Browsing by referee "ZELENÁ SITTOVÁ, Gabriela"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Experimentální poezie a její divadelní zpracování jako prostředek výuky češtiny pro cizinceBučková, Aneta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-01Práce představuje tvořivou dílnu zabývající se divadelním zpracováním české experimentální poezie. Původním cílem dílny bylo využít tento žánr na pomezí literatury a výtvarného umění jako prostředek výuky češtiny pro cizince. Práce začíná stručným vhledem do problematiky využití dramatické výchovy ve výuce cizích jazyků. Dále charakterizuje žánr experimentální poezie a analyzuje konkrétní básně vybraných českých autorů. Jádrem textu je příprava tvořivé dílny a její reflexe. Dílna, určená vysokoškolským studentům a studentkám, pracuje s básněmi Ladislava Nováka a Václava Havla prostřednictvím metod dramatické výchovy. Vzhledem k pandemii nemoci covid-19 práce reflektuje průběh dílny nikoliv s původně plánovanými cizojazyčnými mluvčími, ale s náhradní skupinou složenou z rodilých mluvčích češtiny a nevěnuje se lingvodidaktickým, nýbrž pouze dramatickovýchovným cílům.
- Literárně-dramatická dílna pro městskou knihovnuKrálová, Daniela(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-26Bakalářská práce se zabývá dětským čtenářstvím. Záměrem je vytvoření literárně-dramatické dílny, která je pořádána v městské knihovně. Tato dílna si klade za cíl využití metod dramatické výchovy jako prostředku k orientaci v literatuře a podnícení zájmu o ni. Práce se nejdříve zabývá vztahem dramatické výchovy, literatury a knihoven. Na základě toho je rozepsán a zdůvodněn výběr textů. Autorka realizuje svou dílnu ve dvou skupinách, které se odlišují zkušenostmi s dramatickou výchovou. Práce obsahuje scénář dílny, popis realizace a srovnání skupin. V závěru hodnotí naplňování cílů vzhledem ke zkušenosti účastníků i volbu metod a jejich přiměřenost v práci s literaturou.
- Východiska pro dramatickou výchovu na ZŠŠíp, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-09-03Diplomová práce popisuje a shrnuje základní předpoklady dramaticko-výchovné práce na základních školách a zvláště se pak soustředí na stěžejní východiska pro tvorbu dramaticko-výchovných lekcí či podobných forem práce. Druhá část je věnována konkrétním dramaticko-výchovným programům, které jsou doplněny o metodické poznámky.