Browsing by referee "Vostárek, Karel"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
- Cesta k divadelnímu tvaru se skupinou dospívajícíchPajanková, Naděžda(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-09Bakalářská práce se zabývá inscenačním procesem se souborem mladých ve věku od třinácti do osmnácti let. Je v ní zachycena diagnostika skupiny, jež byla východiskem pro zvolený námět. Předlohou se staly dvě legendy ? Svatá noc a Betlémské děcko ? z knihy Legendy o Kristu švédské autorky Selmy Lagerlöfové (přel. Emil Walter). Na základě analýzy obou textů byla vypracována dramaturgicko-režijní koncepce, která ovlivnila vznik scénáře. Ten byl inspirován též improvizacemi a etudami souboru v přípravné fázi zkoušení. Práce dále zachycuje hlavní metody inscenačního procesu, jeho průběh, výsledný tvar i následnou reflexi.
- Divadlo DRAK a jeho vliv na divadlo Spare Parts Puppet TheatreKopecká, Aneta(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-06Tato diplomová práce se zabývá dvěma loutkovými divadly, a to českým Divadlem DRAK a australským loutkovým divadlem Spare Parts Puppet Theatre a vlivem tohoto českého loutkového divadla na divadlo australské. První kapitola se věnuje vývoji Divadla DRAK, jeho specifikám a charakteristice vybraných inscenací z posledních několika let. Další kapitola shromažďuje zprávy o australském loutkovém divadle od 60. let 20. století. Třetí kapitola nastiňuje vývoj divadla Spare Parts Puppet Theatre a následně se věnuje inscenacím z posledních. Poslední kapitola zaznamenává vztahy a spolupráci Divadla DRAK a Spare Parts Puppet Theatre a mapuje jejich podobnosti a odlišnosti.
- Divadlo v Dlouhé dětemKostrhunová, Alžběta(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-04V této práci se zabývám problematikou divadla pro děti v Čechách. V první části se snažím nastínit specifika divadla pro děti, jejich odrazu v čase a možnosti vlivu divadla na dítě. Ve druhé části se zaměřuji na Divadlo v Dlouhé, jež se pravidelně věnuje tvorbě pro děti. Důkladněji se věnuji inscenacím od Jana Borny: Malá vánoční povídka aneb Jak jsem se ztratil, Kdyby prase mělo křídla a Myška z bříška.Všímám si dominantních prvků a jednotlivých složek inscenace a reakcí dětského publika na ně. Součástí této práce jsou i dva rozhovory s tvůrci - režisérem Janem Bornou a hercem Martinem Matejkou a výtvarné počiny malých diváků na základě zhlédnutých inscenací.
- Inscenační práce s dětmi dvou skupin na různých ZUŠŽáková, Dana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-09V této práci jsem se věnovala popisu inscenačního procesu v projektu s dětmi na dvou různých školách. Jednalo se nejen o propojení těchto dvou škol společnou prací na inscenaci, ale zároveň o práci tří různých dětských skupin. Tato práce v sobě zahrnuje charakteristiku skupin i se společnými důvody, pro které se tento projekt uskutečnil. Společně s konkrétními cíli tak navazují na samotný inscenační proces od volby předlohy, rozboru až po dramaturgickorežijní koncepci a úpravy. Pozornost je věnována i loutkářským prostředkům, jejich praktickému využití v inscenačním procesu spolu s inspirací japonským divadlem. Stěžejní částí této práce je samotný popis inscenačního procesu s jeho fázemi v jednotlivých skupinách na konkrétních příbězích. V závěru je pak společně s hodnocením popsán proces proměn inscenace od předpremiéry po reprízy a stručné shrnutí celého tohoto projektu.
- Inscenační proces se skupinou dívek dramatického kroužkuOplatek, František(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-09Cílem této bakalářské práce je popis roční činnosti dramatického krouţku působícího na základní škole v Bechyni ulice Školní. Práce zachycuje průběh inscenačního procesu směřujícího ke vzniku divadelního představení, jehoţ námětem se stal příběh Stará ţena a chlapec, kterého pohodili z knihy Jáchyma Topola Trnová dívka. Práce obsahuje informace o skupině, pasáţe o tematických východiscích, dále pak informace o realizaci a prezentaci divadelního projektu. Mapuje také vliv této práce na skupinu. Odráţí tedy pedagogické i divadelní aspekty procesu a pokouší se pojmenovávat moţné klady i zápory mé práce vedoucího dramatického krouţku. Důleţitým aspektem bakalářské práce je můj pokus o vhled do činnosti ?běţného? školního krouţku a zachycení cesty k divadelnímu tvaru právě v těchto poměrně specifických podmínkách.
