Katedra animované tvorby - KAT / Department of Animation
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra animované tvorby - KAT / Department of Animation by Subject "animovaný film"
Now showing 1 - 20 of 85
Results Per Page
Sort Options
- Anastázie – Jak ztvárnit tragickou historickou událost skrz rodinný animovaný filmHýbnerová, Daniela(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-09-21Práce se zabývá porovnáváním filmových zpracování historické události vyvraždění carské rodiny Romanovců na příkladu hraného filmu Anastázie z roku 1956 a animovaného filmu Anastázie z roku 1997. Dále zkoumá, jaká pravidla musí film splňovat, aby mohl fungovat jako rodinný celovečerní film. Práce se také zabývá rozdílným portrétováním ženských hrdinek jak ve zkoumaných filmech, tak napříč filmy z produkce studia Disney.
- Animace a myšleníSuchanová, Alžběta(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-09-12Práce si klade za cíl prozkoumat způsoby, jakými lze v animovaném filmu zobrazovat a přibližovat ideje a teoretické koncepty (filosofické otázky, společenské problémy, slovy obtížně popsatelné emoce aj.). Stěžejním prvkem práce je rozbor celovečerního animovaného dokumentu Je muž, který je vysoký šťastný? od režiséra Michela Gondryho, který je natočen formou animovaného rozhovoru s lingvistou Noamem Chomskym. Předmětem mého zkoumání je Gondryho práce s myšlenkami, které divákovi vysvětluje a přibližuje právě skrze animaci. Práce s myšlenkou v animovaném filmu je ústřední motiv vzniku následujícího teoretického textu. Zamýšlím se nad tím, jakým způsobem je v animaci možné zobrazovat konkrétní teze a zda právě prostřednictvím této formy nedochází k výjimečné redukci, tj. například k používání symbolů a obecně vytváření klíčů k jejich pochopení.
- Animace malbou na sklePaděrová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-01Moje práce se v první části věnuje historii animace stop-motion ne-loutkových technik, mezi které patří i technika animace malbou na skle. V úvodu jsou představeni nejvýznamnější tvůrci a jejich rozdílné autorské přístupy k technice malby na skle. V následujících kapitolách se věnuji specifickým vlastnostem této techniky, jejím výhodám, nevýhodám a samotné technologii výroby. Poznatky v práci jsou opřeny o mé zkušenosti z praxe nabyté při výrobě celovečerního a krátkého filmu vytvářených touto technikou.
- Animácia a jej prínos žánru kyberpunku od 80. rokov 20. storočia po súčasnosťFeňďová, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-09-12Táto bakalárska práca predstavuje žáner kyberpunku vo všetkých médiách a ďalej popisuje významné animované filmy tohto žánru a ich vplyv na jeho vývoj od jeho počiatku v 80. rokoch 20. storočia po súčasnosť. Práca predstaví dôležité diela tohto žánru ako sú Akira (1988), Ghost in the Shell (1995) a The Animatrix (2003) a ako ovplyvnili budúcu tvorbu tohto žánru.
- Animátor loutkových filmů jeho existence a uplatnění ve 20. a 21. stoletíMrázová, Martina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-10-03V této magisterské práci se zabývám problematickým postavením českého loutkového animátora. Na základě rozhovorů se dvěma loutkovými animátory zastupujícími současnou loutkovou animaci u nás a zlatou éru minulého století se snažím zjistit, jak fungoval loutkový animátor v minulém století a jak funguje dnes. Za současnou generaci čerpám ze zkušeností loutkového animátora Jana Štencla a za generaci minulou ze zkušeností pana Jana Klose. Snažím se objasnit, co všechno loutkový animátor musel a musí při své práci znát a umět a jestli se tyto jejich dovednosti nějak liší podle doby, ve které animátor působí/působil. Dále se v této teoretické práci zabývám tím, s jakými problémy se loutková animace dnes potýká a jak reagují loutkoví animátoři na rozmach 3D technologie. V závěru nastiňuji různá řešení současné situace.
- Anime zvláštní výrazové prostředkyLomov, Vladimir(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-17Práce obsahuje historii směru japonské animace, známé jako "anime".
- Animovaná tvorba Libuše ČihařovéBohuslav, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-06-29Tato práce pojednává o animované tvorbě Libuše Čihařové. V prvé části se čtenář seznámí s historií Afitu a Studia Bratři v triku a prvními zkušenostmi Libuše Čihařové ve Studiu Bratři v triku. Další část se věnuje její tvorbě fázařské a animační v padesátých a šedesátých letech minulého století. Třetí část pojednává o vzniku Večerníčku a taktéž o krátkých filmech a seriálech, které Libuše Čihařová animovala. Poslední část je věnovaná především její tvorbě režijní a také činnosti pedagogické. Tato diplomová práce se také věnuje oceněným filmům a významným režisérům, s kterými Libuše Čihařová spolupracovala. Součástí práce jsou dva rozhovory.
