Browsing by referee "VLACH, Jiří"
Now showing 1 - 16 of 16
Results Per Page
Sort Options
- ARTE - analýza z hlediska korporátní struktury a přenositelnosti modelu do CEE prostoruNovák, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-25Televizní stanice ARTE je z mnoha hledisek unikátní projekt v evropském audiovizuálním prostoru a v mnohém reflektuje podstatu evropského audiovizuálního průmyslu. Jedná se o významného hráče v oblasti mezinárodních koprodukcí, je v mnoha ohledech symbolem kvalitního evropského filmu v nejlepším slova smyslu a její zapojení do filmových produkcí není nedosažitelné ani pro české producenty. Proto bych se ve své diplomové práci chtěl zabývat analýzou fenoménu ARTE, zejména z hlediska korporátní a funkční struktury, business modelu, z hlediska historického a politického, dále z hlediska producentského (účast ARTE v koprodukčních projektech) a závěrem bych chtěl vést úvahu nad možnostmi přenositelnosti modelu ARTE do středo/východoevropského prostoru.
- Dokumentární dílo 2.0 a jeho dominantní rysy ve vztahu k divákoviTichá, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-08Práce se zabývá problematikou dokumentárních děl 2.0. Její první a druhá část specifikuje, jakou roli hraje tento termín v kontextu moderních formátů dokumentaristiky, které v posledních letech sice získávájí na popularitě, méně však na teoretizaci. Předmětem první části této práce je vysvětlit, co pojem dokumentární dílo 2.0 vlastně znamená, na jakých principech funguje a jakými způsoby je možné jej členit. Třetí část práce analyzuje dominantní rysy dokumentárních děl 2.0 a následně je demonstruje na konkrétních příkladech projektů. Rysy, které práce popisuje, jsou: mozaikové uspořádání, kolážové pojetí, možnost explorace, investigativní přístup, subjektivní pohled a využití dat diváka. Cílem práce je tedy specifikovat dominantní rysy, které v sobě dokumentární díla 2.0 nesou, a jimi nastínit principy, na kterých celá tato moderní tvorba pracuje s divákem.
- Fenomén "Let´s Play"Pleskač, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-09-08Tato práce se zabývá novou formou audiovizuálních děl, které jejich autoři produkují natáčením vlastního hraní videoher pomocí programů pro záznam počítačové nebo televizní obrazovky v nativním rozlišení, tzv. Let's Play videi. Videa jsou převážně sdílena na webové streamovací platformě YouTube a těší se oblibě miliónů diváků, přestože vznikají za naprosto minimální náklady ve srovnání s hranou tvorbou. Po základním seznámení se samotnou platformou a vysvětlení popularity tvůrců původního obsahu (YouTuberů), tvoří jádro práce autorova vlastní kategorizace herních videí, včetně stručné obsahové a formální analýzy konkrétních děl jednotlivých tvůrců. Důraz je kladen na otázku, zda je sledování takových videí přínosné pouze pro hráče samotné nebo můžou být zajímavá i pro ostatní diváky. Poslední kapitola čtenáři osvětlí fungování kontrolního autorskoprávního mechanismu Content ID ve vztahu k Let's Play videím jako k dílům odvozeným.
- Marketingové strategie v období developm entu filmového projektuSedláčková, Dagmar(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-12Bakalářská práce se zabývá marketingovými strategiemi v období developmentu filmu. Cílem práce bude popsat dílčí kroky, které by měl producent v rámci vývoje projektu podniknout, aby si zajistil co možná nejlepší podmínky pro jeho realizaci a výrobu a dokázal se prosadit i v rámci evropského filmového trhu. Jednotlivé kapitoly se věnují marketingu filmu od vývoje prvotního nápadu ke scénáři až po jeho prezentaci cílovému publiku, které v této fázi tvoří filmoví profesionálové. V závěru se pak budu zabývat nakolik tyto popsané činnosti a aktivity producenta zapadají do kontextu běžné filmové praxe v Česku.
- MFF Karlovy Vary v kontextu světových filmových událostíVondráčková, Alexandra(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-13Ve své bakalářské práci detailně mapuji filmová fóra, trhy a festivaly. Shrnuji příležitosti, které producentům a filmovým profesionálům nabízí. Do husté sítě světových údálostí filmového průmyslu pak zasazuji MFF Karlovy Vary a určuji jeho pozici na festivalové mapě.
- Možnosti financování v herním průmyslu v České republiceUlrychová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-08Tato bakalářská práce mapuje možnosti financování počítačových her v České republice. Tyto možnosti jsou vytyčeny v osmi formách financování. V práci je kladen důraz na diferenci mezi herním a filmovým financováním. Práce pracuje s rozhovory s herními vývojáři, pedagogy a teoretiky.
- Možnosti šíření eSportuReitler, Oliver(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-11Cílem této bakalářské práce je popsat možnosti šíření esportu. Práce bude tedy pojednávat o historii esportu, specifikách obsahu, platformách a o streamování. Téma je poměrně nové, proto z velké části budu čerpat z internetových odkazů, ale také od lidí z oboru.
- Pornografie ve francouzském artovém filmuHrnčířová, Agáta(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-06-06Tato práce řeší pornografii ve francouzském artovém filmu. Nejprve definuje pojem pornografie a uvádí jak je v této práci vnímán. Dále popisuje historií pornografických filmů a současné filmové žánry ve Francii. Záměrem je také vytvoření komparativní studie třech současných francouzských filmů, které obsahují pornografické prvky. Důraz je kladen na analýzu sexuálních scén. Na závěr práce reflektuje vliv sexuální explicitnosti na recepci filmů kritikou a na práci producentů a distributorů.
- Porovnání české a britské producentské a sociaceVorlová, Hana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-10Abstrakt: Bakalářská práce s názvem Porovnání britské a české producentské asociace se zabývá porovnáním činnosti a organizace české Asociace producentů v audiovizi a britské Producers Alliance for Cinema and Television. Cílem práce je pomocí komparativní analýzy porovnat obě asociace z různých hledisek a zhodnotit, co by mohlo vést ke zlepšení a čím by se mohly asociace jedna od druhé inspirovat.
- Specifika výroby televizního pořadu v mezinárodním hubuVacík, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-05-29Práce se zabývá problematikou produkčních hubů. Pojem je zde definován a zařazen do kontextu. Dále jsou uváděny příklady českých televizních pořadů, které vznikly v mezinárodních hubech. Zabývám se jejich odlišnostmi a zkoumám výhody a nevýhody výroby televizního pořadu v takovém prostředí. Závěrem pak nabízím úvahu o možnosti vybudování produkčního hubu v České republice.
- The Crown - seriálový fenomén odrážejicí proměnu současné britské televizní dramatikyKrausová, Noemi(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-06-07The Crown je jedním z prvních britských seriálů z originální produkce Netflix. Investice se vyplatila a z The Crown se stal kritiky i publikem opěvovaný světový hit ověnčený mnoha prestižními cenami. Seriál kombinuje high-end produkci s prvky tradičního britského "period drama" s historickými a společenskými tématy, které ve Velké Británii silně rezonují dodnes. Úspěšnost The Crown inspirovala další ostrovní tvůrce a současná britská quality televizní tvorba se začíná více a více orientovat na online a SVOD platformy. Tato případová studie se zabývá analýzou vzniku, produkce a publika seriál The Crown v kontextu historie a současného bohatého vývoje britské televizní dramatiky. Jedním z hlavních zdrojů práce by vedle dostupných odborných pramenů měly být také hloubkové rozhovory s tvůrci seriálu.