- Práce na divadelním tvaru se studenty pedagogické školyKopecká, Aneta(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-05Tato bakalářská práce se věnuje cestě při vytváření divadelního představení středoškolskými studenty a studenty vyšší odborné školy pedagogické. První část práce je zaměřena na celkové možnosti a připravenost mládeže pro práci na divadelním představení. Druhá část obsahuje dokumentaci práce, ukázky zápisů z lekcí a rozbory dramatických aktivit, které předcházely divadelnímu představení a práci na divadelním tvaru a jeho následné fixaci. Třetí část se zabývá analýzou textů různých verzí příběhu Kráska a Zvíře a zejména rozborem dramatického textu Františka Hrubína, podle něhož je inscenace souboru zdramatizována a upravena.
- Rok s dětským divadelním souborem Roztočená vrtuleRezková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-09Bakalářská práce se zabývá inscenačním procesem s dětským divadelním souborem Roztočená Vrtule ve věku od sedmi do patnácti let. Je v ní zachycena diagnostika skupiny, jeţ byla východiskem pro volbu tématu a literární předlohy, tak aby byly naplněny potřeby dětí. Inscenace vychází z předlohy Jacquesa Préverta - Pohádky pro nehodné děti v překladu Heleny a Adolfa Kroupových. Práce podrobně popisuje průběh jednoho školního roku - vývoj divadelního projektu, který byl inspirován improvizacemi a etudami souboru v přípravné fázi inscenace, při tvorbě postav, scény, kostýmů a rekvizit. Zaznamenává tvarování, výslednou prezentaci, budoucí změny provedené na základě reflexí, zaměřuje se na pedagogický, sociální a divadelní přínos jednotlivci i celé skupině.
- Využití dramatické výchovy na 1. stupni ZŠ k zpracování pověstíČuban, Milan(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-03Tato bakalářská práce se zabývá přípravou a realizací projektu s historickými tématy prostřednictvím dramaticko výchovných metod a technik. Projekt byl realizován ve třech samostatných blocích se dvěma třídami třetího ročníku základní školy v Litvínově ? Hamru. Cílem projektu bylo přiblížit dětem historii regionální a národní na základě pověstí O praotci Čechovi, hradu Rýzmburk a Zlatá trojka.
- Využitie predmetu a práca s ním v dramatickej výchoveMoravčíková, Monika(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2005)Date of thesis defence: 2006-01-11Témou diplomovej práce je predmet ajeho využitie v dramatickej výchove. V jednotlivých kapitolách sa zaoberá predmetom a jeho možnosťami práce v dramatickej hre. Práca vychádza zo vzťahu predmet a dieťa a jeho vlpyv na zmyslové vnímanie dieťaťa prostredníctvom výrazových prostriedkov predmetu. Hl'adá spojitosti medzi predmetom a priestorom, medzi pohybovými, výtvarnými a hudobnými činnosťami v rámci dramatickej hry. Podl'a sposobu použiti a práce s predmetom vysvetl'uje jeho funkcie, ktoré nadobúda v priebehu hry, do ktorej spadá i funkci a predmetu ako bábky. V praktickej časti diplomovej práce predstavuje predmet ako jeden z možných prostriedkov na rozvíjanie zmyslového vnímania, pohybových dovedností, tvorivosti a fantázie.
- Zástup - dramatizace povídky Raye BradburyhoMaděryč, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-09V práci jsem se pokusil přiblížit proces inscenační tvorby se středoškoláky. Na předloze, která je svou tematikou blízká dospívajícím již po několik generací, jsem chtěl ukázat, jaké možnosti skýtají méně obvyklé výrazové prostředky, které jsou díky dostupné moderní technice k dispozici. Žáky základní umělecké školy jsem tak vedl k rozvoji jejich estetického vnímání. V jednotlivých kapitolách se zabývám vznikem představení od výběru předlohy, přes rozbor textu a inscenační proces až po specifika reprízování. Na zřeteli jsem měl neustále charakteristické rysy věkového období pubescence a adolescence. Na základě těchto poznatků a s ohledem na osobnosti jednotlivých žáků jsem volil metody a techniky práce i jejich náročnost. Práce by měla být ukázkou a případně inspirací, jak je s dospívajícími možno pracovat na divadelním tvaru a zároveň rozvíjet jejich osobnostní a sociální dovednosti.