Browsing by referee "Zobač, Jiří"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Bicí nástroje a jejich studiové nahráváníPavlíček, David(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-05Tato magisterská práce je přehledem typologie vybraných bicích nástrojů a zároveň rozkrývá problematiku jejich nahrávání a zvukového zpracování ve studiu. Neplní funkci návodu k použití, avšak je možné se z ní dozvědět mnoho důležitých faktů týkajících se právě studiového zpracování zvuku. Těžištěm díla jsou auditivní ukázky, ve kterých jsem se snažil poukázat na některá úskalí zpracování zvuku bicích nástrojů.
- Skladatelské dílo Svatopluka HavelkyMikulová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-20Ve své magisterské diplomové práci se zaměřuji na osobnost Svatopluka Havelky a jeho skladatelskou tvorbu koncertní, zejména však na jeho hudbu k celovečerním filmům. Analýzou jeho tvorby se snažím postihnout charakteristické rysy uplatňovaných skladebných prostředků a vystopovat tak, v čem spočívá originalita jeho rukopisu, jedinečnost a zároveň stylová i výrazová proměnlivost jeho hudby, která se stává organickou, neoddělitelnou součástí filmového díla. Práce obsahuje autentické výpovědi skladatele o jeho tvůrčích názorech, spolupráci s nejvýznamnějšími filmovými režiséry, pohledu na problematiku hudební kompozice k filmu obecně i na způsob a formu jeho vlastní tvorby. Pasáže o jeho soukromém životě a uměleckém vývoji pomáhají ozřejmit ojedinělost Havelkovy tvůrčí osobnosti, která v dnešní době bohužel zůstává neprávem nedoceněna a opomíjena.
- Václav Trojan a Jiří Trnka - tvůrčí spolupráceŠvorc, David(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19Bakalářská práce na téma: ?Václav Trojan a Jiří Trnka ? tvůrčí spolupráce? má přiblížit uměleckou spolupráci dvou zakladatelských osobností českého animovaného filmu. Zvláštní zřetel je kladen na pozici a úlohu Václava Trojana jako skladatele filmové hudby pro animované filmy. Autor bakalářské práce se pokusil pomocí zvukově dramaturgického rozboru vybraných filmových děl ukázat, jak se mění základní koncepce filmu - od koncepce hudebně pohybové, ve které má hudba dominantní postavení (filmy Špalíček, Císařův slavík), přes postupný ústup od této koncepce (ve filmech Bajaja, Osudy dobrého vojáka Švejka), k jejímu vrcholu (Sen noci svatojánské) až po poslední spolupráci uvedených autorů (film Ruka), kde se závislost hlavních složek filmu zásadně proměnila.