Browsing by referee "Valak, Radim"
Now showing 1 - 15 of 15
Results Per Page
Sort Options
- Diverzita ako významotvorná hodnota žánru fantasyPikna, Peter(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-18Predmetom bakalárskej práce Diverzita ako významotvorná hodnota žánru fantasy bude špecifická odnož fantázie, ktorá bývá nazývaná ako eskapická - úniková. V prvej části sa pokúsim aspoň načrtnúť východiská žánru fantasy a jeho použitie vo filme. V druhej části sa pokúsim poukázat na významové presahy v niektorých aktuálnejších dielah žánru (The Lord of the Rings, The Adventures of Baron Munchausen, Pan´s Labyrinth), ktoré presahujú rámec komerčne účelovej produkcie kvantitou degradujúci žáner na stereotyp veľkrozpočtových spektákul pre mládež.
- Filmy on the RoadPachl, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-10-11Tato práce se zaměřuje na zmapování filmového žánru ROAD MOVIES, od jeho literárních kořenů, přes motorkářské filmy padesátých let, hippies filmy let šedesátých, po ukotvení žánru v letech sedmdesátých až po současnost. Potažmo se žánrem se práce zabývá motivem cesty, jejím duchovním rozměrem a možnými důvody proč se vydat na cestu. Ze stěžejních režisérů žánru "on the road" je kladen důraz na Boba Rafelsona, Wima Wenderse, Jima Jarmusche. Práce se zabývá jak kultovními snímky Divoch a Easy Rider, tak se žánrem úzce spjatými jako jsou Five Easy Pieces, Dead Man nebo Paris Texas. Opomenuta není ani reflexe současné Road Movie
- Funkce barvy v hraném příběhuTuka, Josef(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-16Práce se zabývá významem-definicí barev (z hlediska psychologického, semiotického či typologického) v kontextu filmové řeči.
- Komunie, Domov můjBušta, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-10-12Unikátní kinematografický pokus postavený na rozmetání běžných vazeb mezi obrazovou a zvukovou složkou. Aniž bychom zacházeli na území ryzího experimentu, odpojujeme od sebe obraz a zvuk a věnujeme tuto stylistickou zvláštnost i (na poměry narativní kinematografie) nezvykle prostorově vrstvenou zvukovou stopu do služeb vyprávění. Chlapec bloudí periférií? a v Komunii jsou všichni dokonale šťastní! Chlapec bloumá po sídlišti? a v Komunii se řeší prozření jednoho pionýra! Chlapec došel na konec cesty? Komunie má problém! KOMUNIE DOMOV MŮJ tvoří ?dilogický dovětek? za autorskou rekonstrukcí tzv. ?jonestownské pásky smrti? Á-BÉ-CÉ-DÉ-É-EF-GÉ-HÁ-CHÁ-Í-JONESTOWN (2010), jež je s ním spojena jak tématem ?utopické komuny?, tak pokusem upřednostnit výpověď zvuku nad obrazem.
- Malý okruh pozornostiTuka, Josef(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-10-11PŘEMEK JE UZNÁVANÝ DIVADELNÍ HEREC, KTERÝ SE ZAMILUJE DO NOVÉ KOLEGYNĚ V DIVADLE. ALE PŘEMEK JE ŽENATÝ, JEHO ŽENA NEMOCNÁ. PODAŘÍ SE PŘEMKOVI PŘEKONAT V SOBĚ ZAMILOVANOST VE PROSPĚCH ODPOVĚDNOSTI? USMÍŘÍ SE SE SYNEM, SE KTERÝM SE POHÁDAL, KVŮLI NEZVLÁDNUTÍ PODOBNÉ ŽIVOTNÍ SITUACE? MALÝ OKRUH POZORNOSTI JE KOMORNÍ PŘÍBĚH O MEZILIDSKÝCH VZTAZÍCH.
- Moderní tragédie ve filmech rumunské "nové vlny"Omerzu, Olmo(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-10-11Moderní tragédie ve filmech rumunské "nové vlny" Smrt tragédie? Text se zaměřuje na zpochybnění konceptu "smrti tragédie" a snaží se aplikovat pravidla klasické tragedie na filmy rumunské "nové vlny", speciálně na film Smrt pana Lazaresca (r. Cristi Puiu). Východiskem základní teze je, že narozdíl od změn v teoretickém paradigmatu (od starověkého Řecka až dodnes), se základní pohled na svět nezměnil natolik, aby člověk nemohl prožít tragickou zkušenost. Analýza filmů se soustředí na základní témata a prvky, které jsou spojeny s antickou tragédii (tragédie a mýtus, katarze, hrdina, konflikt, dramatická situace, atd... ), a zvažuje jejich možnou přítomnost v dnešním světě, který by současná tragédie měla reflektovat.
