Browsing by referee "Vlasáková, Alena"
Now showing 1 - 16 of 16
Results Per Page
Sort Options
- Adéla Donovalová: Bakalářský koncertDonovalová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07
- Bakalářský koncert Michaely MaléMalá, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-11
- Firma Petrof - český přínos k vývoji klavíru.Donovalová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07Tato bakalářská práce se zabývá společností Petrof, největším výrobcem pian v Evropě. Hlavní část práce dokumentuje historický vývoj a současnou podobu této firmy. V kapitole Stručné dějiny a vývoj klavíru je věnována pozornost tomuto nástroji. Tato část poskytuje přehled vývoje klavíru od jeho vzniku až po současnost. Cílem práce je pojednání o firmě Petrof a jejích nástrojích v kontextu se všeobecným vývojem klavíru. Autor objasňuje český přínos k posdobě a šíření klavíru.
- FRANCIS POULENC - KOMORNÍ SKLADBY S KLAVÍREMBaranová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-04Francis Poulenc je francouzský hudební skladatel 20. století, jeden ze skladatelů Pařížské Šestky, avšak nepříliš známý. V této práci bych jej ráda blíže představila. Také chci vyzdvihnout význam Poulencových komorních skladeb s klavírem, pro mne nejbližším nástrojem. Každá skladba spolu s rozborem a historií má zvláštní kapitolu. Zvláštní kapitolu věnuji také životopisu a kompletnímu dílu. Věřím, že kvůli porozumění významu komorních skladeb s klavírem v celkovém díle je to nezbytné.Doufám, že tato práce přispěje k objevení tohoto vynikajícího a zábavného autora.
- Franz Schubert. Fantasie Poutník, op.15 (C dur)Subbotin, Filipp(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2009-09-03V tomto esej jsem chtěl ukázat jak je možné pracovat s hudebním textem a zároven s textem ve skladbách Franze Schuberta. Myslím že takový přístup mohl by pomoct klavírístovi najít správný způsoby provedení skladeb tohoto geniálního skladatele.
- Hatsumi Saitoh: Magisterský koncertSaitoh, Hatsumi(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07
- Hudební větev Gymnázia Jana NerudyMalá, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-11Tato práce pojednává o studijním programu Gymnázia Jana Nerudy - třídy s hudebním zaměřením, který vznikl před téměř čtrnácti lety. Seznamuje čtenáře s formou studia, s obory, které je možné na této škole studovat, s nároky kladenými na žáky a s možnostmi, které nato škola pro hudebně se vzdělávající mladé lidi nabízí. Dále pojednává o historii a vzniku tohoto programu a zabývá se také uplatněním studentů na vysokých školách s hudebním zaměřením. Snaží čtenáři přiblížit průběh studia na škole a zabývá se otázkou, pro jaký typ studenta je tato škola vhodná. Vychází z vlastní zkušenosti autorky na základě jejího osmiletého studia v hudební třídě GJN.
- Hudební výchova v JaponskuSaitoh, Hatsumi(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07Po roce 1868 Japonsko přijalo evropský moderní systém, i v oblasti vzdělání. Západní hudba je součástí školního systému a díky tomu se začala rozšířit. Japonský školní systém klade velký důraz na všeobecné vzdělání, zatímco odborné vzdělání je málo rozvinuto. V dnešním Japonsku je možné získat odborné vzdělání v rámci školního vzdělávání od věku 16 let. Nyní existuje mnoho hudebních škol a příliš mnoho studentů se také specializuje na západní hudbu. Avšak praktická výuka hry na nástroj není zaměřena na výchovu "profesionálních" hudebníků, a úroveň na hudebních školách v Japonsku je velmi rozdílná. Lze říci, že japonská hudební škola zcela ustrnula. V posledních letech je usilováno o školní reformy, nejenom reformy osnov a oborů ale i rozšíření hudebních žánrů. Jednotlivé hudební školy uplatňují různé postupy v rámci úsilí přilákat studenty.
- Magisterský koncert Filippa SubbotinaSubbotin, Filipp(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-03
- Malá Michaela: Magisterský koncertMalá, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-07
- Markéta Baranová Magisterský koncertBaranová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-04
- Matematika a hudba: SouvislostiHlinka, Suzanna(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-06Hlavním záměrem tohoto pojednání je pokus o objasnění vnitřního spojení mezi matematikou a hudbou pomocí identifikace některych matematických charakteristik v hudbě, zejmena v hudbě klavírní. Kromě toho bude dokázáno, že tyto spojitosti a podobnosti mezi oběma obory skutečně existují poukázáním na to, jak hudební skladatelé užívali matematiku nenápadnými i zcela otevřenými způsoby při tvorbě skladeb, které jsou přijemné a přetrvávají, protože mají soulad a strukturu. Kromě zkoumání základních matematických prvků s konkrétním vztahem nejem ke klavíru a klavírních děl, bude tato práce zkoumat taková témata, jako dějiny vztahů matematiky a hudby, matematiku v hudební kompozici, čiselnou symboliku, Fibonacciho posloupnost, zlatý řez, počítačovou kompozici a díla rozdílných stylů od skladatelů jako Bach, Mozart, Smetana, Debussy, Bartók, Hindemith, Schoenberg, Berg, Webern, Xenakis a jiných.
