Browsing by referee "Toperczer, Peter"
Now showing 1 - 9 of 9
Results Per Page
Sort Options
- 21. století v soudobé hudbě pro klavírLukášová, Dorota(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-07Tato práce mapuje skladby pro sólový klavír, které vznikly za posledních deset let, a stručně uvádí životopisy a charakteristiky tvorby jejich autorů.
- Beethoven - život a dílo od roku 1812 s přihlédnutím k tvorbě klavírníAl-Ashhabová, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07Tato bakalářská práce je zaměřena na poslední tvůrčí období skladatele Ludwiga van Beethovena. Zabývá se nejen dílem, ale i životními osudy tohoto umělce od roku 1812 až do jeho smrti v roce 1827. Poukazuje nejen na smutný závěr Beethovenova života, ale i na krásu a nadčasovost jeho skladeb, které v této nelehké době napsal. Moje práce je rozdělena do třech hlavních kapitol. První kapitolu jsem zařadila pro lepší orientaci v životopisných datech, stručně mapuje Beethovenův život do roku 1812. Druhá kapitola je věnována životním i skladatelským proměnám od roku 1812. Poslední kapitola je zaměřena na samotné klavírní dílo, kterému se v této práci věnuji přednostně.
- Dotota Lukášová: Magisterský koncertLukášová, Dorota(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-07
- Hudba a literatura v klavírních dílech Roberta SchumannaKitaba, Masumi(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-14Tato práce se soustřeďuje na jeden z charakteristických rysů Schumannových klavírních děl, jejich literárnost. Analyzuje vztah německých romantických spisovatelů (především E.T.A. Hoffmanna) a Schumanna, a také propojení hudby a literatury, zřejmé v Schumannově Kreislerianě Op. 16 (propojení s Hoffmannem a jeho šíleným kapelníkem Kreislerem).
- JAPONŠTÍ KLAVÍRNÍ PEDAGOGOVÉSaitoh, Hatsumi(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-04Japonci si v posledních sto letech vybudovali své postavení na světové hudební scéně, především evropské. Rychlý vzrůst zaznamenala především hra na klavír a s tím souvisejícím klavírní školy, metodika a pedagogika. Tato práce se zabývá historií klavírní pedagogiky a představiteli ovlivńující její rozvoj. V Japosnku vládne silná touha dohnat evropskou úroveń a začalo nekritické přejímání evropské hudby. Japonci začali rovnou imitovat evropskou hudbu, i když neprožívali umělecký přednes a nezabývali se jejím základem a tradicí. Před druhou světovou válkou začala přibližovat Japonce k opravdové evropské hudbě jejich pilnost a uctivost. Avšak po válce směr pedagogiky vedl někam jinam. Touha po úspěchu na soutěži vedla k přehánění mechanického prstového cvičení, následně vznikla řada nemuzikálních klavíristů. Dnes se Japonci snaží vyřešit tuto problematiku a už se objevují kladné výsledky.
- Klavírní tvorba inspirovaná literárním dílem Williama ShakespearaBudínská, Šárka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-11Tato práce s názvem "Klavírní tvorba inspirovaná literárním dílem Williama Shakespeara" se zaměřuje na dvě nejvýznamnější klavírní díla s touto tématikou - Klavírní suitu z baletu Romeo a Julie Sergeje Prokofjeva a Skicu ke scéně Shakespearově - Macbeth a čarodějnice Bedřicha Smetany. V jejich rozboru v rámci této práce jsem se zejména snažila nahlédnout rovinu jejich vzájemných hudebních a literárně-dramatických souvislostí.
- Marie Al-Ashhabová: Bakalářský koncertAl-Ashhabová, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07
- Saitoh Hatsumi Bakalářský koncertSaitoh, Hatsumi(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-04
- Šárka Budínska Magisterský koncertBudínská, Šárka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-11