Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "TOPERCZER, Peter"

Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
  • F. Chopin - Scherza a jejich vrcholní in terpreti
    Kozák, Marek
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)
    Date of thesis defence: 2016-06-01
    Práce je rozdělena do dvou částí. V první části práce je stručně nastíněn životní osud F. Chopina, o kterém bylo napsáno již mnoho, takže se omezím pouze na základní životopisná fakta a zejména na období, ve kterém zkomponoval právě 4 scherza. Bude následovat pojednání o scherzu jako hudební formě, jejím vzniku a vývoji. V závěru první části práce je kapitola věnovaná scherzům F. Chopina a dalším skladbám, v nichž se hudební forma scherza vyskytuje. Druhá část práce je zaměřena na interpretační problematiku, rozbor několika nahrávek významných interpretů. Obsahuje také jejich stručné profily.
  • Franz Liszt: Totentanz
    Vavrušová, Andrea
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)
    Date of thesis defence: 2016-09-16
    Cílem této práce je analyticky poukázat na dílo Ference Liszta Totentanz pro klavír a orchestr, které je podle mého názoru málo interpretované a známé v našich geografických šířkách.
  • Friedrich Gulda jako interpret a skladatel
    Otáhalová, Jana
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)
    Date of thesis defence: 2020-09-08
    Abstrakt Tato bakalářská práce pojednává o rakouském pianistovi Friedrichu Guldovi, který se do povědomí hudební veřejnosti zapsal nejen jako vynikající interpret Bachových, Beethovenových a Mozartových děl, ale také jako jazzový klavírista a skladatel. Práce je členěna na dvě hlavní části. První z nich čtenáři předkládá životopisná fakta a mapuje Guldův hudební vývoj, který během jeho života prošel několika fázemi a překročil hranice mnoha hudebních žánrů. Druhá část práce se zaměřuje na Guldu jakožto skladatele. Snaží se blíže definovat jeho kompoziční styl, a to prostřednictvím podrobné hudební analýzy dvou Guldových klavírních skladeb, Preludia a fugy a třívěté Sonatiny.
  • Fryderyk Chopin a jeho sonáta b moll, op. 35
    Lin, I-Hsien
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)
    Date of thesis defence: 2014-06-06
    Tato práce se zaměřuje na Chopinův život a na jeho klavírní Sonátu č. 2 b moll op. 35. Práce je rozdělena do dvou částí. Obsahuje životopis Chopina a především se věnuje jeho Sonátě b moll. Poslední kapitola je seznam všech klavírních děl skladatele.
  • Malý klavírista - Začátky studia hry na klavír
    Pilbauer, Zbyněk
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)
    Date of thesis defence: 2019-06-07
    V práci Malý klavírista je v jednotlivých kapitolách nastíněno učivo, které se týká malých dětí začínajících hrát na klavír. Je zde stručně vystiženo, jakým způsobem se postupuje u nejmladších žáčků. Práce se zabývá úplnými začátky, jako je sezení u klavíru a postavení ruky. Klade se zde důraz na motivaci a spolupráci s rodiči. Přes hraní jednou rukou se dostáváme k hraní oběma rukama a i k čtyřruční hře. Je zde uvedeno jak, a do jaké míry, se dítě seznamuje s notami, odbornými termíny i jak používá vlastní fantazii. Uvádí se, jak je žák seznamován s rytmem, dynamikou nebo tempem. Bylo nezbytné se dotknout důležitého cvičení a domácího poslechu.
  • Preparovaný klavír
    Žigmundová, Adriana
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)
    Date of thesis defence: 2013-06-07
    Předmětem této práce není jen samotný nástroj preparovaného klavíru. Obsahem se stala úprava moderního klavíru v kontextu doby, kdy tento netradiční nástroj vznikl. Nejvýznamnějším přínosem jsou zvukové charakteristiky upravených strun uvnitř klavíru. Preparovaný klavír je jedním z více výsledků bádání, jak osvobodit hudbu z pout konvenčnosti. Cílem této práce je popis preparovaného klav íru jako nástroje. Nezbytnou součástí se stal tedy vývoj klavíru od dob pravěku až po současnost a náhled do evoluce hudby ve 20. století. Pozornost je také věnována vynálezci preparovaného klavíru - Johnu Cageovi. Kapitola, pojmenovaná po tomto americkém velikánovi ve skladatelském světě 20. století, se snaží vysvětlit skladatelovy kompoziční techniky a jeho progresivní myšlení tak, aby dostatečně a srozumitelně obsáhla ideu preparovaného klavíru. V neposlední řadě této bakalářské práce je intence zmapování literatury, jež byla pro preparovaný klavír napsána.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy