Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "Zelenka, Milan"

Now showing 1 - 20 of 29
Results Per Page
Sort Options
  • Ana Brateljevic: Magisterský koncert
    Brateljevic, Ana
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-06-04
  • Antónia Zelinková - bakalářský koncert
    Zelinková, Antónia
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-05-28
  • Boreš Ivan : Magisterský concert
    Boreš, Ivan
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-07
  • Dohnalová Ivana : Magisterský koncert
    Dohnalová, Ivana
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-08
  • František Lukáš - koncert
    Lukáš, František
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-05-29
  • Harfa v operách Leoše Janáčka
    Bartoníková, Pavla
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-09-03
    Diplomová práce se zabývá využitím harfy v operách Leoše Janáčka. Práce je rozf´dělena do jedenácti kapitol. Po úvodní kapitole následují jednotlivé Janáčkovy opery v pořadí, ve kterém vznikaly. Nejprve se zabývám okolnostmi vzniku opery a jejím dějem, poté úlohou harfy v dané opeře, a to zejména z pohledu orchestrálního hráče. V závěrečné kapitole shrnuji celkové využití harfy ve všech Janáčkových operách.
  • Hedvika Jouzová - bakalářský koncert
    Jouzová, Hedvika
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-05-28
  • Heřman Vít : Bakalářský koncert
    Heřman, Vít
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-07
  • Hudební analýza v interpretační praxi
    Lukáš, František
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-05-29
    Tato práce se zabývá možnostmi využití hlubší hudební analýzy v interpretaci a jejím vlivem na ni. Zkoumá a porovnává rozdíly v přístupu k různým kompozičním metodám na základě jejich popisu a příkladových analýz.
  • Hudební analýza v interpretační praxi
    Lukáš, František
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)
    Date of thesis defence: 2006-05-29
    Tato práce popisuje základy jednoduché hudební kompoziční metody určené hudebníkům - interpretům pro získání částečného skladatelsjkého pohledu a zkušeností, které je poté možno využít k hlubšímu studiu a pouřenější interpretaci skladeb.
  • Interpretace dvanácti koncertních etud Ivana Boreše
    Boreš, Ivan
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-07
    Ve své práci se zabývám cyklem Dvanácti koncertních etud. První část se zaměřuje na kompoziční styl, možné způsoby tvoření tónu a zvukové efekty. Těžiště práce leží ve druhé části, zabývající se interpretací a metodickým nácvikem Dvanácti etud. V závěru zasazuji získané poznatky do obecnějšího rámce shrnujícího výsledky výzkumu Zvukového studia HAMU, které jsou pro tuto práci klíčové.
  • Ivana Dohnalová - bakalářský koncert
    Dohnalová, Ivana
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-05-28
  • Kytara 20.století v latinskoamerické hudbě
    Moučková, Michaela
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-06-03
    Jak sám název napovídá, cílem mé bakalářské práce bylo vytvořit celistvý obraz kytarové hudby 20. století na území Latinské Ameriky. Z mého pohledu je právě tento kontinent se svou hudební kulturou v ?oceánu? hudby jeden z nejpozoruhodnějších. Tuto atraktivitu potvrzuje právě novodobá latinskoamerická kytarová hudba, jež je svým významem a literaturou rovna například i klasicko-romantické hudbě pro kytaru. První kapitola vykresluje celosvětový vývoj a růst novodobé kytary, jejichž počátky zaznamenáváme již v polovině 19. století. Taktéž zde zmiňuji slavná jména kytarových interpretů, stavitelů a skladatelů z různých koutů světa, žijících na přelomu 19. a 20. století i v současnosti. V podkapitole pak shrnuji podobu kytary 20. století, což považuji za nezbytné k dokreslení celkové pozice moderní kytary v latinskoamerické hudbě. V druhé kapitole se zaměřuji na nejcharakterističtější druhy lidové hudby Latinské Ameriky, jež jsou popsány v 6-ti podkapitolách. V každé z podkapitol tedy přibližuji daný druh prostřednictvím jeho historie, kořenů, hudebně-konstrukční stavby, popřípadě i významných slavných osobností, jež jej zformovaly nebo proslavily. Všechny podkapitoly obsahují drobné notové ukázky, které svou názorností doplňují kompletní povahu jednotlivých druhů. Ve třetí, závěrečné kapitole, se na větší ploše zabývám nejdůležitějšími moderními kytarovými skladateli Latinské Ameriky. Pod stručným životopisem a význačnými mezníky v životě každé z osobností, uvádím vybraná díla pro kytaru. Podkapitola poté upozorňuje na nejvýznamnější a doposud velmi aktuální latinskoamerické kytarové školy, podle nichž stále probíhá výuka kytarové hry v hudebních institutech mnoha zemí světa. Závěr poté v několika větách upozorňuje na důležitost a zvukovou originalitu kytary v hudebním světě nejenom Latinské Ameriky.
