Browsing by referee "Vajchr, Marek"
Now showing 1 - 13 of 13
Results Per Page
Sort Options
- Absolutní konstrukce slova, totální destrukce příběhuBoršková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-10-10Literární tvorba Marguerite Durasové je nesnadná, ale provokuje filmové tvůrce svou obrazností. Právě proto bylo většina z jejích hlavních literárních děl adaptována do filmu. Ale jak lze filmové zpracovat text, jehož podstata tkví v obrazech vytvořených slovy?
- Andrej Stankovič; filmový kritik v letech devět nulaFelcman, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-10-16Tato diplomová práce je rozborem filmově-kritického díla českého básníka, publicisty a badatele Andreje Stankoviče (22. 6. 1940 Prešov - 12. 7. 2001 Praha) a aplikací základních elementů jeho kritického projevu na některé obecné modely etické kritiky uměleckého díla.
- Filmové adaptace Nabokovovy LolityŠkultéty, Vladimír(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-10-15Práce zkoumá dramatický potenciál románu Lolita Vladimíra Nabokova a rozebírá jej
- Filmový scenár ako denníkGodovič, Marek(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-10-16Magisterská teoretická práca "Film ako denník. Denník a jeho dve podoby v osobných dokumentoch Martina Šulíka a Naomi Kawase" se zamierava na definovanie a stručné vymenovanie denníkových premien v leteratúre, fotografiia filme. Ide o osobné dokumenty, ktoré kladú doraz nie na faktografiu, ale na pocitovú a emočnú stránku osobnost. Práca sa bližšie venuje príkladom dvoch podob osobných dokumentov spracovaných na základe denníkov slovenského režiséra Martina Šulíka (Poslední cesta Lemuela Gullivera aneb Klíč k určován trpaslíků) a japonskej rešisérky Naomi Kawase (Tiene)
- Holka 180Mielnik, Tomasz(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-21Vašek hleda idealni divku.
- Jazyk minimalismu ve scénáři a filmu"Syn" bratří DardennůPoláček, Vít(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-17Abstrakt teoretické bakalářské práce V roce 2002 byl v soutěži festivalu v Cannes promítán film bratrského autorského dua duo Luc and Jean-Pierre Dardenne Le Fils (Syn). Bakalářská práce se věnuje dramaturgické stavbě tohoto filmu, jeho interpretaci, porovnání originálního scénáře s výsledným filmovým tvarem. Jak scénář vznikal, co jej ovlivnilo a proč je udělán, tak jak je. Zároveň je předmětem uvažování styl bratří Dardennů jako filmový minimalismus. Jaký byl minimalismus hudební, výtvarný a literární? A můžeme styl belgických filmařů vůbec označit jako minimalismus? Bakalářskou práci doprovází překlad scénáře, který se nachází v její příloze.
- Kultovní filmPodzimek, Matěj(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-18Následující bakalářská teoretická práce se snaží postihnout fenomén kultovního filmu a to jak po stránce společensko-historické tak sémantické. Soustředí se na jeho přímou souvislost s vývojem americké kinematografie a zaznamenává, kterak jeho vliv na ni a především na její komerční sféru byl ve svém důsledku mnohem výraznější nežli se obvykle ve filmových publikacích uvádí. Zároveň se věnuje divákovi coby podceňovanému, ale významnému spolutvůrci (zejména) hollywoodských snímků. A konečně v neposlední řadě se zaměřuje na současnou devalvaci pojmu kultovní film a z této situace hledá východisko tím, že terminologii upřesňuje a pokouší se čtenáře nasměrovat k tomu, aby jej používal správně.
- O JohanceBokšteflová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21Kavárnu Laputa si postavila sama. Kamínek po kamínku uprostřed moře. Představa, že by někde jinde dělala něco jiného, ji děsí. Zaslechla, že je jí sedmadvacet a že by měla chtít od života víc. Neřekli však čeho. Kouká na nebe přecpané Slunci a tuší, že zůstane stará a samotná.
- Pátrání po scenáristiceParkanová, Beata(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-22Cílem mé bakalářské práce Pátrání po scenáristice je načrtnout v základních rysech podobu debat o ideálním modelu výuky scenáristiky a dramaturgie, které v současnosti probíhají na FAMU. Těžištěm práce jsou proto rozhovory s pedagogy katedry scenáristiky a dramaturgie a kateder režie a střihu, které s KSD tak či onak spolupracují, jakož i anketa se studenty těchto kateder. Na jejich základě formuluji, které problémy týkající se výuky oboru považuji za klíčové, a navrhuji jejich možná řešení. Práci uvádí nástin historického vývoje výuky scenáristiky a dramaturgie na FAMU, konfrontovaný s vývojem oboru na prestižní dánské škole NSFD, kde se díky cíleným reformám výuky podařilo zvýšit společenskou prestiž scenáristiky a scenáristů.
- Scénář: Jan ProcházkaHulík, Štěpán(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-22
- Truman CapoteKocábová, Natálie(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19
- Za opravdovou láskouKroupová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-10-14Pokus o vytvoření vlastní typologie romantických komedií 21.století na základě analýzy a komparace významných děl.
- ZámekŠkampová, Alexandra(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21Cílem této teoretické práce je zhodnotit možnost a způsob nové adaptace na základě komparace některých kritických pramenů a analýzy filmových zpracování. Snažila jsem se sebrat maximum materiálů bez nutnosti výkladu Kafky. Chtěla jsem je postavit vedle sebe, i jako kontrapozici. Výběr jsem koncipovala tak, aby se prameny doplňovaly, případně vyvracely.