- Tvořivost v producentské praxiMahler, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-12Tato bakalářská práce má za cíl prozkoumat, do jaké míry je tvořivost součástí praxe českých producentů : nakolik jejich hotové projekty odpovídají jejich výchozím představám a jaké metody používají k dosažení kýženého výsledku v průběhu developmentu a realizace filmu. Tato práce se pokusí popsat druhy, metody, možnosti a tendence producentské tvořivosti a fenomén producentské tvořivosti zhodnotit i na obecné rovině. Na základě rozboru historického vývoje i současné praxe, několika případových studií dramaturgie (poznatků vlastních i publikovaných) jednotlivých filmů a rozhovorů s příslušnými producenty (popř. režiséry) chci zkoumat jejich východiska (výběr látky, producentský záměr, společenské a umělecké ambice), dále producentské metody v každé z fází výroby filmu (kolik prostoru ponechávají tvůrčím profesím a obecně v jaké míře intervenují do výroby). Po uvedení výpovědí dotyčných producentů do kontextu samotných produktů jejich práce chci porovnat všechny učiněné poznatky.
- Tvůrčí producentská skupina se zaměřením na diváka 65+Slivoňová, Juliána Silvie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-05Výstupem této práce je základ tvůrčí producentské skupiny samostatně fungující v prostředí tuzemské televize veřejné služby a úzce zaměřené na seniorského diváka. Obsahuje popis televizního prostředí a to jak ze strany producenta, tak se strany konzumenta. Je doplněna o detailní popis cílové skupiny na základě komparace dostupných sociologických výzkumů a o základní popis pěti doporučených pořadů, pro takovou konkrétní TPS.
- Vítězné filmy na Berlinale v letech 2010-2019Pertold, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-14Práce se zabývá porovnáváním vítězných filmů na Berlinale v letech 2010 - 2019, tedy filmů, které obdržely cenu Zlatého medvěda. Srovnáváním filmů za poslední dekádu zjišťuji, čím byly filmy jedinečné a čím nejvíce oslovili konkrétní porotu. Záměrem práce je zjistit, jestli mají vítězné filmy něco společného, nebo jde vždy o osobitost, originalitu tématu a nápaditost zpracování a tudíž, jestli existuje určitý „klíč” při výběru nejlepšího filmu roku. Práce specifikuje společné atributy filmů a zároveň vliv obsazení poroty na výběru nejlepšího snímku. Výsledkem práce je také zjištění, zda-li má smysl kalkulovat při vývoji filmů, usilujících o úspěch na tomto prestižním festivale.
- Využití dat při vývoji, výrobě a distribuci audiovizuálního obsahu na vyžádáníRálek, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-21Uživatelská data se využívají v současnosti napříč všemi možnými odvětvími. V době, kdy je tržní západní svět orientovaný na potřeby spotřebitele a personifikovanou nabídku produktů a služeb, je práce s nimi nedílnou součástí marketingových nástrojů malých i velkých podniků a předmětem podnikání mnoha IT korporací. Cílem práce je popsat proces jejich získávání, analyzování a vyhodnocování v kontextu audiovizuálního průmyslu – zejména audiovizuálních služeb na vyžádání. V práci jsou popsány obecné principy práce s big data i konkrétní metody jejich aplikace. Na příkladu několika VoD platforem je ilustrováno jejich praktické využití a vliv na jejich fungování i na celý online trh s audiovizuálními díly. Práce odpovídá na otázky využití dat při vývoji, výrobě a distribuci audiovizuálních děl, a to jak z hlediska marketingového, tak zejména z hlediska producentského a manažerského. Výzkum vedle analýzy využití dat v AV tvorbě není primárně zaměřen pouze na technické řešení jejich sběru, ale spíše na právní, etické a politické aspekty sběru a jejich následného využití pro zmíněné účely na lokálním i světovém trhu.
- Využití herních principů mimo oblast herBerlinger, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-03Práce je rozdělena na dvě části. V první se věnuji teoretickému úvodu do použití herních principů neboli gamifikaci. V druhé části popisuji návrh, průběh a zhodnocení mého praktického použití herních prvků ve sdružení ARGO. Výsledky ukazují na jisté pozitivní změny chování lidí, avšak ne všechny parametry byly díky malé velikosti vzorku dat prokazatelně zhodnotitelné.