Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by Subject "opera"
Now showing 1 - 20 of 24
Results Per Page
Sort Options
- Operní studia ve světě a jejich význam pro budoucí profesionályMochnáčová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-05Hlavním bodem této diplomové práce je šest prestižních operních studií, která působí při světových operních domech nacházejících se v Miláně, Paříži, Berlíně, Mnichově, Londýně a New Yorku. První kapitola se zabývá samotným pojmem operní studio, účelem jeho zřizování a jeho činností. Druhá až sedmá kapitola se zaměřuje na jednotlivá vybraná světová operní studia včetně nahlédnutí do historie operních domů. Osmá kapitola je souhrnem všech získaných informací včetně grafického znázornění některých získaných dat. Devátá kapitola se věnuje současné situaci v České republice konkrétně absenci operního studia s poukazem na existující orchestrální akademie. Závěrečná kapitola popisuje dvě nová operní studia ve Vídni a Bratislavě, která právě v této době již zahájila či brzy zahájí svou činnost.
- Operní studia ve světě a jejich význam pro budoucí profesionályMochnáčová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-05Hlavním bodem této diplomové práce je šest prestižních operních studií, která působí při světových operních domech nacházejících se v Miláně, Paříži, Berlíně, Mnichově, Londýně a New Yorku. První kapitola se zabývá samotným pojmem operní studio, účelem jeho zřizování a jeho činností. Druhá až sedmá kapitola se zaměřuje na jednotlivá vybraná světová operní studia včetně nahlédnutí do historie operních domů. Osmá kapitola je souhrnem všech získaných informací včetně grafického znázornění některých získaných dat. Devátá kapitola se věnuje současné situaci v České republice konkrétně absenci operního studia s poukazem na existující orchestrální akademie. Závěrečná kapitola popisuje dvě nová operní studia ve Vídni a Bratislavě, která právě v této době již zahájila či brzy zahájí svou činnost.
- Operní studia ve světě a jejich význam pro budoucí profesionályMochnáčová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-05Hlavním bodem této diplomové práce je šest prestižních operních studií, která působí při světových operních domech nacházejících se v Miláně, Paříži, Berlíně, Mnichově, Londýně a New Yorku. První kapitola se zabývá samotným pojmem operní studio, účelem jeho zřizování a jeho činností. Druhá až sedmá kapitola se zaměřuje na jednotlivá vybraná světová operní studia včetně nahlédnutí do historie operních domů. Osmá kapitola je souhrnem všech získaných informací včetně grafického znázornění některých získaných dat. Devátá kapitola se věnuje současné situaci v České republice konkrétně absenci operního studia s poukazem na existující orchestrální akademie. Závěrečná kapitola popisuje dvě nová operní studia ve Vídni a Bratislavě, která právě v této době již zahájila či brzy zahájí svou činnost.
- Operní studia ve světě a jejich význam pro budoucí profesionályMochnáčová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-05Hlavním bodem této diplomové práce je šest prestižních operních studií, která působí při světových operních domech nacházejících se v Miláně, Paříži, Berlíně, Mnichově, Londýně a New Yorku. První kapitola se zabývá samotným pojmem operní studio, účelem jeho zřizování a jeho činností. Druhá až sedmá kapitola se zaměřuje na jednotlivá vybraná světová operní studia včetně nahlédnutí do historie operních domů. Osmá kapitola je souhrnem všech získaných informací včetně grafického znázornění některých získaných dat. Devátá kapitola se věnuje současné situaci v České republice konkrétně absenci operního studia s poukazem na existující orchestrální akademie. Závěrečná kapitola popisuje dvě nová operní studia ve Vídni a Bratislavě, která právě v této době již zahájila či brzy zahájí svou činnost.
- Operní studia ve světě a jejich význam pro budoucí profesionályMochnáčová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-05Hlavním bodem této diplomové práce je šest prestižních operních studií, která působí při světových operních domech nacházejících se v Miláně, Paříži, Berlíně, Mnichově, Londýně a New Yorku. První kapitola se zabývá samotným pojmem operní studio, účelem jeho zřizování a jeho činností. Druhá až sedmá kapitola se zaměřuje na jednotlivá vybraná světová operní studia včetně nahlédnutí do historie operních domů. Osmá kapitola je souhrnem všech získaných informací včetně grafického znázornění některých získaných dat. Devátá kapitola se věnuje současné situaci v České republice konkrétně absenci operního studia s poukazem na existující orchestrální akademie. Závěrečná kapitola popisuje dvě nová operní studia ve Vídni a Bratislavě, která právě v této době již zahájila či brzy zahájí svou činnost.