- Mrtvý čas ve tvorbě Nuriho Bilge CeylanaWiński, Tomasz(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-10-12V mé práci se snažím analyzovat chronologicky seřazené celovečerní filmy Nuriho Bilge Ceylana z hlediska možností a omezení nenaračního vyprávění pomocí čistě filmových výrazových prostředků - takových, jako mizanscéna, střih, kompozice obrazu či kreativní práce s asynchronním zvukem. Jedna se o pět filmů toho významného tureckého režiséra, které ziskalý v posledních letech řádu oceněni na největších filmových festivalech: "Kasaba" ( "The Small town" ), "Mayis sikintisi" ( "Clouds of May" ), "Uzak"( "Distant" ), "Iklimler" ( "Climates" ) a "Üç maymun"( "Three Monkeys" ). Ve své analýze jsem se zaměřil na čistě formální sekvence - ale zkoumal jsem také vzájemné relace, koexistenci a vzájemné působení sekvencí mrtvého času a dějových prvků v těchto filmech.
- NadějeKobler, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-16Obtížné psychologické období homosexuálního mladého chlapce umírajícího na Aids
- Podivuhodný případKobler, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-16Analýza díla umělce Benjamina Buttona
- Předjaří, KjongžuPark, In Kyeong(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-10-11Hlavní postavy, které teď a tady s bolestí čelí stále přetrvávajícímu pocitu viny a velké lítosti z událostí z minulosti, jakými je rozvod nebo otcova smrt, z událostí, které považovali za již dávno překonané.
- PřiznakyWiński, Tomasz(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-10-12Eva se rozhodne opustit svého manžela Vojtu. Ten to nese velmi ąpatně. Jelikož jí není lhostejný, Eva za ním posílá Petra, společného kamaráda. Zatímco Eva čeká na Petra před budovou v autě, dva muži v nočním rozhovoru přemítají o tom, proč k rozhodu došlo...
- Stylizace herectví pozdního Dreyerova obdobíBogdanovič, Marko(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-18Tato bakalářská práce se zaměřuje na stylizaci herectví filmu Gertruda v jeho jednotlivých částech z úhlu odpoutání se od "pravidel" realismu herectví, které jako jedná z velmi malého počtu složek filmu obecně většinou nepodléhá výraznější stylizaci tak, jako tomu bývá například u příběhu samotného, kamery, scénografie, či zvuku. Většinou se s hereckou stylizací setkáváme spíše u komedií, kde stylizaci nebývá problém porozumět, než u "vážného filmu". Proto jsem se zaměřil na film pozdního období C.T. Dreyera jako na jeden z nemnoha příkladů vážné karikatury. Chci se zabývat tím, jakým způsobem je herecká složka těchto filmů stylizovaná, respektive nerealistická, a proč tomu tak je, respektive, čeho se onou stylizací Dreyer snaží dosáhnout. To vše s cílem, ukázat toto dílo jako jeden z příkladů síly uměleckého díla, jíž je možné dosáhnout, když se film čas od času "osvobodí" od hereckého realismu.
- V jiném stavuKunst, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-02Jeden den a tři ruzne příběhy.
- Využití hudby ve filmovém příběhuTuka, Josef(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-10-11Jestliže jsem se v teoretické bakalářské práci zabýval tématem funkce barvy v hraném příběhu, tak zvuková postprodukce na bakalářském filmu mě inspirovala k zaobírání se otázkou vystavěnou na jakémsi kontrapunktickém základě: Možnosti hudby v hraném příběhu. Jedná se o to, že na bakalářském filmu jsem poprvé ve své filmové praxi spolupracoval s hudebním skladatelem, ve FAMU cvičeních předtím jsem víceméně pracoval jen se zvukovou dramaturgii, či hudbou pouze tvořící kulisu, nikoliv ale konkrétní emoci, informaci. Na základě této mé nezkušenosti, jsem se při rozhovoru s hudebním skladatelem často dostával do slepých míst. Podle jakého klíče hudbu ve filmu použít? Na jaká místa v příběhu? Dle čeho odvodit užití konkrétního hudebního nástroje? Jak s hudbou pracovat ve vztahu k hlavní dramatické postavě? To by mělo být hlavním předmětem zájmu teoretické diplomové práce.
- ZoufalciRudolfová, Jitka(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-10-05Hraný film.Životní bilance ve třiceti v podání šesti dlouholetých přátel je ústředním tématem filmu Zoufalci. Všichni hlavní hrdinové se kdysi z rodného menšího města odstěhovali do Prahy a po rozmanitých životních zkušenostech již dávno nežijí v oné zdánlivě nikdy nekončící euforii z bezstarostné budoucnosti. Dokáží si už teoreticky definovat, co v životě nechtějí, ale zároveň si nejsou jisti tím, co by chtěli. Při jednom společném setkání se rozhodnou zkusit zrealizovat svůj dávný plán ? společný život na statku.