  • Kytarová osobnost Štěpán Urban
    Střížková, Helena
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2005)
    Date of thesis defence: 2006-05-29
    Tato diplomová práce se věnuje jedné z našich nejvýznamnějších osobností kytarového světa Štěpánu Urbanovi, kgerý je znám především jako skladatel a pedagog. Jelikož byla v roce 2003 vydána kniha ( J. Urbanová a Š. Rak - Kytara má láska) , která je pojednáním o životě a osobnosti, seznámíte se v první části této práce s jejím obsahem. V další části práce jsou struktuovány osobní postoje a ideje Štěpána Urbana se zaměřením na tvůrčí a pedagogickou činnost. Posledním tématem této práce je rozbor skladby Miniatury, která je jedním ze skladatelových nejúspěšnějších a nejznámnějších děl.
  • Kytarová tvorba M.M.Ponceho - Preludia pro kytaru
    Vrtiška, Vojtěch
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-07
    Tato práce se zabývá kytarovou tvorbou M.M.Ponceho.Obsahuje jeho stručný životopis a popisuje Ponceho spolupráci s Andrésem Segoviou, která se stala jedním z mezníků ve vývoji klasické kytary. Z Ponceho kytarové tvorby je zvláštní důraz kladen na soubor dvacetičtyř preludií. Práce obsahuje srovnání dvou existujících vydání, nastínění historického pozadí souboru a rozbor 12 preludií vydaných v nakladatelství Schott.
  • Metodika hry na kytaru podle Štěpána Raka
    Střížková, Helena
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-08
    Tato stručná studie se v hlavní stati zabývá metodickými postupy při nácviku základních kytarových technických dovedností a pětiprstové techniky, které rozvinul a vyučuje profesor Akademie Múzických Umění v Praze Štěpán Rak. V další stati jsou tyto cvičební postupy předvedeny na skladbě Štěpána Raka - Variace na téma Jaromíra KLempíře. Studie je doplněna stručným životopisem a je obohacena názornými notovými ukázkami a obrázky. Cílem studie je vést čtenáře kytaristy k zamyšlení nad každým detailem pohybu během hry na kytaru, k využití malíčku pro hru základních úhozů a různých studijních postupů při nácviku hudební skladby.
  • Michaela Moučková: Bakalářský koncert
    Moučková, Michaela
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-06-03
  • Paco de Lucía - Život a dílo
    Heřman, Vít
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-07
    Předmětem této bakalářské práce je osoba kytarového umělce Paca de Lucía. Vypráví se zde příběh o jeho rodině, dětství, hudebním růstu, sólových i komorních projektech. Je zde celkový pohled na jeho dokonalou práci v oblasti španělské hudby a zvláště flamenco kytary. Seznámíme se zde s člověkem, který pozvedl španělskou hudební kulturu na světová pódia a jeho jméno je v oblasti flamenco kytary skutečným fenoménem.
  • Pavel Šebesta : bakalářská práce
    Šebesta, Pavel
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-09-08
  • Pavla Bartoníková - koncert
    Bartoníková, Pavla
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-09-03
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy