Divadení fakulta - DAMU / Theatre Faculty
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Divadení fakulta - DAMU / Theatre Faculty by Subject "19. století"
Now showing 1 - 11 of 11
Results Per Page
Sort Options
- Dětské divadlo na PodblanickuDudová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-01Tato diplomová práce se zabývá repertoárem dětských souborů na Podblanicku do roku 1989, zaměřuje se na jeho žánrové a tematické rozpětí, na kvalitu textů a na proměny repertoáru v kontextu změn politických, kulturních i společenských. Práce je rozdělena do pěti částí podle historického období: 1. Období do roku 1918, 2. Mezi dvěma světovými válkami, 3. Okupace a druhá válka, 4. Léta mrazu a tání, 5. Období normalizace. Každá z těchto částí nejdříve přibližuje historický dobový kontext, podblanické školství v celonárodním kontextu a vývoj soudobé literatury pro děti a mládež. Poté se přistupuje k samotnému zkoumání dětského divadla na území Podblanicka.
- Gabriela Preissová, Její pastorkyňaVerzichová, Dana, 1977-(2004)Date of thesis defence: 2004-01-01
- Komediálnost A.P. Čechova a princip hry při zkoušení MedvědaKhek, Pavel, 1978-(2004)Date of thesis defence: 2004-01-01
- Kostýmní řešení televizní inscenace povídek A.P. ČechovaRašková, Lenka(1998)Date of thesis defence: 1998-01-01
- Ochotnické loutkářské soubory na KrálovéhradeckuTesař, Zdeněk(2003)Date of thesis defence: 2003-01-01
- Od zábavy k tragédii: proměny dramatického proverbu Alfreda de MussetaKosáková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-15Bakalářská práce s názvem Od zábavy k tragédii: proměny dramatického proverbu Alfreda de Musset sleduje tvůrčí linii dramatických proverbů Alfreda de Musset a zařazuje ji nejen do umělecké a společensko-politické situace autorovy doby, ale také do širšího kontextu vývoje žánru, který má svůj počátek v salónních improvizacích sedmnáctého století. Na pozadí tradice tohoto žánru poté autorka diplomové práce blíže analyzuje Mussetovu dramatickou tvorbu a vyděluje z ní hru S láskou nejsou žádné žerty, jež nese současně znaky náležitostí žánru proverbu i tehdejších romantických tendencí. Propojením induktivní metody a vlastní interpretace hry poté pojmenovává hlavní témata a kvality hry a její scénický potenciál dokazuje také tuzemským inscenačním i překladatelským zájmem. Závěrem nabízí další možnost zkoumání dramatického proverbu, který pronikal i do dalších evropských kultur.
- Textologický rozbor vzniku textu "Maryša" bratří MrštíkůLjubková, Marta, 1975-(2001)Date of thesis defence: 2001-01-01
- Vliv londýnské divadelní produkce na divadelní vývoj v regionech severní Anglie v letech 1860-1890Kuchařová, Pavla(2001)Date of thesis defence: 2001-01-01
- Využití metod K.S. Stanislavkého v dramatické výchověZumrová, Vlasta(2000)Date of thesis defence: 2000-01-01