Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "Vajchr, Marek"

Now showing 1 - 13 of 13
Results Per Page
Sort Options
  • Absolutní konstrukce slova, totální destrukce příběhu
    Boršková, Jana
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-10-10
    Literární tvorba Marguerite Durasové je nesnadná, ale provokuje filmové tvůrce svou obrazností. Právě proto bylo většina z jejích hlavních literárních děl adaptována do filmu. Ale jak lze filmové zpracovat text, jehož podstata tkví v obrazech vytvořených slovy?
  • Andrej Stankovič; filmový kritik v letech devět nula
    Felcman, Jakub
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-10-16
    Tato diplomová práce je rozborem filmově-kritického díla českého básníka, publicisty a badatele Andreje Stankoviče (22. 6. 1940 Prešov - 12. 7. 2001 Praha) a aplikací základních elementů jeho kritického projevu na některé obecné modely etické kritiky uměleckého díla.
  • Filmové adaptace Nabokovovy Lolity
    Škultéty, Vladimír
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-10-15
    Práce zkoumá dramatický potenciál románu Lolita Vladimíra Nabokova a rozebírá jej
  • Filmový scenár ako denník
    Godovič, Marek
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-10-16
    Magisterská teoretická práca "Film ako denník. Denník a jeho dve podoby v osobných dokumentoch Martina Šulíka a Naomi Kawase" se zamierava na definovanie a stručné vymenovanie denníkových premien v leteratúre, fotografiia filme. Ide o osobné dokumenty, ktoré kladú doraz nie na faktografiu, ale na pocitovú a emočnú stránku osobnost. Práca sa bližšie venuje príkladom dvoch podob osobných dokumentov spracovaných na základe denníkov slovenského režiséra Martina Šulíka (Poslední cesta Lemuela Gullivera aneb Klíč k určován trpaslíků) a japonskej rešisérky Naomi Kawase (Tiene)
  • Holka 180
    Mielnik, Tomasz
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-09-21
    Vašek hleda idealni divku.
  • Jazyk minimalismu ve scénáři a filmu"Syn" bratří Dardennů
    Poláček, Vít
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-09-17
    Abstrakt teoretické bakalářské práce V roce 2002 byl v soutěži festivalu v Cannes promítán film bratrského autorského dua duo Luc and Jean-Pierre Dardenne Le Fils (Syn). Bakalářská práce se věnuje dramaturgické stavbě tohoto filmu, jeho interpretaci, porovnání originálního scénáře s výsledným filmovým tvarem. Jak scénář vznikal, co jej ovlivnilo a proč je udělán, tak jak je. Zároveň je předmětem uvažování styl bratří Dardennů jako filmový minimalismus. Jaký byl minimalismus hudební, výtvarný a literární? A můžeme styl belgických filmařů vůbec označit jako minimalismus? Bakalářskou práci doprovází překlad scénáře, který se nachází v její příloze.
  • Kultovní film
    Podzimek, Matěj
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-09-18
    Následující bakalářská teoretická práce se snaží postihnout fenomén kultovního filmu a to jak po stránce společensko-historické tak sémantické. Soustředí se na jeho přímou souvislost s vývojem americké kinematografie a zaznamenává, kterak jeho vliv na ni a především na její komerční sféru byl ve svém důsledku mnohem výraznější nežli se obvykle ve filmových publikacích uvádí. Zároveň se věnuje divákovi coby podceňovanému, ale významnému spolutvůrci (zejména) hollywoodských snímků. A konečně v neposlední řadě se zaměřuje na současnou devalvaci pojmu kultovní film a z této situace hledá východisko tím, že terminologii upřesňuje a pokouší se čtenáře nasměrovat k tomu, aby jej používal správně.
  • O Johance
    Bokšteflová, Lucie
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-09-21
    Kavárnu Laputa si postavila sama. Kamínek po kamínku uprostřed moře. Představa, že by někde jinde dělala něco jiného, ji děsí. Zaslechla, že je jí sedmadvacet a že by měla chtít od života víc. Neřekli však čeho. Kouká na nebe přecpané Slunci a tuší, že zůstane stará a samotná.
  • Pátrání po scenáristice
    Parkanová, Beata
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-09-22
    Cílem mé bakalářské práce Pátrání po scenáristice je načrtnout v základních rysech podobu debat o ideálním modelu výuky scenáristiky a dramaturgie, které v současnosti probíhají na FAMU. Těžištěm práce jsou proto rozhovory s pedagogy katedry scenáristiky a dramaturgie a kateder režie a střihu, které s KSD tak či onak spolupracují, jakož i anketa se studenty těchto kateder. Na jejich základě formuluji, které problémy týkající se výuky oboru považuji za klíčové, a navrhuji jejich možná řešení. Práci uvádí nástin historického vývoje výuky scenáristiky a dramaturgie na FAMU, konfrontovaný s vývojem oboru na prestižní dánské škole NSFD, kde se díky cíleným reformám výuky podařilo zvýšit společenskou prestiž scenáristiky a scenáristů.
  • Scénář: Jan Procházka
    Hulík, Štěpán
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-09-22
  • Truman Capote
    Kocábová, Natálie
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-09-19
  • Za opravdovou láskou
    Kroupová, Adéla
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-10-14
    Pokus o vytvoření vlastní typologie romantických komedií 21.století na základě analýzy a komparace významných děl.
  • Zámek
    Škampová, Alexandra
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-09-21
    Cílem této teoretické práce je zhodnotit možnost a způsob nové adaptace na základě komparace některých kritických pramenů a analýzy filmových zpracování. Snažila jsem se sebrat maximum materiálů bez nutnosti výkladu Kafky. Chtěla jsem je postavit vedle sebe, i jako kontrapozici. Výběr jsem koncipovala tak, aby se prameny doplňovaly, případně vyvracely.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy