Divadení fakulta - DAMU / Theatre Faculty
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Divadení fakulta - DAMU / Theatre Faculty by Subject "21. století"
Now showing 1 - 17 of 17
Results Per Page
Sort Options
- Flash mob v českém kontextuKosáková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-06Diplomová práce Terezy Kosákové nazvaná Flash mob v českém kontextu se zabývá výzkumem flash mobu, jenž vznikl počátkem 21. století jako kulturně-sociologický projekt amerického novináře Billa Wasika. Pro lepší porozumění tohoto fenoménu nejprve autorka diplomové práce pomocí mezioborové syntézy shrnuje společenské tendence daného období, které jsou následně východiskem pro zevrubnější kritické uvažování a hledání specifických nuancí, především úsilí o zachování anonymity a přivlastnění městského prostoru, jež odlišují flash mob od podobných typů veřejných událostí. Tyto aspekty poté diplomantka aplikuje při terénním výzkumu tuzemského flash mobu, který zároveň zkoumá z pohledu české tradice recesistických hnutí. Součástí práce je rekonstrukce a analýza flash mobu oslavující mezinárodní den kubánského tance rueda de casino a autorský překlad vybraných pasáží Wasikova eseje Můj dav neboli pátá fáze: Zpráva vynálezce flash mobu a Teorie performance Richarda Schechnera.
- Kompletní výtvarné řešení inscenace hry "Opička Jenovéfa" - realizace Buchty a loutkyČechová, Bára, 1975-(2001)Date of thesis defence: 2001-01-01
- Mnoho tváří jednoho herce aneb Jiří Lábus - dar od BohaVršek, Petr, 1977-(2003)Date of thesis defence: 2003-01-01
- Pražský divadelní festival německého jazyka a jeho vliv na nastupující divadelní generaciZielinski, Thomas, 1972-(2004)Date of thesis defence: 2004-01-01
- Překlad a dramaturgická příprava soudobé britské hrySchlegelová, Martina, 1981-(2005)Date of thesis defence: 2005-01-01
- Proměna Poetické vinárny Viola v Divadlo Viola na základě analýzy vybraných inscenací od 90. let do současnostiKřápková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-07Diplomová práce se věnuje pražské scéně Viola, která prošla za dobu své více než padesátileté existence výraznou dramaturgickou proměnou. V první části se zabývá třemi hlavními údobími Violy neodmyslitelně spojenými se třemi vedoucími osobnostmi: Jiřím Ostermannem, Vladimírem Justlem a Miluší Viklickou. Poukazuje na proměnu společensko-kulturního prostředí a s tím spojený vývoj dramaturgických linií. Druhou část tvoří analýza deseti vybraných inscenací, které spadají do jednotlivých dramaturgických linií a liší se od výběru slovního materiálu až po scénické ztvárnění. Na základě této analýzy práce hledá specifika jevištních tvarů objevujících se ve Viole a pokouší se o jejich vymezení s cílem podat pojednání o vývoji divadelnosti této scény. V závěrečné části se zamýšlí nad směřováním a profilací divadla a možným budoucím místem Violy v českém prostředí s přihlédnutím k současným divadelním tendencím.
- Reflexe cesty od autorství scénáře k inscenaciLeinweberová, Eva, 1973-(2001)Date of thesis defence: 2001-01-01
- Reflexe života postkomunistických zemí v moderní dramaticeČepek, Vladimír, 1976-(2004)Date of thesis defence: 2004-01-01
- Srovnání fungování Hudebního divadla Karlín a Městského divadla BrnoSrbová, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-09-11Magisterská diplomová práce se zabývá Hudebním divadlem Karlín a Městským divadlem Brno jakožto jedinými příspěvkovými organizacemi, které se věnují převážně muzikálovým produkcím. Hlavním cílem je tyto instituce mezi sebou srovnat, a to z mnoha hledisek. Přestože jsou patrné odlišnosti těchto divadel, je v počátku vycházeno z předpokladu, že relevantní srovnání bude možné. V první fázi jsou obě divadla představena a je popsána situace v jednotlivých oblastech. Následně dochází ke komparaci údajů. Práce čerpá informace převážně z výročních zpráv z let 2013 až 2017. V situacích, ve kterých se autorka potýká s nedostatkem konkrétních údajů, se přiklání k vlastním výpočtům. Z toho vyplývají výsledky, které jsou nepřesné, avšak lze z nich při srovnání vycházet. Dalším zdrojem jsou rozhovory s řediteli zkoumaných divadel Egonem Kulhánkem a Stanislavem Mošou.
- Vývoj a zrání absolventa režie DAMU v podmínkách současného českého divadlaDušková, Kateřina(2002)Date of thesis defence: 2002-01-01
- Zobrazení smrti v evropském loutkovém divadle v posledních padesátu letechHásková, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-20Cílem této bakalářské práce je zmapovat výskyt personifikované smrti v evropském umění, poukázat na zobrazení smrti v několika českých a zahraničních loutkových inscenacích a přiblížit proces tvorby vlastní autorské inscenace MORS PICTUS. Bakalářská práce je členěna na dva větší textové celky a obrazovou přílohu. První část textu - teoretická - se dotýká původu personifikace smrti v evropské kultuře. V jejím úvodu se snažím nastínit historii zobrazování smrti v umění, a jak byla vnímána v různých časových obdobích: od antiky přes středověk, renesanci, baroko až po XX. století a současnost. Následuje kapitola o zobrazení smrti v loutkovém divadle. V závěru teoretické části se věnuji konkrétním loutkovým inscenacím a způsobu, jak je v nich smrt zobrazena. V druhé – praktické - části textu se zabývám svou autorskou inscenací MORS PICTUS, která s tématem bakalářské práce souvisí, a pohnutkami, které mě vedly k tomu na inscenaci pracovat, co mne inspirovalo, jak jsem postupovala při navrhování výpravy, v jaké fázi příprav se inscenace nachází a co od ní očekávám.