- Operní studia ve světě a jejich význam pro budoucí profesionályMochnáčová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-05Hlavním bodem této diplomové práce je šest prestižních operních studií, která působí při světových operních domech nacházejících se v Miláně, Paříži, Berlíně, Mnichově, Londýně a New Yorku. První kapitola se zabývá samotným pojmem operní studio, účelem jeho zřizování a jeho činností. Druhá až sedmá kapitola se zaměřuje na jednotlivá vybraná světová operní studia včetně nahlédnutí do historie operních domů. Osmá kapitola je souhrnem všech získaných informací včetně grafického znázornění některých získaných dat. Devátá kapitola se věnuje současné situaci v České republice konkrétně absenci operního studia s poukazem na existující orchestrální akademie. Závěrečná kapitola popisuje dvě nová operní studia ve Vídni a Bratislavě, která právě v této době již zahájila či brzy zahájí svou činnost.
- Operní studia ve světě a jejich význam pro budoucí profesionályMochnáčová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-05Hlavním bodem této diplomové práce je šest prestižních operních studií, která působí při světových operních domech nacházejících se v Miláně, Paříži, Berlíně, Mnichově, Londýně a New Yorku. První kapitola se zabývá samotným pojmem operní studio, účelem jeho zřizování a jeho činností. Druhá až sedmá kapitola se zaměřuje na jednotlivá vybraná světová operní studia včetně nahlédnutí do historie operních domů. Osmá kapitola je souhrnem všech získaných informací včetně grafického znázornění některých získaných dat. Devátá kapitola se věnuje současné situaci v České republice konkrétně absenci operního studia s poukazem na existující orchestrální akademie. Závěrečná kapitola popisuje dvě nová operní studia ve Vídni a Bratislavě, která právě v této době již zahájila či brzy zahájí svou činnost.
- Operní studia ve světě a jejich význam pro budoucí profesionályMochnáčová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-05Hlavním bodem této diplomové práce je šest prestižních operních studií, která působí při světových operních domech nacházejících se v Miláně, Paříži, Berlíně, Mnichově, Londýně a New Yorku. První kapitola se zabývá samotným pojmem operní studio, účelem jeho zřizování a jeho činností. Druhá až sedmá kapitola se zaměřuje na jednotlivá vybraná světová operní studia včetně nahlédnutí do historie operních domů. Osmá kapitola je souhrnem všech získaných informací včetně grafického znázornění některých získaných dat. Devátá kapitola se věnuje současné situaci v České republice konkrétně absenci operního studia s poukazem na existující orchestrální akademie. Závěrečná kapitola popisuje dvě nová operní studia ve Vídni a Bratislavě, která právě v této době již zahájila či brzy zahájí svou činnost.
- Operní studia ve světě a jejich význam pro budoucí profesionályMochnáčová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-05Hlavním bodem této diplomové práce je šest prestižních operních studií, která působí při světových operních domech nacházejících se v Miláně, Paříži, Berlíně, Mnichově, Londýně a New Yorku. První kapitola se zabývá samotným pojmem operní studio, účelem jeho zřizování a jeho činností. Druhá až sedmá kapitola se zaměřuje na jednotlivá vybraná světová operní studia včetně nahlédnutí do historie operních domů. Osmá kapitola je souhrnem všech získaných informací včetně grafického znázornění některých získaných dat. Devátá kapitola se věnuje současné situaci v České republice konkrétně absenci operního studia s poukazem na existující orchestrální akademie. Závěrečná kapitola popisuje dvě nová operní studia ve Vídni a Bratislavě, která právě v této době již zahájila či brzy zahájí svou činnost.
