Browsing by referee "Wiesner, Daniel"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
- Choreografický styl Maurice BéjartaNečasová, Sylva(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-05Bakalářská práce s názvem Choreografický styl Maurice Béjarta přibližuje život a práci tohoto francouzského choreografa včetně jeho nejbližších spolupracovníků ze souborů i škol, které sám Béjart založil. V jednotlivých kapitolách se věnuji postupně životopisným údajům Maurice Béjarta, souborům a tanečníkům, školám a jejich význačným pedagogům. Dále práce obsahuje přehled prací M. Béjarta pro divadlo, film i knižní tvorby zachycující jeho život. Nechybí ani nezbytná soupiska souborů Maurice Béjarta, jeho choreografické a literární tvorby (vše v chronologickém řazení) a získaná ocenění. Práce je zakončena charakteristikou choreografického stylu Maurice Béjarta.
- Choreografie a její výukaVeverková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-28Nad tématem mé magisterské diplomové práce jsem přemýšlela dlouhé hodiny. Nechtěla jsem psát o osobnosti z oblasti umění, a proto nebylo vybrání tématu příliš snadné. Hledala jsem něco, o čem toho není ještě mnoho napsáno a co by úzce souviselo s oborem, který studuji, tedy s choreografií. Chtěla jsem vycházet ze svých vlastních zkušeností a trochu se nechat inspirovat nějakou literaturou. Proto jsem se rozhodla pro téma Choreografie a její výuka. Po konzultacích s mou vedoucí práce Mirkou Eliášovou jsem však usoudila, že je potřeba vyjít z literatury více než jsem z počátku předpokládala. Snažila jsem se pochopit a dát dohromady pohledy několika choreografů a pedagogů a poté z jejich myšlenek udělat jeden celek. Byla to především Jiřina Mlíkovská, Doris Humphreyová, Jarmila Kröschlová a Štefan Nosál. Mým cílem není vypisovat a popisovat jednotlivé etudy, které by se měly při výuce choreografie provádět, mým cílem je spíše ucelený pohled na choreografii a na její možnosti výuky. Dále se zabývám mnoha složkami, které s choreografií a s osobou choreografa úzce souvisí. Některým se věnuji podrobněji, jinými se zabývám pouze okrajově. Témata, která jsou obsáhlejší a podrobnější jsem považovala za nejpodstatnější ve vztahu k choreografii. Krom mnoha knih a skript bych ráda vyšla ze svých postřehů a zkušeností, které jsem získala především při studiu na HAMU. Mezi mé další zdroje budou patřit také semináře, jež jsem během své taneční praxe absolvovala. Součástí práce jsou tedy i mé osobní zkušenosti, názory a postřehy, které jsem v oblasti choreografie získala nejen jako tvůrce, ale také jako interpret. Do práce jsem zařadila i stručnou charakteristiku vývoje choreografie a postavy choreografa samotného, aby bylo zřejmé jakou funkci měl ve vývoji dějin.
- Holánková Lucie : Sluha dvou pánůHolánková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-10
- KasařVeverková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-28Jde o zpracování klasického baletu Krysař na hudbu Pavla Bořkovce. Obsah je však inspirován a ovlivněn současnou dobou. Jedinec, který se vymyká davu, a nejen on, hledá svého spojence, někoho, s kým bude moci souznít. Krysy, které se mu snaží na jeho cestě ?pomoci?, jsou pro něj pouhými loutkami. Jejich zloba, nenávist, závist, pokrytectví a povrchnost jsou pro něj hnací silou.
- Modrovous: Analýza choreografické práce Piny BauschovéTurečková, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-14ve své práci Modrovous: analýza choreografické práce Piny Bauschové se zabývám životem Piny Bauschové, především však její tvorbou. Práce začíná jejíma vzpomínkama na dětství, sleduje její studium ve Folkwang Schule v Essenu a na Julliard Shool v New Yorku a její začátky s Wuppertal Tanze Theatre. Dále se zaměřuji na její dílo, jeho vývoj, práci Piny Bauschové s tanečníky hudbou a scénou a na psychologické aspekty jejího díla. Také na to koho ovlivnila a jaké jsou na její tvorbu ohlasy. Druhou část práce zaujímá historicko-kulturní analýza. Zajímám se především o to z jakého prostředí Pina Bauschová vyšla, kdo ji ovlivnil, jaké měla učitele a jak na sebe nechala působit evropské dědictví a americkou současnost. Předposlední část práce tvoří vlastní analýza díla Modrovous, která zahrnuje popis všech složek díla ? literární předlohu, hudební předlohu a nakonec rozbor tanečního kusu, který je doplněn ilustrativními fotografiemi ze záznamu představení. Nakonec jsem se pokusila shromáždit to nejzajímavější z rozhovorů s Pinou Bauschovou pro lepší pochopení jejích motivů k tvorbě, výběru témat a přístupu k práci. Citace z rozhovorů jsem se snažila používat v textu často. Součást práce tvoří také přílohy, které obsahují chronologický přehled všech děl Piny Bauschové a obsahy pohádek o Modrovousovi. V závěru jsem pak uvedla literaturu, která je v Čechách nedostupná a kterou jsem nemohla použít pro hlubší studium problematiky, v podstatě jsem po nejvíce byla odkázána na internetové zdroje.
- Muž jako tanečník. Kvalitativní výzkumy na konzervatořích.Skalická, Bronislava(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-05
- Soňa Kupcová: Předvečer madam BibiKupcová, Soňa(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-15
- Televizní a filmová tvorba prof. Pavla ŠmokaHolánková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-08
- Vzdělávací systém na tanečních konzervatořích ve FranciiKalousková, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-01Diplomová práce je zaměřena na zmapování vzdělávacího systému Francie. Zvláštní pozornost je věnována tanečnímu školství a vzdělávání tanečních pedagogů. Cílem práce je také porovnání tohoto specifického systému s českým vzděláváním. Celá práce je rozdělena do tří částí. V první se věnuji výhradně současnému francouzskému vzdělávacímu systému. Uvádím významné zákony, které upravují jeho nynější podobu a všeobecnou organizaci. Dále se pozastavuji nad zásadním vzdělávacím bodem francouzského školství, kterým je baccalauréat, státní maturitní zkouška. Další kapitolu tvoří analýza současného vzdělávacího systému tanečního školství Francie. Věnuji se jak poloprofesionální úrovni vzdělávání, zajišťovanou Conservatoire a rayonnement régional a Conservatoire a rayonnement départemental, tak především vzdělávacím institucím, které vychovávají budoucí taneční profesionály. Důležitým momentem pro francouzské taneční školství byl vznik diplomu DNSP, který zajišťuje ochranu profese tanečníka a informovanost veřejnosti o této profesi. Podrobněji zmiňuji podmínky pro studium pedagogiky tance a získání státního diplomu profesor tance, který je pro výuku na francouzských tanečních školách nezbytný. Druhá část práce je zaměřena na vzdělávací systém České republiky. Přes významné historické momenty a jeho současnou podobu se dostávám k tanečnímu školství, které na amatérské úrovni zajišťují základní umělecké školy, a pozornost samozřejmě věnuji českému profesionálnímu tanečnímu školství. V poslední části se snažím oba zmíněné systémy porovnat, vyzdvihnout klady, upozornit na zápory a především identifikovat možné kroky, které by přispěly k vybudování ideálního vzdělávacího systému tanečního školství.
- Základy světelného designuJosková, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-11Bakalářská práce se zabývá základy světelného designu. Část práce je vymezena vysvětlení klíčových pojmů, seznámení s běžně používanými typy svítidel a stručnému objasnění mechanismu ovládání scénického osvětlení. Jedna z kapitol, doplněna o fotografie a nákresy je věnována popisu a komparaci základních směrů svícení. Kapitola zabývající se barvami objasňuje teorii barev a základní principy filtrování barev. Závěr práce je věnován světelnému designu tanečních představení. Přílohu tvoří fotografie pořízené výhradně pro účely této práce.