snažím postihnout základní principy tvorby režiséra Jana Mikuláška. Na konkrétních příkladech ukázat jejich charakteristické rysy a jejich úskalí ve vztahu k dramatickému textu. Práce se zaměřuje na rozbor shakespearovských inscenací Jana Mikuláška: Hamleta v Divadle Husa na provázku a Macbetha v Divadle v Dlouhé. Základním zdrojem informací pro mou práci jsou kritické reflexe inscenací, rozhovory s tvůrci, odborná literatura, videozáznamy inscenací a v neposlední řadě mé vlastní divadelní zážitky a texty divadelních her Williama Shakespeara: Hamlet v překladu Zdeňka Urbánka a Macbeth v překladu Jiřího Joska.