Browsing by referee "Vála, Luboš"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- Financování českého komerčního a nekomerčního filmuHrubý, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-14Bakalářská práce Financování současného českého komerčního a nekomerčního filmu se detailně zaobírá producentskými postupy, které vedou k získání financí na české snímky. V jednotlivých kapitolách se odděleně věnuje různým zdrojům, seřazeným dle důležitosti a velikosti. Hlavním zdrojem informací jsou rozhovory s důležitými producenty, vedoucími managery televizí a zástupci grantových komisí, kteří vysvětlují různorodé postupy vedoucí k zafinancování filmů. Práce také rozlišuje způsob financování mezi komerčními a nekomerčními filmy a sumarizuje výhody a úskalí jednotlivých soukromých a veřejných zdrojů, ze kterých se v současnosti české filmy finanují.
- Problematika arabského filmu a jeho uplatnění na světovém trhuShahine, Mourad(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-09-15Autor se zabývá společenskými, kulturními a ekonomickými faktory, které ovlivňují tvář moderní arabské kinematografie.
- Producent jako iniciátor filmové tvorby v ČRNovotný, Mikuláš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-16Práce se zaměřuje na producentské projekty a jejich postavení v kontextu současné tuzemské kinematografie. Blíže popisuje projekty Vratislava Šlajera, Tomáše Hoffmana a Miloslava Šmídmajera.
- Proměna filmového diváka v době InternetuTrojánek, Tadeáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-14Ve své bakalařské práci bych se chtěl pokusit nastínit, proč a jakým
- Současná výroba autorských dokumentárních filmůCísařová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-16Práce se zabývá současnou výrovou autorského dokumentárního filmu u nás. Popisuje jednotlivé fáze výroby a to: development/rozvoj projektu, realizace, postprodukce. Dále mapuje možnosti distribuce tzn. kinodistribuce, televize, dvd, on-line prezentace. Rozebírá zdroje financování a ty dělí na tuzemské zdroje a evropské zdroje. V dnešní době je stále největší finanční podporou české kinematografie televize a fondy. Popisuje parametry a kategorie výroby dokumentů v České televizi z pohledu televizního dramaturga, představuje Státní fond pro podporu a rozvoj české kinematografie a jeho výhody a nevýhody. Dále se na okraj zmiňuje o ostatních zdrojích financování u nás, což je především spolupráce s Filmovou a televizní akademii v Praze (Famu) a se soukromými subjekty. Další kapitola obsahuje přehled evropských zdrojů, popis koprodukce se zahraničními televizemi, předprodej práv, prodej filmu . Evropské fondy nám též každoročně poskytují nemalé prostředky na výrobu a rozvoj projektů a proto i jim se v práci věnuji. Vzhledem k tomu, že systém evropského financování a vůbec principy nezávislé produkce jsou poměrně složité, po celý rok probíhají v mnoha státech různé workshopy,semináře pro producenty a režiséry. Na závěr uvádím dvě případové studie,které by měly prezentovat dva přístupy k financování dokumentárního filmu.
- Současná zakázková výroba zahraničních filmů v ČR a očekávaný vývojZapletal, Robert(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-04Díky dostatku atraktivních lokací, relativně nízkým cenám, rozvinuté filmové infrastruktuře s bohatým technickým zázemím a vysoce kvalifikovanými pracovníky, se Česká republika po roce 1989 stala vyhledávaným místem pro zahraniční producenty, kteří zde stale intenzivněji realizovali své filmové produkce nebo jejich části. Dynamicky se rozvíjející zakázková výroba zahraničních filmů se stala jedním z hlavních hnacích motorů českého filmového průmyslu, přispěla k dalšímu prohloubení infrastruktury, zkvalitnění poskytovaných služeb a zvýšení profesionality filmových pracovníků. Zejména se pak přičinila o udržení kontinuity českého filmového odvětví, které se s příchodem demokratického systému, rozpadem státního monopolu a bez jakékoli podpory státu, potýkalo s výrazným poklesem domácí produkce. Pro samotnou Českou republiku má výroba zahraničních filmů význam zvláště jejím ekonomickým přínosem, který je dán objemem investovaných prostředků na realizaci filmů a z toho vyplývajícím rozvojem podnikání, zaměstnanosti, odvodu daní, a dalšími navazujícími přínosy, například pro oblast turistiky a celkové propagace země v zahraničí. V současnosti však dochází k stále většímu tlaku ze strany konkurenčních zemí, které si stále více uvědomují přínosy jak domácí, tak i zahraniční výroby filmů, a proto intenzivněji podporují tento druh ekonomické aktivity zkvalitňováním filmové infrastruktury a zaváděním fiskálních stimulů. Proto je nutné včas reagovat na tyto trendy, které se již negativně projevily klesajícím objemem zahraniční výroby v České republice, a vytvořit funkční strukturu podpory filmového průmyslu, jež by tyto negativní trendy zvrátila. Tomu by mělo přispět vytvoření dosud chybějícího moderního zákona o kinematografii. Práce tedy celkově popisuje a analyzuje problematiku zakázkové výroby zahraničních filmů v České republice od jejího historického vývoje, přes současnou situaci, až po význam, který má jak pro místní filmový průmysl, tak pro samotný stát.