- Operní studia ve světě a jejich význam pro budoucí profesionályMochnáčová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-05Hlavním bodem této diplomové práce je šest prestižních operních studií, která působí při světových operních domech nacházejících se v Miláně, Paříži, Berlíně, Mnichově, Londýně a New Yorku. První kapitola se zabývá samotným pojmem operní studio, účelem jeho zřizování a jeho činností. Druhá až sedmá kapitola se zaměřuje na jednotlivá vybraná světová operní studia včetně nahlédnutí do historie operních domů. Osmá kapitola je souhrnem všech získaných informací včetně grafického znázornění některých získaných dat. Devátá kapitola se věnuje současné situaci v České republice konkrétně absenci operního studia s poukazem na existující orchestrální akademie. Závěrečná kapitola popisuje dvě nová operní studia ve Vídni a Bratislavě, která právě v této době již zahájila či brzy zahájí svou činnost.
- Operní studia ve světě a jejich význam pro budoucí profesionályMochnáčová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-05Hlavním bodem této diplomové práce je šest prestižních operních studií, která působí při světových operních domech nacházejících se v Miláně, Paříži, Berlíně, Mnichově, Londýně a New Yorku. První kapitola se zabývá samotným pojmem operní studio, účelem jeho zřizování a jeho činností. Druhá až sedmá kapitola se zaměřuje na jednotlivá vybraná světová operní studia včetně nahlédnutí do historie operních domů. Osmá kapitola je souhrnem všech získaných informací včetně grafického znázornění některých získaných dat. Devátá kapitola se věnuje současné situaci v České republice konkrétně absenci operního studia s poukazem na existující orchestrální akademie. Závěrečná kapitola popisuje dvě nová operní studia ve Vídni a Bratislavě, která právě v této době již zahájila či brzy zahájí svou činnost.
- Produkce barokních oper v ČR a Spojeném královstvíVeselá, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-05Cílem této diplomové práce je komparativní analýza problematiky uvádění inscenací barokních oper v České republice a ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska. První část práce se věnuje historii provozování barokních oper od počátku 20. století. Druhá část práce mapuje veškeré inscenace, které byly provedeny na území obou států v budovách operních divadel i na hudebních či operních festivalech. Ve třetí části práce je zhodnocen kruciální prvek této práce, a tím je kvalitativní výzkum, který byl veden formou strukturovaných rozhovorů s dramaturgy všech českých operních domů.
- Produkce barokních oper v ČR a Spojeném královstvíVeselá, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-05Cílem této diplomové práce je komparativní analýza problematiky uvádění inscenací barokních oper v České republice a ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska. První část práce se věnuje historii provozování barokních oper od počátku 20. století. Druhá část práce mapuje veškeré inscenace, které byly provedeny na území obou států v budovách operních divadel i na hudebních či operních festivalech. Ve třetí části práce je zhodnocen kruciální prvek této práce, a tím je kvalitativní výzkum, který byl veden formou strukturovaných rozhovorů s dramaturgy všech českých operních domů.
- Produkce barokních oper v ČR a Spojeném královstvíVeselá, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-05Cílem této diplomové práce je komparativní analýza problematiky uvádění inscenací barokních oper v České republice a ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska. První část práce se věnuje historii provozování barokních oper od počátku 20. století. Druhá část práce mapuje veškeré inscenace, které byly provedeny na území obou států v budovách operních divadel i na hudebních či operních festivalech. Ve třetí části práce je zhodnocen kruciální prvek této práce, a tím je kvalitativní výzkum, který byl veden formou strukturovaných rozhovorů s dramaturgy všech českých operních domů.
- Produkce barokních oper v ČR a Spojeném královstvíVeselá, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-05Cílem této diplomové práce je komparativní analýza problematiky uvádění inscenací barokních oper v České republice a ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska. První část práce se věnuje historii provozování barokních oper od počátku 20. století. Druhá část práce mapuje veškeré inscenace, které byly provedeny na území obou států v budovách operních divadel i na hudebních či operních festivalech. Ve třetí části práce je zhodnocen kruciální prvek této práce, a tím je kvalitativní výzkum, který byl veden formou strukturovaných rozhovorů s dramaturgy všech českých operních domů.
