Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "WEISER, Helena"

Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
  • E. Grieg a jeho klavírní dílo
    Blažek, Libor
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)
    Date of thesis defence: 2020-09-08
    Tato bakalářská práce popisuje život a klavírní dílo Edvarda Hagerupa Griega. V úvodu se zaměřuje na skladatelovo dětství a jeho první zkušenosti s hudbou. Následně se zabývá jeho hudebním studiem na Lipské konzervatoři a jeho koncertní činností, dále pak osobností, zdravotním stavem či setkáním s důležitými osobnostmi tehdejší doby. Popisuje Griegovu návštěvu českých zemí. Bere v úvahu i různé faktory, které ovlivnily jak skladatelovu tvorbu, tak jeho život. V další části této práce seznamuje s jeho klavírním dílem. Nejprve přehled jeho klavírních skladeb s opusovými čísly a další nezařazená díla. Poté je na různých příkladech skladeb popsán autorův kompoziční styl a především je věnován prostor pro klavírní koncert a-moll, Op.16.
  • Hra na klavír ve světle vědeckých poznatků
    Rašková, Beata
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)
    Date of thesis defence: 2018-06-05
    Cílem práce je propojení vědeckých výzkumů, znalostí tělesných procesů a mentálních technik s hudební praxí. Úvod práce se zabývá talentem obecně a faktory, které ovlivňují úspěch hudebníků. Pozornost je věnována rovněž houževnatosti a vhodné motivaci. Hlavní část práce se věnuje tvůrčímu procesu a způsobům, jak pozitivně ovlivnit kreativitu. Důraz je kladen na efektivitu cvičení a jeho specifika – nejvhodnější denní dobu, optimální délku cvičení, plánování cílů a techniky cvičení. Součástí je přehled nejčastějších chyb při učení se skladeb zpaměti a popis procesu ukládání do dlouhodobé paměti, včetně nejefektivnějších technik učení. Závěr práce se zabývá psychickou přípravou na veřejná vystoupení a obsahuje techniky pro dlouhodobou i krátkodobou přípravu. Pozornost je věnována také životnímu stylu a dietním doporučením před koncertem i po něm.
  • Toru Takemitsu: Rain Tree Sketch II: Analýza skladby pro klavír
    Kono, Shoko
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)
    Date of thesis defence: 2018-06-05
    Cíl mé diplomové práce je představit japonského skladatele Toru Takemitsu, skladatele japonské vážné hudby a pochopit vztahy analyzované skladby, skladatelova života a jeho filosofie. Práce se bude skládat ze šesti částí. Jsou jimi úvod, životopis, dílo, charakteristika děl, hudební analýza a závěr. V teoretické části bude představen skladatelův životopis, filosofie a jeho dílo. V praktické části bude analyzována skladba Rain Tree Sketch II – In Memoriam Olivier Messiaen –.
  • Vliv psychiky na hudební výkon interpreta
    Blažková, Kateřina
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)
    Date of thesis defence: 2021-06-15
    Tématem této bakalářské práce je tréma u hudebníků. Práce obsahuje definici trémy a objasňuje její možné původce. Primárně se zabývá psychickými předpoklady. Popisuje symptomy trémy a navrhuje řešení, jak její negativní dopady při veřejném vystupování eliminovat. Součástí práce je i dotazník, který odhaluje, jak častým a zároveň individuálním jevem tréma v dnešní době je.
  • Významní pianisté 20. století a jejich interpretační přínos
    Grešl, Michal
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)
    Date of thesis defence: 2019-06-07
    Tato magisterská práce se zabývá interpretačním přínosem vybraných klavíristů 20. století. Jako určitý fenomén uvádím samostatnou kapitolu č. 2 "Horowitz/Richter", kde šířeji pojednávám a zamýšlím se nad jejich popularitou. Mimořádné schopnosti vybraných klavíristů demonstruji na základě nahrávek mnou zvolených, kde prezentuji své postřehy a názory odborníků a uvádím důvod, čím byla jejich interpretace významná (kapitola č.3 –„Ti ostatní“) V kapitole č.4 " Rozhovor s Martinem Kasíkem" se pak zabývám mj. i problematikou interpretace obecně a kritériem významu „významný přínos“. Přínos práce spatřuji v připomenutí si významných interpretačních počinů klavíristů 20.století, rychlé přístupnosti k poslechu na základě odkazů na internet a v neposlední řadě v obecném rozšíření schopnosti esteticky hodnotit a porovnat klavírní “golden age“ s nynější klavírní interpretací, kterou v práci shledávám puritánštější a unifikovanější. Přínos práce spatřuji v připomenutí si významných interpretačních počinů klavíristů 20.století, rychlé přístupnosti k poslechu na základě odkazů na internet a v neposlední řadě v obecném rozšíření schopnosti esteticky hodnotit a porovnat klavírní “golden age“ s nynější klavírní interpretací, kterou v práci shledávám puritánštější a unifikovanější.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy