Browsing by referee "VYSKOČIL, Ivan"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Divadlo krizeČonková, Ivana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-11Tato práce popisuje a reflektuje specifické, sporné divadelní události a tvůrčí projekty, které jsem realizovala v sociálně politicky vyhrocených chvílích - v krizi. V těchto akcích jsem poznávala divadlo, tím, že jsem aktivně něco dělala. Postupně jsem získávala zkušenosti, které v sobě ukrývají jisté otázky i odpovědi divadelní praxe. Popisuji čtyři události a dva projekty. První událost reagovala na smrt tragicky zemřelých osob a psů na Florenci v Praze. Poslední projekt se odehrával v prostoru romského městského ?gheta? v Ústí na Labem. Pohybuji se v rozličných prostorech, situacích i tématech. V nich všech jsem pátrala, čím vším divadlo může být a jak s tímto médiem odpovědně zacházet. Zkoumala jsem, jak může přežít a odolat nebezpečí divadelní rutiny, konzumu a všednosti. Jak divadlo nenechat upadat, ale objevit jeho sílu život měnit, identifikovat a tvořit.
- Práce s dětmi v psychosomatických discip línáchNedomová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-06-18Tato bakalářská práce pojednává o inspirujících poznatcích ze studia psychosomatických disciplín na Katedře autorské tvorby a pedagogiky a o jejich využití v praxi. Práce je tématicky rozdělena na tři hlavní části: I. Studium, II. Lektorské zkušenosti, III. Experimenty.
- Směřování k naplněnému sděleníHamzová Pulicarová, Irena(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-24Autorka si v této práci klade otázku po míře a kvalitě sdělnosti a věrohodnosti v mluvním i celkově osobnostním projevu šesti současných kazatelů katolické církve. Jejich projev zkoumá především z hlediska kritérií, formulovaných psychosomatickým přístupem k veřejnému vystupování. Jeho základní principy charakterizuje v příslušných kapitolách jako připravenost vědomě, tvořivě a dialogicky existovat ve veřejném prostoru. Tedy také vědomě a fyziologicky co nejkvalitněji, v souladu psychického a somatického, se projevovat svým tělem, hlasem a řečí. A to ve vztahu k sobě, k dané mluvní situaci (ke kázání/ homilii) a k těm, kdo jí jsou přítomni.