Browsing by referee "Válek, Jiří"
Now showing 1 - 20 of 20
Results Per Page
Sort Options
- A. Chačaturjan: Koncert pro flétnu a orchestrMochanová, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-16Pro mou magisterskou diplomovou práci jsem si vybrala téma "A.Chačaturjan: Koncert pro flétnu a orchestr", jelikož jsem toto dílo nastudovala jako součást absolventského koncertu. Úvodní část práce věnuji skladatelské osobnosti Aramu Chačaturjanovi, jeho biografii a dílu. V další kapitole se zabývám samotným koncertem pro flétnu, vzájemné konfrontaci s koncertem houslovým, problematikou interpretace, a poté uvádím jeho formální rozbor. Celá práce je průběžně doplněna fotografiemi ze skladatelova života, dále připojuji nejrůznější notové ukázky, jež souvisejí s danou problematikou v textu. Práci jsem ještě doplnila přílohami. Jsou jimi tři kompletní kadence ke koncertu - houslové A. Chačaturjana a D. Oistracha, a flétnová J. - P. Rampala.
- Bandúrová Zuzana : Bakalářský koncertBandúrová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-05
- Bandúrová Zuzana: Magisterský koncertBandúrová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-08
- F. Benda - Koncert E moll - Doba "zlatého věku flétny"Svitáková, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-25Práce se zabývá rozborem flétnového koncertu Františka Bendy e moll, v souvislosti s dobovým pozadím vyniku skladby na rozhraní baroka a klasicismu. Seznamuje s životem a tvorbou Františka Bendy. Shrnuje vývoj příčné flétny během osmnáctého století. Zachycuje dobu zlatého věku flétny a snaží se odhalit příčiny jejího rozkvětu v tomto období. Uvádí vybrané skladby pro flétnu z tohoto období.
- Flauta v komornej tvorbe Bohuslava MartinůZemková, Martina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-25Táto diplomová práca sa zaoberá komornými skladbami Bohuslava Martinů, v ktorých je obsadená flauta. Jedna podkapitola je síce venovaná Koncertu pre flautu, husle a orchester, ale zaradila som ho tam z dôvodu úzkej prepojenosti s komornými skladbami pre toto nástrojové obsadenie. Kapitola o živote B. Martinů je stručná a zachytáva len najdôležitejšie informácie z tejto oblasti. V druhej kapitole sú spomenuté sonáty, triá, sextet, nonety, atď. Všetkým skladbám je venovaný historicko- estetický komentár, údaje o vzniku, rukopisoch, vydaniach atď. Vybraným skladbám (Sonáta pre flautu, husle a klavír, Sonáta pre flautu a klavír, Promenády, Sextet) venujem podrobnejšiu analýzu, formový a harmonický rozbor. Tak isto sa zaoberám interpretačnými problémami a vyjadrujem aj svoj názor na tieto skladby a ich interpretáciu.
- Flauta v tvorbe slovenských skladateľov druhej polovice 20. storočiaBandúrová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-08Práca " Flauta v tvorbe slovenských skladateľov druhej polovice 20. stotoročia" pojednáva o skladateľoch, ktorý sa zaslúžili o vznik Slovenskej hudobnej moderny a ich následníkoch. Zaoberá sa ich skladbami pre flautu v roznych komorných zoskupeniach, rovnako ako v tvorbe koncertantnej a sólovej. Na diela je nazerané z pohľadu flautistky - interpretky, aj v kontexte hudobného vývoja slovenskej modernej kompozičnej školy.
- Flétna v díle Györgye LigetihoHavel, Daniel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07Tato magisterská práce pojednává o tvorbě skladatele Györga Ligetiho se zaměřením na skladby, kde je součástí obsazení flétna. V úvodu je život a dílo skladatele představeno z pohledu časové osy a jsou zde uvedeny základní kompoziční proměny skladatelových děl. Hlavní kapitoly obsahují konkrétní díla s obsazením flétny, pikoly, altové nebo basové flétny a způsoby kompoziční práce na konkrétních ukázkách. Obsažena jsou také díla vokální, i když v nich flétna nezastává tak významnou roli, jako ve skladbách instrumentálních. Vzhledem k omezené dostupnosti některých partitur nejsou přiloženy příklady u všech kompozic. Práce proto čerpá také velkou měrou z nahrávek. Opomenuty nejsou ani důležité premiéry či sólisté, kteří se podíleli na produkcích daných skladeb ještě během skladatelova života.
- Flétna ve spojení s kytarouMochanová, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-25Tématem mé bakalářské práce je "Flétna ve spojení s kytarou", které jsem doplnila podtitulem "Histoire du Tango Astora Piazzolly". Práce je zaměřena na problematiku komorního dua flétna a kytara, přičemž se v jednotlivých kapitolách zabývám jeho historií, uvádím nejznámější autory a literaturu a snažím se osvětlit interpretační problémy. V tomto směru čerpám především z vlastních zkušeností. V druhé části práce se pak soustřeďuji na hudební osobnost Astora Piazzollu, jeho biografii, dílo a přínos. V poslední kapitole pak píšu o jeho skladbě "Histoire du Tango". Tam se zaměřuji především na obsahovou část a původ díla a také na nejrůznější způsoby interpretace.
- Flétnové interpretační kurzy a jejich přínos pro studenta HAMU.Vávrová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06Bakalářská práce "Flétnové interpretační kurzy a jejich přínos pro studenta HAMU" pojednává o flétnových kurzech v Čechách a v zahraničí a jak již název napovídá, tak především o přínosu pro studenta. Nalezneme zde názvy kurzů, datum, krátké životopisy profesorů, průběh kurzu, přínos pro studenta, klady a zápory, organizační zvládnutí ad. V závěru je celkové shrnutí kurzů a porovnání se studiem na Akademii múzických umění v Praze. Práce se lehce dotýká jednotlivých kurzů, jejím cílem není podrobná analýza. Shromážděné informace dovolí čtenáři nahlédnout do pěti různých kurzů a dočíst se tak o krátké charakteristice, osobnostech, koncertech, lekcích a především o vlivu a přínosu pro studenta.
- Flétnové koncerty 20. stoletíHavel, Daniel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-15Tato bakalářská práce pojednává o vývoji formy flétnového koncertu před a v průběhu 20. století. Pro přiblížení této problematiky přináší bližší pohled na šest vybraných koncertů, napsaných v tomto období. Jedná se o koncerty J. Iberta, C. Nielsena, A. Joliveta, J. Felda, J. Rodriga a L. Liebermanna. V dalších kapitolách je uveden seznam převážně zahraničních skladatelů a jejich koncertů. Ty jsou určeny pro nejrůznější nástrojová obsazení a jsou v nich použity klasické i moderní kompoziční techniky a postupy, stejně tak jako nové zvukové a akustické možnosti moderní flétny.
- Havel D.: Magisterský koncertHavel, Daniel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07
- Havel Daniel: Bakalářský koncertHavel, Daniel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-15
- Marcel MoyseReiprich, Oto(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-15Touto prací bych rád představil významného francouzského flétnistu, pedagoga a autora světově rozšířených studií a etud. V prvních kapitolách popisuji Moyseho život od nelehkých začátků, přes hudební dětství a vliv významných flétnových osobností na jeho osobnost během studia na pařížské konzervatoři. Dále se zabývám průběhem kariéry, jeho působením v Paříži a Ženevě a usazením v Americe. Zmínka je zde také o jeho existenci během světové války. V neposlední řadě píši o proslulých mistrovských kurzech. Moyse - učitel je titul další kapitoly která mapuje celý jeho pedagogický růst, způsoby vyučování, komunikaci se studenty a pohled na konkrétní flétnové techniky jako je tón, vibrato, interpretace atd. Přecházím pak na kapitolu s názvem autor, kde popisuji jeho nejznámější školy etud a cvičení. Nakonec představuji Moyseho jako umělce a výjimečného interpreta. Zmiňuji se zde o jeho nahrávkách a o působení v Moyseho Triu. Kapitoly doplňuji citacemi jeho studentů, přátel, rodiny a jeho vlastními úvahami.
- Mochanová Helena : Bakalářský koncertMochanová, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-25
- Mochanová Helena: Magisterský koncertMochanová, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-16
- Reiprich Oto: Bakalářský koncertReiprich, Oto(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-15
- Svitáková Eva : Bakalářský koncertSvitáková, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-25
- Theobald Boehm- reformátor priečnej flautyBandúrová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-05Práca popisuje všestrannú osobnosť Theobalda Boehma ako vynálezcu a konštruktéra dnešného typu priečnej flauty v 19. storočí. V kontexte historických udalostí, ktoré jeho život a tvorbu predchádzali zachytáva Boehmovu kariéru virtuóza, putovanie nástrojára, prácu v oblasti fyziky i hutníckeho inžinierstva v pozadí celoživotného vývoja a zdokonaľovania flauty. Významná časť je venovaná vývoju tohoto nástroja s uvedením základných technických údajov. Spomenutý je aj následný rozvoj flautovej literatúry a pedagogiky, o ktorý sa pričinil Theobald Boehm ako propagátor svojho nástroja, hudobný skladateľ a výborný pedagóg. Text je doplnený o obrazové ukážky portrétov, nástrojov a Boehmovej schémy. V prílohe je tiež ukážka skladateľskej tvorby a nástrojov z Boehmovej dielne.
- Vávrová K.: Bakalářský koncertVávrová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06
- Zemková Martina : Bakalářský koncertZemková, Martina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-25