Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by Subject "audiovizuální tvorba"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Fenomén lidského hlasu v současném audiovizuálním uměníAbrahám, Stanislav(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-11Diplomová práce navazuje na téma mé bakalářské práce: Lidský hlas, umělá řeč ? hlasový projev člověka a kontexty jeho reprezentace prostřednictvím technických nástrojů. V ní jsem vytvořil přehlednou strukturu pojmů a kategorií způsobů, kterými člověk šíří svůj hlasový projev prostřednictvím komunikačních technologií. Zabýval jsem se povahou změn, ke kterým u lidského hlasu v procesech jeho reprezentace dochází. V magisterské diplomové práci uplatňuji teoretická východiska bakalářské práce při analýze konkrétních děl současného audiovizuálního umění. Prostřednictvím rozboru konkrétních příkladů reflektuji kontext fenoménu lidského hlasu ve vybraných uměleckých konceptech. Klíčové pojmy tvoří termíny remediace, fonografie, zvuková instalace, performance, umělecký koncept.
- Herní engine a 3D v umělecké praxiKrejčí, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-27V této diplomové práci analyzuji hledání nejideálnějšího prostředku tvorby audiovizuálních, počítačem vytvářených s 3D prostorem pracujících uměleckých děl. A to na základě subjektivní umělecké zkušenosti. Směřuji tak k užití komplexního nástroje, jakým je právě herní engine - software ulehčující tvorbu počítačových her. Takový nástroj dokáže využít plný výpočetní potenciál počítačů. A stále s ním ještě dokáže pracovat i jednotlivý tvůrce. Herní médium je prostředek, který lidem umožní hrát a zažívat hry, ale zároveň pomáhá smýšlet o fantazijních světech a příbězích. Ty mohou představovat a reflektovat cokoli reálného i smyšleného. Lze díky nim tvořit expresivní obrazy a 3D simulace. V této práci nahlédneme do principů herního enginu Unity. Představíme si i technologie a okolnosti, které s takovou tvorbou souvisejí. Zamyslíme se však i nad alternativami k hernímu enginu, pokud je naším zájmem například stavba ideálního imerzního prostředí s využitím prostorového obrazu i zvuku. Jsou to právě formy vyjádření jako virtuální realita, audiovizuální performance, interaktivní narace, 3D video tvorba a počítačové hry, díky kterým lze oslovovat svět jeho současným digitálním jazykem. Úkolem umělce pak může být právě balancování na hraně experimentálního a standardního, funkčního a obsahového, stejně jako uvědomování si různých vztahů ke komputovatelným médiím. To může být cestou k vyjádření subjektivního, ale i možností zkoumat nové, ovlivňovat okolí nebo uvažovat o pozitivní změně části světa.