- Animovaný dokumentární film jako prostředek osobní zpovědiNguyen, Cam Van(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-14Animovaný dokumentární film je poměrně nový žánr, který se v současnosti stále rozrůstá a stává se více populárnějším. Jednoduchou definicí tohoto žánru je animovaný film se standartními prvky přejatými z dokumentární tvorby. Je v tom pravdivost výpovědí, emocionální síla a neomezené hranice, které animace poskytuje. Tento rozrůstající subžánr animovaného filmu pokládá síť vyzývajících, existenčních otázek kladených na formu zpracování. Jak obvykle takový animovaný dokument vypadá? Skoro pokaždé jsou tématem příběhy ze skutečného života, např. témata lidských práv, témata nevšední i univerzální, se kterými se mohou lidé identifikovat. Tato práce se konkrétně zaměřuje na téma osobních zpovědí. Tímto tématem jsem se také zabývala při tvorbě svého bakalářského animovaného dokumentárního filmu a v závěru tuto zkušenost shrnuji osobním zhodnocením.
- Animovaný videoklipSmatana, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-18Témou diplomovej práce je animovaný videoklip. Práca pozostáva zo štyroch hlavných kapitol - historický vývoj animovaného videoklipu, Animované hudobné videoklipy v súčasnosti a ich vplyv na adolescentov, Animovaný videoklip na Slovensku, Profily režisérov Mariána Vredíka a Erika Sikoru. V prvej kapitole chcem skúmať, aké podmienky museli byť splnené pre vznik animovaného videoklipu, analyzovať historický vývoj animovaného klipu od konca 19. storočia až po súčasnosť. Predstavím najvýznamnejšie kapely a interpretov, ktorých animované klipy sa stali historickými miľníkmi a neskôr formovali ďalšie generácie ich nasledovníkov. V druhej kapitole popíšem, ako prezentačné techniky použité v animovaných videoklipoch potenciálne podporujú konzumné správanie adolescentov a mladých dospievajúcich ľudí, ktorí majú oproti starším ľuďom vyššiu tendenciu konzumovať produkty zobrazené vo videoklipoch. Budem sa venovať zaujímavému fenoménu, kedy adolescenti využívajú animované videoklipy ako nástroj kontrolovania nálady a emocionálnych stavov. Tretiu kapitolu venujem slovenskému animovanému klipu, rozoberiem tvorbu najvýznamnejších režisérov animovaných klipov a pokúsim sa odhadnúť, aká by mohla byť budúcnosť animovaného klipu na Slovensku. V poslednej kapitole predstavím dvojicu mladých autorov Mariána Vredíka a Erika Sikoru, ktorí sa dlhodobo venujú tvorbe animovaných klipov.
- Anthony McCallBřicháčková, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-09-18Práce Jiné filmy Anthony McCalla se zabývá novými možnostmi filmu jakožto média. McCall vytváří světelné instalace, které obklopují diváka v galerijním prostoru. Ve své práci hledám, co ho k vytváření těchto minimalistických filmů vede, kde čerpal inspiraci a co McCalla na jeho tvorbě nejvíce zajímá. I když se na první pohled jeho díla nepodobají filmům tak, jak je známe, přijde mi zajímavé o nich jako o filmech přemýšlet. Anthony McCall nám umožnil vstoupit do abstraktního světa svých filmů. Do světa, kde každý divák hraje hlavní roli.
- ASMRStejskalová, Bára Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-16ASMR je audiovizuální fenomén, který se vyvolává v divákovi pocit fyzického dotyku. Je rozšířený zejména prostřednictvím Youtube platformy. Jeho tvůrci jsou především amatéři, kteří toto odvětví posunuli z jednoduchých videí až na polo-profesionální úroveň s použitím profesionální techniky (velmi citlivé mikrofony, 360° natáčení, používání brýlí na virtuální realitu). Vyvolávání fyzické odezvy prostřednictvím filmu by mohlo velmi obohatit divákům zážitek z díla. Přesto však zůstává ASMR z hlediska filmového průmyslu undergroundem. Cílem této práce je popsat a analyzovat ASMR, srovnat ho s tradiční audio vizuální tvorbou a položit si otázku, zda je možno vyvolávat fyzickou odezvu pomocí stejných principů i během animovaného filmu.
- Dosažení čitelnosti v kresbě pro animovaný filmPospíšilová Kordič, Verica(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-06-01Jaká jsou vlastně specifika kresby lidských postav v charakterové animaci a co je na těchto kresbách pro animaci nejpodstatnější? S jakými problémy v kresbě se potýká umělkyně anebo umělec při vystižení myšlenkových pochodů postav a jak je může řešit? Toto jsou některé z otázek a témat, kterými se zabývám v mé práci. Vycházím z vlastní zkušenosti s kresbou pro animovaný film a z problémů, na které jsem během práce narazila.