Browsing by referee "VOHLÍDALOVÁ, Ivana"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Carl Orff: "Měsíc" - komplexní scénografický projektKuchařová, Mariana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-04Tato práce je teoretickou částí scénografického projektu opery Der Mond skladatele Carla Orffa. Věnuji se jak autorovi samotnému, jeho životu a dílu, tak i původu libreta. Zmiňuji i předchozí zpracování, zkoumám jejich aktuálnost a porovnávám s mou koncepcí opery. Dále v práci rozebírám úlohu vypravěče. Nejen z všeobecného hlediska, ale i ve vztahu s operou Der Mond. Dotýkám se tématu živých obrazů, jenž jsou inspirací pro zvolenou koncepci této opery. A hlavně se věnuji vlastní koncepci opery Měsíc. Zmiňuji se o krocích, které mne dovedly k tomuto řešení a proč.
- Edward Bond: Moře - komplexní kostýmní projektBłaszczyk, Dominika(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-05První kapitola mé diplomové práce obsahuje informace o Edwardu Bondovi nejen z chronologického hlediska života a tvorby, ale i v navázanosti na jeho jednotlivé umělecké aktivity. V průzkumu zdůrazňuji důležitou roli Bonda při zrušení cenzury v britském divadle. V druhé části nahlížím na pojem "cool dramatika" a využívám komentářů významných tvůrců 90. let vypovídajících o Bondově autoritě. Dále líčím svůj pohled na brutální dramata a jejich vliv. Třetí část se zabývá Mořem, jeho vznikem, historickými souvislostmi a hlavní problematikou z Bondovy perspektivy. Zde se také věnuji shrnutí a rozboru textu, nejen z hlediska dějového, ale z pohledu vlastní interpretační analýzy. Tato část obsahuje rovněž seznam světových inscenací a teoretický rozbor dvou představení z českého prostředí. Srovnávám režijní koncepce, pojetí prostoru a kostýmu. Čtvrtá, praktická část je v mé práci stěžejní, vyjadřuje myšlenkovou a výtvarnou koncepci, a také obhajobu mého pojetí. Je rozdělena do několika kapitol. Na začátku představuji svá klíčová interpretační témata, podrobně zkoumám jednotlivé otázky a vysvětluji, jakým způsobem se promítají do mé práce. Poukazuji na historické pozadí a rozbory předních myslitelů. Dále představuji výtvarné inspirační zdroje, které určují vizuální stránku mé práce. Po nich přicházím k detailnímu popisu vlastního výtvarného řešení. Podrobně analyzuji jednotlivé dramatické postavy, jejich vývoj a vzájemné vztahy. Popisuji kostýmy a věnuji se jejich konkrétním kvalitám jako jsou materiál, barva, silueta, pohyb, historické prvky, které dokládám obrazovou přílohou. Následně mne zajímá hledaní prostoru dramatického dějství, jeho celkové vnímání a řešení jednotlivých scén. Vysvětluji každou scénickou situaci a její vyznění je podloženo fotodokumentací. Úvod a závěr obsahují otevírající a finální teze a reflektují práci v obecnější rovině. Práci uzavírám poděkováním a seznamem použitých pramenů.
- Federico García Lorca - Krvavá svatba kostýmní výpravaRůžičková, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-06-07Tématem magisterské práce je divadelní hra Krvavá svatba napsaná F.G.Lorkou. Studie se v teoretické části zabývá stručným životopisem autora a nahlédnutím do jeho celoživotní dramatické tvorby. Dále rozborem díla Krvavá svatba se zaměřením na symboliku a metafory vyskytující se v Lorkově tvorbě. Ke konci teoretické části jsem vybrala tři představení hry Krvavá svatba od různých španělských režisérů, které zde popisuji a doplňuji fotografiemi z představení. V praktické části popisuji a objasňuji můj vlastní koncepční přístup a inspiraci. Zabývám se zde rozborem jednotlivých dramatických postav a vysvětluji tak použití kostýmů. Na závěr přikládám ukázky kostýmních kreseb.