Browsing by referee "VOSTÁREK, Karel"
Now showing 1 - 11 of 11
Results Per Page
Sort Options
- "...a klidný bude Canterville"Hlubučková, Romana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-02Tématem této bakalářské práce je inscenace "...a klidný bude Canterville". se souborem Překvapený štrúdl ze ZUŠ Chlumec nad Cidlinou. Autorka nejprve píše o svém obrovském zájmu o dětské divadlo, o jeho vlastnostech a souvislostech. Poté popisuje Literárně-dramatický obor a prostředí Základní umělecké školy, soubor Překvapený štrúdl, kde uvažuje nad jednotlivými žáky i těžkostmi, se kterými se musela vypořádat. Poté se soustředí na novelu Strašidlo cantervilleské a jejího autora Oscara Wildea. Nejdůležitější a největší část této práce se pak soustředí na cestu od zmíněné literární předlohy k jevištnímu tvaru. Zvláštní pozornost je věnována dramaturgii, režii, scénografii a hudbě.
- Bible jako zdroj námětů pro dramatickou výchovuSklenáková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-01-10Diplomová práce se zabývá otázkou hledání témat pro dramatickou výchovu v biblických příbězích. První část se zabývá historií Bible, jejím rozdělením a obsahem. Druhá část se věnuje třem biblickým příběhům – Ester, Davidovi a Goliášovi, Jonášovi. U každého z příběhu je nejprve uvedeno jeho převyprávění z Bible a pak možná témata, která lze v příběhu nalézt. Témata jsou rozdělena do dvou kategorii - pro širokou veřejnost a pro teologicky zaměřenou skupinu. Třetí část je popis práce na divadelní inscenaci podle biblického příběhu o Jonášovi. Součástí práce je také scénář popisované inscenace.
- Dagmar Jandová a její přínos pro dramatickou výchovuMoravcová, Monika(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-09-03Diplomová práce popisuje život, práci, metody a přínos Dagmar Jandové pro dramatickou výchovu, jedné z osobností loutkového divadla hraného dětmi, loutkového divadla pro děti hraného dospělými a dramatické výchovy. Práce se věnuje jejímu životu a zkušenostem v práci s dětmi a studenty na základní škole, lidové škole umění a vysoké škole (Západočeská Univerzita v Plzni), metodám vedení dramatických kroužků, literárně-dramatického oboru a seminářů v těchto institucích. Popisuje, jak Dana Jandová vnímala loutkové divadlo a dramatickou výchovu, a v čem shledávala jejich pozitivní vliv na rozvoj dětí.
- Dramaticko-výchovný projekt v lesní mateřské škole se začínající skupinouKadlecová, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-04V bakalářské práci Dramaticko-výchovný projekt v lesní mateřské škole se začínající skupinou aneb Kouzelná baterka mapuji specifika využití dramatické výchovy v prostředí lesní mateřské školy. Zejména se jedná o odlišný prostor a jedinečné neopakovatelné přírodní podmínky, se kterými se lektor setkává. Text se dotýká zároveň problematiky krátkodobé výchovně-dramatické práce se začínající skupinou vedenou externím lektorem v prostředí lesní mateřské školy. V projektu jsem k vytvoření jednoduché struktury cyklu lekcí využila literární námět-příběh z knihy Kouzelná baterka od spisovatelky Olgy Černé. Lekce byly realizovány v lesní mateřské škole Remízek v Kraselově. Práce obsahuje teoretickou část a popis realizovaného projektu včetně popisu spolupracující mateřské školy.
- Hrdinové pražských pověstíGrödlová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-27Cílem této práce je vytvoření a realizace tří strukturovaných dramat pro děti ve věku 6-8 let, které dětem zprostředkují více perspektiv na problémové situace, ve kterých se nachází hlavní postavy tří pražských pověstí. První část práce je teoretická a pojednává se zde o předloze, kterou tvoří tři pražské pověsti – Faustův dům, O Golemovi a O ohnivém muži Na poříčí. Je zde charakterizována skupina, se kterou byl projekt realizován a jsou zde definovány krátkodobé a dlouhodobé cíle v oblastech osobnostně sociálního, dramatického a vzdělávacího rozvoje, které jsou vyvozeny z potřeb dětí této skupiny. Poslední část teoretické části je věnovaná metodám, které byly v projektu použity, zejména metodě strukturovaného dramatu, která je hlavní užitou metodou. V druhé části práce je popsaná struktura jednotlivých dílen a analýza jejich průběhu při realizaci. Závěr je věnován analýze toho, do jaké míry se podařilo naplnit krátkodobé cíle projektu.