- Moděst Petrovič MusorgskijKapr, Robert(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-14Pojednání o vzniku a vývoji ruské národní hudby v 19. století, důležitosti tzv. Novoruské školy a Mocné hrstky, vypodobnění Modesta Petroviče Musorgského jako člověka i jako hudebníka. Jeho přínos světové hudbě se zdůrazněním vazeb na francouzské impresionisty i na Leoše Janáčka. Obrázky z výstavy jako součást světového klavírního repertoáru.
- Polonézy a valčíky F. ChopinaKlinderová, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-14Tato práce byla inspirována Chopinovými tanečními formami, které tvoří podstatnou část jeho díla. Hlavní část práce je věnována polonézám a valčíkům, zhodnocení jejich pozice v Chopinově tvorbě, jejich charakteristice jako forem s nastíněním popisu jejich původu a vývoje. Důležitou částí je dále i výčet těchto polonéz a valčíků s načrtnutím okolností jejich kompozice a také datyvydání. Předmět této práce jsem si vybrala díky mému vřelému vztahu k Chopinovi jako skladateli, kdy hlavním záměrem bylo ukázat a nastínit některé charakteristiky Chopinova kompozičního stylu na příkladech těchto typů miniatur - polonézách a valčících.
- Práce na rozvoji talentu interpreta - klavíristyTichá, Libuše(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-10Talent je jedním ze základních předpokladů hudebně interpretační činnosti. Je jedním z faktorů, které vstupují do interpretačního procesu, ovlivňuje jej a zároven je jím dále formován a rozvíjen. Péče o talent je nedílnou součástí hudebně interpretačního umění. Talent je spoluurčován vrozenými a dědičnými předpoklady a zároven vlivy prostředí a výchovy. vyznačuje se všeobecnou hudebností, anatomicko-fyziologickými dispozicemi a vlohami: hudebním sluchem, smyslem pro rytmus, smyslem pro komplexní hudební prožitek atd. Klavíristický talent je pak též vázán na specifika klavírní hry. Rozvoj hudebních schopností sledujeme v procesu vývoje duševního růstu jedince od narození do dospělosti. Ve shodě s názory moderní psychologie věnujeme pozornost rozvoji schopností, důležitých pro hudebně interpretační činnost: je to sluchová představivost, senzomotorická inteligence, koordinace mezi sluchem a pohybem, tvarová představivost, sémiotická funkce myšlení, estetický cit, sebekázen aj. V procesu rozvoje hudebního talentu hraje významnou úlohu pedagog. V počátku se soustředuje na objevování a odkrývání talentu a poté na jeho tvořivý rozvoj od počátečního pojetí interpretační činnosti jako hry až po výchovu k interpretačnímu výkonu jako výkladu hudebního díla. V tomto procesu věnuje pozornost rozvoji přirozené tvořivosti a fantazie při budování hudební představy, čtení a výkladu notového zápisu, specifikům klavírního zvuku a klavírní techniky, metodice cvičení. Zastřešujícím cílem pedagogického procesu je pak dosažení fáze rozvinutého klavírního myšlení jako specifické oblasti obecného hudebního myšlení. Klavírní myšlení v našem pojetí zahrnuje syntézu všech mentálních složek klavíristického talentu. Specifické projevy vyspělého klavírního myšlení jsou pozorovatelné ve výkonech zralých interpretačních osobností a promítají se i do kompozičního myšlení - zejména v případech skladatelů, věnujících se zároveň klavírní interpretační činnosti a obohacujících významně svým dílem klavírní literaturu o skladby, výrazně respektující specifika klavírní hry.
- Významné ženy u klavíru - Klára Schumann, Fanny Mendelssohn HenselMalá, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-07Tato práce je zaměřena na život několika žen, které se věnovaly nebo ještě stále věnují vážné hudbě na vysoké úrovni. Seznamuje čtenáře podrobněji s osudy dvou žen z devatenáctého století, Kláry Schumann a Fanny Mendelssohn Hensel a dále se zmiňuje o dvou klavíristkách současných, konkrétně o Marthě Argerich a Jitce Čechové. Najdete zde jejich životní příběhy, důležité koncerty, úspěchy a seznam skladeb, které některé z nich zkomponovaly. Dočtete se také o přínosech, které tyto ženy hudebnímu světu přinesly a o aktivitách, kterým se naplno věnovaly.