Browsing by referee "Trajkov, Ivo"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- Absolventský film: RunwayPachl, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-10-11Krátkometrážní melodrama s prvky roadmovie o plynutí času mimo betonovou runway, na které to všechno začalo. V hlavních rolích: Kryštof Hádek, Ondřej Novák a Jana Pidrmanová. Film je černobílý, cinemaskopický, stopáž 15 min.
- Bakalářský film: Bakalářský cyklus CoagulaVavrečka, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19Bakalářský cyklus Coagula je trojdomý. Tvoří jej esej, filmy a diagramy. Tématem práce je kinematografický proces, který nahlížím pozpátku ze čtyřech prostorových pozic a světelných dispozic: (promítací) plátno, promítačka, cesta filmu (z negativu v positiv), kamera (a předsnímací skutečnost).
- Chyťte doktoraSýkora, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-10-08Michal je úspěšný mladý gynekolog. Má krásnou ženu a dítě. Jednoho dne se dozví, že jeho milenka je těhotná. A zatímco on by ji rád poslal rovnou na sál, ona tuto novinu zavolá jeho ženě. Michalův perný den může začít. Ve filmu sledujeme celkem tři varianty tohoto dne. V první se Michal vrací k ženě, v druhé zůstává u milenky a ve třetí? Komedie Chyťte doktora! se opírá především o výkon neherce a zpěváka Michala Malátného. Obě jeho partnerky ? manželku i milenku ? si s chutí zahrála Táňa Vilhelmová. V roli tchýně se objeví Iva Janžurová. Primáře hraje překvapivě civilní Luděk Sobota, který se k filmu vrací po dlouhé pauze. Silné herecké obsazení, konverzační humor, lékařské prostředí, propletenec milostných vztahů a hlavní hrdina v jejich zajetí ? tím vším film navazuje na tradici české komedie. Slovní a situační humor ve filmu působí autenticky a žene příběh kupředu. Vydatně mu v tom pomáhá hudba, ve filmu jsou použity písně skupiny Chinaski.
- Malé lžiLee, William Anthony(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-10-07Drama popisující napětí a konflikty mezi třemi generacemi mužů uvnitř jedné rodiny, kteří se pokoušejí skrýt před pravdou.
- Pablo. G. del Amo - střihačské fragmentyToupalová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-10-13Diplomová práce vznikla jako imaginární film, který přejímá strukturu snímku Carlose Saury Elisa, vida mía (Eliso, můj živote, Španělsko 1976). Hlavními postavami jsou střihač Pablo G. del Amo, režiséři Carlos Saura a Víctor Erice a producent Elías Querejeta, kteří zanechali hlubokou stopu ve španělské kinematografii druhé poloviny dvacátého století. Můj film se ale omezuje na období 1965 ? 1976, tedy na začátek jejich spolupráce. Pro tu byla příznačná snaha točit autorské filmy, docílit jisté kontinuity tvorby a vyjádřit se jak jen to bylo možné kpolitické situaci ? jedná se o dobu konce diktatury generála Franca. Dalším zcílů Querejetovy produkce bylo vychovat kritické diváky, respektive dokázat, že takové publikum už existuje. Saurův nejosobnější film Eliso, můj živote uzavírá jednu etapu tvorby všech mých postav a znamená zlom. Jeho práce sčasoprostorem a smotivy navádí a směruje můj film tak, aby vyprávěl o zvoleném období a filmech jen zurčitých úhlů pohledu. Tak je možné pracovat srůznými druhy materiálů: shistorickými fakty, dobovým tiskem, analýzami filmů i autobiografickými údaji. To vše tvoří různé linie, které se proplétají. Životní příběh Pabla G. del Ama je natolik osudový pro jeho rozhodnutí věnovat život filmu, že mu patří několik sekvencí. Můj film by měl zprostředkovat vzpomínkový charakter, příznačný pro zkoumaný materiál. Téma paměti dává postavám impulzy kpřesunům včasoprostoru, do dětství, představ či snů. Paměť, jak osobní, tak i společenská, není pojímána jen ve smyslu vzpomínání, ale i záměrného vytěsňování.
- Úvod do psychologie vizuálního vnímáníŠenovský, Otakar(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19Tato práce si klade za cíl objasnit některé podstatné skutečnosti související s fyziologií a psychologií vizuálního vnímání člověka, a to především ve vztahu ke kinematografii. Pokouším se zde analyzovat, jak je vůbec fyiologicky možné, že filmy dokážeme vnímat, postihuje některé podstatné skutečnosti objasňující jakým způsobem se v divákově mysli konstituuje filmový prostor a jak film využívá svých schopností vést naši pozornost, jež v zásadě odpovídají percepčním klíčům uplatňovyných člověkem i při vnímání a chápání reálné skutečnosti.