- Instalace jako jeviště pro divákaVýprachtická, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-03Diplomová práce se zabývá propojením výtvarného a divadelního umění v rámci jedné z forem výtvarného umění ? instalace (Installation art). Zabývá se hledáním divadelních prvků v instalaci a klade si za cíl najít odpověď na otázku, zda se může instalace stát jevištěm pro diváka? A za jakých podmínek se tak může stát. V druhé části práce poukazujeme na zážitek získaný v instalaci a jak jej můžeme využít v rámci dramatické výchovy. Jsou zde představeny možnosti inspirace pro práci s dětmi, které nám nabízí instalace jako prostor vytvořený umělcem. U konkrétních návrhů ukazujeme, kdy se může stát instalace jevištěm v rámci dramatické výchovy.
- Kostým v divadle hraném dospívající mládežíPařízek, Aleš(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-06-02Diplomová práce s názvem Kostým v divadle hraném dospívající mládeží se pokouší o náhled do specifické oblasti, která je součástí tvorby jakékoliv divadelní inscenace. V teoretické rovině pohlíží na pojem kostým z hlediska současné teatrologie - definuje jeho funkci jako jeden z důležitých znaků divadelní komunikace a vnímá ho jako výrazný stylotvorný prvek divadelní inscenace. Shrnuje vývoj kostýmu v různých obdobích historie evropského divadla a zabývá se jeho využitím v rámci školského řádového divadla. V užším pohledu otevírá otázku funkce oděvu, jako kostýmu v civilním životě. Specifikuje ho jako důležitý projev identifikace s příslušností k určitým skupinám - subkulturám a nahlíží rovněž do problematiky využití kostýmů při zážitkových akcích typu LARP a Cosplay. Na konkrétních příkladech několika divadelních inscenací ukazuje různé varianty práce s kostýmem v divadle hraném současnou dospívající mládeží. Ve výzkumné části nabízí rámcový pohled na problematiku využívání kostýmu v divadelních souborech základních uměleckých škol a jejich veřejných prezentacích.
- Příběh o KrabatoviPtáčková, Magdalena(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-01Tato bakalářská práce se zabývá transformací literární předlohy Otfrieda Preusslera Čarodějův učeň do podoby příběhového dramatu se žáky ve věku 10 – 15 let na základní škole a v zájmové činnosti dramatické výchovy v Domě dětí a mládeže. Práce je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. Teoretická část se věnuje rozboru předlohy, její proměně pro potřeby skupiny a úvaze o následné inscenační práci. V praktické části je navrženo osm lekcí, které sledují témata přátelství a moci na základě příběhu o Krabatovi prostřednictvím metod a technik dramatické výchovy.
- Přínos Milady Mašatové pro dramatickou výchovuZborníková, Markéta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-01Diplomová práce popisuje život, práci, metody a přínos pro dramatickou výchovu jedné z významných osobností dramatické výchovy a loutkového divadla hraného dětmi v Československu, později v České republice, Milady Mašatové. Práce se věnuje jejímu životu a zkušenostem v práci s dětmi a studenty na základní škole, lidové škole umění (dnešní základní umělecké škole) a vysoké škole (Univerzita Palackého Olomouc), metodám vedení dramatických kroužků, literárně-dramatického oboru a seminářů v těchto institucích. Popisuje, jak Milada Mašatová vnímala dramatickou výchovu a loutkové divadlo, a v čem shledávala jejich pozitivní vliv na rozvoj dětí.
- Se třídou do divadla.Váňová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-06-27V této bakalářské práci se zabývám metodami přípravy dětí na návštěvu divadelního představení a na možné způsoby jeho reflexe. V první části popisuji téma v kontextu primárního vzdělávání žáků. Z výsledků dotazníkového šetření vyvozuji závěry pro vytvoření dvoudenní dílny, cílené na učitele základních škol a studenty pedagogiky. Dále zachycuji jednotlivé části dílny společně s jejich teoretickým ukotvením a popisuji proces přípravy a jednotlivých realizací dílen, včetně vyhodnocení přínosu pro účastníky. Na závěr porovnávám plánované a dosažené cíle celého projektu a reflektuji jeho přínos pro svoji práci divadelního lektora a svou pedagogickou práci obecně.
- Vnímání místa a architektury v něm prostředky dramatické výchovyHejduková, Františka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-06-18V této bakalářské práci se zabývám možnostmi, jak propojit obor architektury a dramatické výchovy. V první části popisuji teoretická a tematická východiska vedoucí k projektu, který se snaží vzbudit v dětech zájem o své okolí prostřednictvím dramaticko – výchovných metod. Dále zachycuji přípravnou fázi projektu a jeho následnou realizaci. V závěrečné části práce je celý projekt zhodnocen a jeho výsledky jsou porovnány s teorií. V poslední kapitole se soustředím na to, zda byly naplněny jeho cíle a navrhuji možnosti dalšího směřování.