Browsing by referee "Vachek, Karel"
Now showing 1 - 15 of 15
Results Per Page
Sort Options
- Anatomie gaguAbrhám, Josef(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-10-06Film převádí diváka od abstraktního pojmu anatomie přes teoretickou průpravu, jejíž základ položil Václav Havel v roce 1963 až ke konkrétní operaci gagu, která proběhla o 45 let později.
- Blahoslavení chudí duchem neboť jejich je království nebeskéHoráčková, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-10-06Náboženská báseň aneb jak se chovat.
- In vino veritasKratochvíl, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-15Portrét Karla Jochmana, mého dědečka, který v roce 1951 dobrovolně a celkem rád vstoupil do KSČ a jej jí věrný dodnes. Zároveň od roku 1993 podniká v rodinné prodejně sudových vín. V jeho osobní sklepním undergroundu se odehrává jeho malá politika - schůze KSČM, prodej vína i setkání s přáteli, zatímco u Křižíkovi fontány vrcholí prvomájová velká politika jeho domovské strany. V jejich prolínání sledujeme obraz obyčejných lidí, jenž před více jak šedesáti lety zakládali socialismus v Čechách z přesvědčení, ?že partaj pracuje pro lidi a chce pro lidi jen dobro? a jenž doufají, že sociálně spravedlivější společnost jednou zvítězí nad lží a nenávistí.
- M (Vrah mezi námi)Dvořáková, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2001)Date of thesis defence: 2006-09-18V roce 1995 bylo osloveno na 500 německých filmových historiků, aby vybrali nejlepší německý film všech dob. Zvolili M.Díky tomuto snímku, který Lang natočil před více než 70 lety, jsem si uvědomila to velké množství možností, které mi filmová řeč nabízí, a které bych ráda i já jednou využila.
- Manuál na výrobu teroristyReichová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-20U politických graffiti baskické Navarry zastavuje režisérka - cizinka kolemjdoucí a nechává si vysvětlit, co která znamenají a proč je kdo nakreslil. Celovečerní dokumentární film o represích, antiteroristickém zákonu a o tom co se děje uvnitř našich společných hranic.
- Obyčejnej důmHlaváčková, Hedvika(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-19Portrét nové budovy fakulty architektury ČVUT a jeho autorky Aleny Šrámkové (* 20. června 1929). Film o jednoduším světě, o životě bez mindráků a předstírání, o tom jak k něčemu takovému může dopomoct i ?obyčejnej? dům.
- PerličkaDvořáková, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-09-18Kratky milostny pribeh nas zavadi do prostredi tovarny na vyrobu drevenych koralku a hracek. Hlavni hrdinka kazdy den sleduje mladika, ktery sedi v okne protejsi budovy, neodvazuje se ho oslovit, ale ma dost odvahy na to, aby o nem mohla snit. Kdyz v zaveru filmu sebere silu a rozhodne se pozvat mladika na schuzku, zjisti, ze vse je jinak, nez si myslela.
- Píseň o rodné zemiPotočný, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-16"Krásná jako kvítka na modranském džbánku, je ta země, která vlastí je ti...", píše se na první straně kroniky Jindřichovic. A chcete-li se někde cítit jako doma, kupte si rybník. Ale dejte pozor, aby tam nebylo příliš cizích ryb.
- Pohled na sudetské němce ve vybraných dílech dokumentární serie Potomci a předkovéKratochvíl, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-15Bakalářská práce analyzuje dva vybrané díly z propagandistické normalizační dokumentární série Potomci a předkové. Konkrétně se jedná o snímky Neuróza revanšismu a Semena nenávisti, jenž se svým obsahem věnují problematice sudetských Němců. Práce na základě jejich rozboru postihuje - z marxistických postulátů vycházející - interpretaci sudetoněmecké otázky. Zaměřuje se též na strukturu, použitou dramaturgii a filmový jazyk, který používají tyto střihové dokumenty, aby docílily svého propagandistického účelu. V celkovém součtu pak tato případová studie překládá plastický a ucelený pohled na způsoby jakými normalizační dokumentární kinematografie pracovala s historickými fakty a událostmi, včetně toho k jakým politickým a propagandistickým cílům tyto snímky měly primárně sloužit.
- Roma Boys, příběh láskyKohoutová, Rozálie(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-15Příběh o dvou romských klucích a jejich pravdivé, nedokumentovatelné lásce.
- SnovídkyKrusová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-10-06Vyprávění šestadevadesátileté Jarmily Kučerové o jejím dětství s rodiči a 6 sourozenci v jihomoravské vesnici Snovídky, první světové válce a vzniku Československa.
- Trvalé bydliště PrahaBystřičan, Ivo(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-16Kdo nebydlí, ať nejí, řekla Praha. Tím začala hra na syté a ty, kdo jim z krajíce užírají. Jejím cílem je zbavit metropoli těch druhých, aby byli k vidění jen ti sytí a zasloužilí. Impresionistická analýza se pokouší vystihnout atmosféru situace, v níž je jedna strana sice silnější, přesto ale nemůže vyhrát. Takzvaná pomoc má rysy trestu a udržet si důstojnost znamená ji takovou nevyužít a bojovat dál o vlastní formu svobody a o právo nechtít. Hrají pražský primátor Pavel Bém, jeho pochopové, nezastřešený muž s bydlištěm pod mostem a další.
- Ulrich Seidl - mezi fikcí a realitouSíbrt, Radovan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-15Bakalářská práce popisuje vývoj, který absolvoval rakouský režisér Ulrich Seidl do momentu natočení svého prvního hraného filmu HUNDSTAGE. Sleduje v jeho dokumentární práci postupy, které uplatnil při natáčení své nedokumentární prvotiny, ale také cestu, kterou absolvoval na pomyslné lince mezi filmem dokumentárním a hraným. Vedle toho práce zproblematizovává vnímání Ulricha Seidla jako dokumentaristy a snaží se ukázat, jak nejasná je (nejen v jeho tvorbě) hranice mezi fikcí a realitou, na které se Seidl s takovou oblibou pohybuje. Práce se pokouší, když už ne odpovědět, tak alespoň položit otázky týkající se Seidlova přístupu k realitě a ke způsobu, jakým tuto realitu uchopuje
- Územní plánŠimíková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-10-06Komunálně politická, populárně naučná esej o zastavování desítek hektarů krajiny domy, které nikomu nic nepřinesou. A přitom máme v rukou všechny zbraně, jak zlatokopecké developery přimět na veřejný zájem myslet...
- Vladimír Rula, kníže insitního filmuVšetečková, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-17Zvolila jsem si psát o Vladimíru Rulovi, insitním filmovém tvůrci (dokumentaristovi) z České Třebové. Je znám mezi amatéry, ale psáno o něm zatím celistvěji nebylo. Jelikož ani insitní film není docela známá a popsaná veličina, pokusila jsem se ho popsat skrz insitního výtvarné umění a poezii/ prózu; Vladimíra Rulu pak popsat způsobem, který vychází z našich společných rozhovorů a z hovoru s tvůrci, kteří jej nebo jeho dílo znají. Vladimír Rula za svůj život udělal stovky, možná tisíce filmů. Mnoho jich představil na amatérských festivalech, jiné neviděl nikdo, než jeho žena Slávka. Podstatné by bylo uvést jeho filmy v patřičnou známost, což je věcí dlouhodobější práce.