- Produkce barokních oper v ČR a Spojeném královstvíVeselá, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-05Cílem této diplomové práce je komparativní analýza problematiky uvádění inscenací barokních oper v České republice a ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska. První část práce se věnuje historii provozování barokních oper od počátku 20. století. Druhá část práce mapuje veškeré inscenace, které byly provedeny na území obou států v budovách operních divadel i na hudebních či operních festivalech. Ve třetí části práce je zhodnocen kruciální prvek této práce, a tím je kvalitativní výzkum, který byl veden formou strukturovaných rozhovorů s dramaturgy všech českých operních domů.
- Produkce barokních oper v ČR a Spojeném královstvíVeselá, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-05Cílem této diplomové práce je komparativní analýza problematiky uvádění inscenací barokních oper v České republice a ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska. První část práce se věnuje historii provozování barokních oper od počátku 20. století. Druhá část práce mapuje veškeré inscenace, které byly provedeny na území obou států v budovách operních divadel i na hudebních či operních festivalech. Ve třetí části práce je zhodnocen kruciální prvek této práce, a tím je kvalitativní výzkum, který byl veden formou strukturovaných rozhovorů s dramaturgy všech českých operních domů.
- Specifika řízení operního souboruKopřivová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-05Cílem práce je nalezení specifik řízení operního souboru na základě detailního zkoumání české operní scény z nejrůznějších hledisek od roku 2010 až po současnost. Při sběru dat bylo využito především zdrojů sekundárních ale i primárních a dat osobně sesbíraných. Některá data byla následně zpracována do grafické podoby. Práce analyzuje personální údaje operních sólistických ansámblů, mapuje operní produkci divadel v České republice, premiérované tituly, obsazení jednotlivých inscenací a oceňování operních pěvců za umělecké výkony. Poskytuje přehled o vytížení jednotlivých sólistů operních souborů, o hostování umělců napříč republikou a vzájemném propojení českých operních scén. V poslední části práce jsou představeny názory a informace plynoucí z anonymního dotazníkového šetření mezi začínajícími operními pěvci, a postřehy dvou vybraných šéfů operních souborů. V závěru práce jsou získané informace shrnuty a jsou vyvozena základní specifika řízení operního souboru.
- Specifika řízení operního souboruKopřivová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-05Cílem práce je nalezení specifik řízení operního souboru na základě detailního zkoumání české operní scény z nejrůznějších hledisek od roku 2010 až po současnost. Při sběru dat bylo využito především zdrojů sekundárních ale i primárních a dat osobně sesbíraných. Některá data byla následně zpracována do grafické podoby. Práce analyzuje personální údaje operních sólistických ansámblů, mapuje operní produkci divadel v České republice, premiérované tituly, obsazení jednotlivých inscenací a oceňování operních pěvců za umělecké výkony. Poskytuje přehled o vytížení jednotlivých sólistů operních souborů, o hostování umělců napříč republikou a vzájemném propojení českých operních scén. V poslední části práce jsou představeny názory a informace plynoucí z anonymního dotazníkového šetření mezi začínajícími operními pěvci, a postřehy dvou vybraných šéfů operních souborů. V závěru práce jsou získané informace shrnuty a jsou vyvozena základní specifika řízení operního souboru.
- Specifika řízení operního souboruKopřivová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-05Cílem práce je nalezení specifik řízení operního souboru na základě detailního zkoumání české operní scény z nejrůznějších hledisek od roku 2010 až po současnost. Při sběru dat bylo využito především zdrojů sekundárních ale i primárních a dat osobně sesbíraných. Některá data byla následně zpracována do grafické podoby. Práce analyzuje personální údaje operních sólistických ansámblů, mapuje operní produkci divadel v České republice, premiérované tituly, obsazení jednotlivých inscenací a oceňování operních pěvců za umělecké výkony. Poskytuje přehled o vytížení jednotlivých sólistů operních souborů, o hostování umělců napříč republikou a vzájemném propojení českých operních scén. V poslední části práce jsou představeny názory a informace plynoucí z anonymního dotazníkového šetření mezi začínajícími operními pěvci, a postřehy dvou vybraných šéfů operních souborů. V závěru práce jsou získané informace shrnuty a jsou vyvozena základní specifika řízení operního souboru.