Browsing by referee "Vojtěchovský, Miloš"
Now showing 1 - 11 of 11
Results Per Page
Sort Options
- 3D počítačová animace v hraném filmuPixa, Libor(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-10-08Předmětem této diplomové práce je historie 3D počítačové animace užité v hraném filmu. Cílem je zmapovat její vývoj a nabídnout čtenáři ucelený a přehledný pohled na tuto prudce se rozvíjející oblast kinematografie v souvislostech. Práce není zaměřená pouze na konkrétní filmy a jejich tvůrce, ale zabývá se i filmovými a postprodukčními studii a průkopníky, kteří stáli v pozadí za technologickými objevy posouvající 3D filmové triky k současné úrovni.
- ArchetypTýmal, František(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, )Archetyp je projekčním mechanismem pro 16mm film, který sám sobě vytváří projekční pláno. Instalace tak zcela slučuje formu a obsah projekce a pozorovateli umožňuje volnou interpretaci tohoto díla i celé kinematografie.
- Československý osud. Životaběh Karla Hájka a jeho fotografie mezi léty 1925-1939 v dobovém kontextuDvořák, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-30Tato práce pojednává o o životaběhu Karla Hájka a jeho fotografiích mezi léty 1925-1939
- Dance video film - jazyk ve filmech fyzických divadelGodovič, Marek(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-20Bakalářská práce se pokouší zkoumat specifický filmový jazyk v tanečních video filmech. Zaměřuje se na mimotaneční inspirace, způsob práce se slovem, pozastavuje se nad existencí resp. neexistencí scénářů ? scénosledů u přípavy tanečního filmu. Práce se snaží konfrotovat tři rozdílné cesty vyjádření tance filmeme reprezentované třemi významnými evropskými soubory DV 8, Rosas a Ultima Vez a jejich díly The Cos of Living, Fase, Four movements to the Music of Steve Reich a The Blush. Všechny tři mají svou verzi hranou resp. tančenou v divadelním prostoru, všechny tři nejsou prostou adaptací divadelní verze, všechny tři se staly plnohodnotnými filmovými díly v žánru tanečního filmu a přesto jsou formou přístupu a intenzitou práce odlišné.
- Digitální sítě a filmová tvorbaStavěl, Radek(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-12Tato práce zkoumá, zda a jak digitální sítě, především internet, ovlivňují filmovou tvobu a produkci
- Elektroakustická hudba a vybrané koncepty radioartu.Rataj, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-15Předkládaný text se snaží hledat způsoby metodologické orientace v rámci reflexe elektroakustické hudby a její existence v prostředí současné umělecké scény, která bývá v poslední době často nazývána pojmem akustická umění. Uvažování je vedeno zejména z pohledu producenta zodpovědného za existenci programového slotu veřejnoprávního rozhlasu zaměřeného na reflexi, podporu a prezentaci současného radioartu jakožto mediálně podmíněné elektroakustické tvorby. Snažíme se ukázat, že lepší orientaci v těchto současných tvůrčích procesech může přinést pohled na oblast EA hudby jakožto na kategorii historickou, která se svou tradicí vstupuje do řady velmi rozmanitých a vzájemně se překrývajících současných tvůrčích diskurzů, přičemž postupně odkrýváme jeden z nich ? radioart. Aby bylo možné konkrétněji vymezit tento pojem z pozice rodící se domácí scény radioartu, provádíme několik zevrubnějších sond do stávajících evropských konceptů radioartu tak, jak je lze sledovat ve vybraných veřejnoprávních rozhlasových domech. Ty byly v mnohém inspirující pro vznik a existenci pořadu PremEdice Radioateliéru Českého rozhlasu 3 ? Vltava, v němž se již po více než tři roky snažíme systematicky mapovat a stimulovat vznik a reflexi nových děl povětšinou domácích umělců. Začínáme vnímat proces, který by bylo možné nazvat konstituováním domácí scény radioartu postupně se etablující v širším evropském kontextu. V závěru práce provádíme první úplný přehled dosud vzniklých původních děl, která byla ve zmíněném pořadu realizována a naznačujeme možnosti další orientace jak vlastního programového slotu, tak pokračování v teoretickém přemýšlení o radioartu jakožto jednom z tvůrčích diskurzů akustických umění.
- Trubky a bubliny, L+R=Abrahám, Stanislav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-19Site specific instalace. Zvuk a objekty. Zvuková plastika, komunikující s minimalistickými fyzickými objekty na základě proporčního dělení prostoru v jeho osách. L+R= Prostorová instalace postavená na principu vícekanálového zvukového systému. Dva póly. Intimita posluchačova imaginárního světa, rozprostřeného mezi levým a pravým sluchátkem, a schopnost zvukového média zasahovat mimo subjektivní hranice osobního a veřejného prostoru.
- Umění jako odraz doby - Destruktivní prvky v moderním uměníKrejčová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, )
- Videodisk TED BildplattePolzer, Joachim(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-10-12Postup při průzkumu a záchraně AV materiálu na videodiscích prvního průmyslově vyráběného systému.
- Vnitřek a vnějšek: zahrada jako strategie tvořivostiMoralesová, Alexandra(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-19Předkládaný esej je zamyšlením nad významem zahrady v evropském kontextu, zejména té okrasné, kterou zde zkoumáme jako akt reprezentace. Proměnlivost modelů ideálních zahrad může být nahlížena jako přímý výraz proměň paradigmatu, který je vždy nevyhnutelně spjat se způsobem reprezentace vyjadřující vládnoucí přesvědčení (politika i estetika tvoří spojité nádoby). V této perspektivě je pojednána například barokní francouzská zahrada nebo v reakci na ni vzniklý anglický park. Vzápětí na to však vyvstávají hned dvě podstatné otázky a to, zda-li se spíše než o akt reprezentace nejedná o akt narace, a zda-li existuje způsob umožňující vnímat zahradu nepojmově jako možnou strategii tvořivosti. Poslední možnost v práci otevíráme a uvádíme některá díla jako případy, kdy lze autorovu tvořivost nahlédnout v představě zahrady.
- Zvyk poslušnostiKrejčová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, )Dokumentární esej o obchodu se strachem.