Browsing by referee "WIESNER, Daniel"
Now showing 1 - 9 of 9
Results Per Page
Sort Options
- Choreografická tvorba prostřednictvím hryJedličková Beňová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-05-30Bakalárska práca sa zaoberá tvorivým choreografickým procesom so zameraným sa na prístupy k tvorbe prostredníctvom hry. V prvej casti práce sa venujem pojmu hra a všeobecnej klasifikácii hier. Druhá cast práce je venovaná rozboru umeleckého tvorivého postupu a jeho fázam. V tretej casti popisujem dejiny moderného a postmoderného tanca a spracovávam vybrané choreografky postmoderny, ktoré pracovali s hernými princípmi. Uvádzam aj dielo a tvorbu inovátorského choreografa baletu Williama Forsytha, ktorý tiež pracoval s hrou. Záverecná cast práce patrí praktickým ukážkam tvorivej metódy postmoderny prostredníctvom score (hry s pravidlami ? inštrukciami) a úvahe o prvkoch postmoderny v mojej choreografickej tvorbe.
- Hudba v choreografii interakce tance a hudby s využitím pohyb ových senzorůŠťávová, Helena(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-06-02Diplomová práce nazvaná Hudba v choreografii s podtitulem Interakce tance a hudby s využitím pohybových senzorů si klade za cíl charakterizovat vztah mezi tancem a hudbou a vliv, který na tento vztah měl technologický pokrok v průběhu 20. století. V práci je věnována detailní pozornost možnosti využití pohybových senzorů, jsou představeny jejich základní typy a možnosti jejich využití v tvorbě. Na základě rozboru a analýzy vlastní magisterské choreografie Umění manipulace autorky, je popsán postup spolupráce mezi choreografem a skladatelem při tvorbě performance, která používá moderní technologii v podobě pohybového senzoru Hot Hand.
- Kostým jako scénografický prvekČástková, Monika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-06-04V bakalářské práci s názvem "Kostým jako scénografický prvek" jsem se chtěla co nejvíce zaměřit na možnosti využití kostýmu pro scénografii. Mým cílem bylo odpovědět na otázku, zda je možné využít kostým tak, aby se stal výhradním scénografickým prvkem na základě vlastních choreografických zkušeností a studováním tvorby vybraných světových choreografů, u kterých se domnívám, že tímto způsobem tvořili a tvoří.
- Minimalismus, invence v současné taneční tvorběStupecká, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-06-04Pojmenování toho, co chápeme pod pojmem taneční minimalismus, je obsahem této práce. K jasnému záměru mi pomohlo zmapování cesty minimalismu obecně až po fakt, jak minimalismus mění myšlení. Předkládám informace o krajních osobnostech stojících u zrodu, dobové souvislosti a to převážně ve smyslu hledání a objevování nového způsobu tvorby a s tím související změnu celkového postoje k umění. Nejpodstatnějším měřítkem je změna, která přináší nový způsob myšlení nejen umělce, ale také diváka. Hlouběji pronikám do způsobu práce významných tvůrců, kteří vlastním způsobem s minimalismem pracují či ho dokonce vytváří. V popředí stojí inspirace hudební a její pronikání a impulzy, které přináší do taneční oblasti. Minimalistické principy rozkládám na obecné a jdoucí až k myšlenkám filozofickým. Práce se také zabývá základní esencí minimalismu - časem, který působí na pozorovatele v jeho nové a dosud nepoužívané podobě meditativně až transcendentálně.
- Petr Weigl jako režisér baletních filmů a inscenacíČižmáriková, Monika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-06-02Tato práce přibližuje a shrnuje taneční dílo významného českého režiséra Petra Weigla, který byl prvním dramaturgem a režisérem baletu u nás a za své filmy si vysloužil mezinárodní úspěch a ocenění. Natočil mnoho tanečních filmů a spolupracoval na četných baletních inscenacích v Národním divadle v Praze. Mezi filmy patří například Pas de quatre, Víly, Bolero a další. Ve své práci analyzuji jak taneční filmy Petra Weigla, které přibližuji a stručně rozebírám, tak i jeho divadelní inscenace, Vášeň, Radúz a Mahulena a jiné. Velký důraz kladu na balet Romeo a Julie z roku 1971, který Weigl vytvořil s choreografem Miroslavem Kůrou a jenž se dočkal neobvyklého úspěchu. V závěru práce se také zabývám problémem divadelní režie, zvláště u tanečních představení, kde polemizuji o nedostatku využívání režisérů v baletu. Těžiště své práce vidím v četných citacích pamětníků, kteří spolupracovali s Petrem Weiglem - Michaely Černé, Vlastimila Harapese, Astrid Štúrové, Michaely Vítkové, Anety Voleské a samotného Petra Weigla. Tyto osobnosti byly významným zdrojem fakt a postřehů, které jsou v dnešní době již polozapomenuté. Pracuji také s dobovými recenzemi a kritikami zveřejňovanými v různých českých periodikách, například v Tanečních listech, Květech, Právu, Lidové demokracii a mnohých dalších.
- Soubor baletu Divadla F. X. Šaldy v LiberciLaifrová, Alena(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-05-30Diplomová práce se zabývá zmapováním historie baletního souboru Divadla F. X. Šaldy v Liberci od roku 1945 do současnosti. Pozornost je zaměřena především na nejvýznamnější šéfy baletu, choreografy a baletní představení. Zvláštní důraz je kladen na život a působení Jarmily Jarošové, primabaleríny tohoto souboru. Vznik českého divadla v Liberci je nejprve uveden do širších historicko-politických souvislostí. Zmíněna je také otázka česko-německého soužití a stručný vývoj německého divadelnictví v daném regionu. Nedílnou součástí práce je soupis všech šéfů baletu a baletních představení od první sezóny českého divadla v Liberci do současnosti.
- Tanec aneb cesta k obrazuJandová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-05-30Tanec a výtvarné umění jsou obecně považované za dvě nezávislé umělecké formy. Jejich působnost se však prolíná, jsou si navzájem inspirací a dohromady jsou schopny vytvářet harmonický celek. Tato práce je výsledkem nahlédnutí do umělecké činnosti Jacksona Pollocka a Anny Teresy De Keersmaeker, a díky kterým se porovnává akční malba s choreografií. Oba tvůrčí procesy spojuje společná cesta tance, na jehož konci se nachází obraz. Text se snaží ukázat malíře, který vstoupil na plátno a prostřednictvím gestické malby dospěl k obrazu a dále pohlíží na choreografii, jejíž proces je spojen s malbou a výsledek dojde ke stejnému konci jako u malíře ? vytvoří obraz. V závěru dochází ke konfrontaci s osobními choreografickými zkušenostmi autora, pracujícího na propojování výtvarného umění a tance skrze vlastní tvorbu.
- Tanec s partnerem - současná forma ve výuze ZuŠRyšlavá, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-07Hlavním cílem této práce je přiblížit problematiku partnerského tance, sumarizovat poznatky a následně tyto aplikovat v rámci výuky na ZuŠ. Problematika je obsáhnuta od počátků kontaktní improvizace. Sumarizuje základní principy v oblasti partnerského tance a jejich praktickou aplikaci. Další součástí je soubor průpravných cvičení a prvků, která leza snadno aplikovat ve výuce na tanečním oboru v rámci Základních uměleckých škol. Na tento oddíl navazují cvičení náročnější, vhodné pro extrémně nadané skupiny a nebo pro závěr druhého stupně vzdělávání. V závěrečné části je uvedeno možné využití v choreografické a taneční praxi.
- Úloha autority a princíp partnerstva pri tvorbe choreografického dielaRadačovský, Mário(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-04V našom tanečnom umení je veľmi dôležité ak sa môžeme stretnúť s osobnosťami, ktoré ovplyvnia náš život natoľko či už pozitívne alebo negatívne ,že si tento ich odkaz nesieme celým naším umeleckým životom. Princíp autority ktorá nás denne formuje ,ale aj partnerstva bez ktorého by to celé zrejme nebolo ani možné .Určitá forma partnerstva je viac ako potrebná v našom veľmi náročnom povolaní. Napriek tomu byť tanečníkom nie je povolanie ale skôr o poslanie . Cieľom mojej práce je pokúsiť sa načrtnúť určite formy autorít na základe mojich osobných skúseností ako aj ponúknuť porovnanie medzi nimi cez vykreslenie určitých modelových situácií ,ktoré som mal možnosť osobne zažiť. Ponúknuť rozličné riešenia určitých situácií . Vždy ide o nejaký cieľ spoločného snaženia sa naplniť ho. Rozdiel je inteligencií a spôsobe ako vytúžený úspech dosiahnuť. Nakoniec výsledok nie je aj tak to najdôležitejšie ale forma a hlavne ako sme ho dosiahli. Celá moja práca bola o zamyslení a paralelách a novom vnímaní už existujúcich prežitkov.