Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "ZBOŘILOVÁ, Jana"

Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
  • F.M. Dostojevskij: Idiot" - kostýmní výprava
    Tavelová, Helena
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)
    Date of thesis defence: 2015-01-15
    Diplomová práce F. M. Dostojevskij: Idiot se zabývá životem autora s akcentem na jeho tvorbu, jež je neustále aktuální, neboť popisuje stále živá témata týkající se života člověka. Práce se také zabývá problémy, jež jsou klíčové k pochopení F. M. Dostojevského a jeho vnímání světa a pojednává o předchozím zinscenování této hry v Čechách se zaměřením na dílo režiséra Miroslava Krobota. Tato práce však předně předkládá podrobnou analýzu Dostojevského díla Idiot a podrobnou analýzu jednotlivých dramatických postav s fokusem na jejich vnitřní procesy a vzájemné vztahy, které jsou následně vyjádřené v kostýmu.
  • Garcia Lorca: "Mariana Pinedová" - komplexní kostýmní řešení
    Kristiánová, Lenka
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)
    Date of thesis defence: 2016-01-14
    Tématem mé diplomové práce je hra Mariana Pinedová, kterou napsal F. G. Lorca, nejvýznamnější španělský dramatik a básník 20. století. Má práce je rozdělena na dvě hlavní části. V první teoreticko-historické části je stručně představen život autora a prostředí, které silně ovlivnilo jeho tvorbu a jeho motivace k napsání dramatických děl. V této části je také stručně shrnuto historicko-politické zázemí v souvislosti s přímým vlivem na jeho tvorbu. Dále zde chci nastínit situaci, která se stala podkladem pro dějový vývoj hlavní postavy celého díla, historickou postavu Mariany Pinedové a její osud, ne příliš odlišný od osudu samotného autora. Druhá část mé práce se zaměřila na odhalení a popsání psychologické stránky jednotlivých dramatických postav v rámci zasazení do děje, jejich motivaci, rozbor jmen a uvedených symbolů. Stručně zde nastiňuji dějovou linku dramatu a rozbor některých situací a jejich následků. Následně přicházím k vlastní koncepci barev, tvarů, návrhů kostýmů i atmosféry dramatické hry. Na závěr mé diplomové práce přikládám varianty obrazových návrhů kostýmového řešení, jeho vývoj v dějové lince, jeho proměny a chci upozornit na důležitost a nezbytnost kostýmů v celkovém vyznění hry na diváka.
  • Leoš Janáček: "Z mrtvého domu - komplexní scénografický projekt
    Gsöllhoferová, Tereza
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)
    Date of thesis defence: 2015-09-21
    Cílem této práce je vytvořit ucelenou scénografickou koncepci včetně kostýmních návrhů k opeře "Z mrtvého domu" - poslední opeře českého hudebního skladatele přelomu 19. a 20. století Leoše Janáčka. Mimo vlastního výtvarného projektu se práce zabývá osobností Leoše Janáčka a jeho další tvorbou, problematikou odnětí svobody, prostředím ruských vězení a stručným rozborem slavných uvedení opery "Z mrtvého domu". Toto předchozí studium spolu s inspiračními zdroji z výtvarného umění a beletrie ovlivnily tvorbu mého vlastního scénografického řešení. Vzniklá koncepce by měla umožnit inscenovat operu "Z mrtvého domu" moderním nepopisným způsobem a současně brát zřetel na historické reálie a ctít původní skladatelovu ideu.
  • Obsluhoval jsem anglického krále
    Krčmářová, Petra
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)
    Date of thesis defence: 2012-09-06
    Tématem magisterské práce je divadelní hra Obsluhoval jsem anglického krále napsaná Bohumilem Hrabalem. Studie se v teoretické části zaměřuje na stručný životopis autora, rozbor jeho literárního rukopisu a přehled divadelních her tohoto dramatického textu, uzavřené zkrácený obsahem hry. Praktická část navazuje stručným popisem dějin odívání a dějin Československé republiky v příslušném období. V první řadě zde však objasňuji svoji vlastní koncepci a zvolené inspirační zdroje. Popisuji jednotlivé dramatické postavy a zdůvodňuji použití příslušného kostýmu. Na závěr jsou přiložené ukázky kostýmních návrhů jednotlivých postav.
  • Scénografie hudebního divadla. Opera B. Martinů a G. Neveuxe "Julietta" - komplexní scénografický projekt
    Tereba, Ján
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)
    Date of thesis defence: 2014-09-04
    Abstrakt V prvej časti mojej bakalárskej práce budem rozoberať príčiny a obdobie vzniku surrealizmu, jeho prejavy ako vo sfére literárnej a filozofickej, tak aj jeho presahy do výtvarného umenia. Na jednotlivých príkladoch uvediem metódy surrealistickej obrazovej imaginácie. Popíšem vplyv surrealizmu na svetové a České divadlo a prehodnotím v akej miere divadlo vychádzalo zo surrealistickej metodiky. Analýza a snaha o rekonštrukciu inscenácií Julie aneb snář a Julietta aneb snář na základe získaných vedomostí. Vyvodenie záveru. V druhej časti, venovanej vlastnému konceptu výtvarného riešenia, predstavím, na základe znalostí o surrealizme a divadle ovplyvneným surrealizmom, moje vlastné scénické a kostýmové riešenie k opere Bohuslava Martinů Julietta aneb snář. V závere prepojím výsledky obsiahnuté v prvej časti s výsledným konceptom. Cieľom by malo byť zistiť, či a ako sa prejavili naštudované materiály na finálnej koncepcii.
  • Václav Havel: "Žebrácká opera" - komplexní kostýmní řešení
    Šárková, Kamila
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)
    Date of thesis defence: 2015-09-10
    Předkládaný text se zabývá komplexním kostýmním řešením Žebrácké opery Václava Havla. Autorka diplomové práce se dostává od historie hry přes rešerše až k vlastnímu konceptu a kostýmnímu řešení. Hra byla napsaná v sedmdesátých letech, kdy Havel kriticky reagoval na tehdejší situaci. Šlo o kritiku aktuální situace. Pro současnou aktualizaci autorka hru umístila na malé město. Z jeho společnosti vychází také inspirace pro jednotlivé typy postav. Text je rozdělený na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se autorka zabývá historií hry, jednotlivými inscenacemi a Havlovým přístupem k divadlu. V Praktické části se pak dozvídáme o konceptu a jeho inspiraci rozvoji a k celkovém kostýmním řešení s rozborem jednotlivých postav podložených obrázkovou dokumentací.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy