Katedra autorské tvorby a pedagogiky / Department of Authorial Creativity and Pedagogy
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra autorské tvorby a pedagogiky / Department of Authorial Creativity and Pedagogy by Subject "autorské divadlo"
Now showing 1 - 9 of 9
Results Per Page
Sort Options
- Autorský přístup k tvorbě divadla s dětmiTichá, Dorota(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-11Záměrem této diplomové práce je hledat možné cesty k autorské tvorbě v dramatické výchově. Podrobně se věnuji představením: "Tati, tatínku!" a "Čokoláda", realizovaným v letech 2013 a 2014, a souboru her. Uvažuji o spoluautorství s dětmi, jde mi o jejich aktivní zapojení při tvorbě představení, (především skrze autorské texty) a o to, jak společnými silami utvářet kulturní zázemí - divadlo, které komunikuje nejen s člověkem, ale i s místem. Věnuji se specifice autorského divadla, zvláště na Katedře Autorské tvorby a Pedagogiky. Kladu si otázky k možným předlohám pro dramatickou výchovu a hledám využití moderních režijních postupů s prvky performance a site specific i sociální působnosti divadla.
- Directing for Devised TheatreLalos, Evangelos(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-25In this thesis I will reflect on my creative journey of being a director for groups working with Devised Theatre. From the first attempts at creating a play and the awareness of the satisfaction I feel during the creation process, to the years at ‘TeArt’ when I learned the hard way what it means to be a director in a group of equals; On my studies in two schools, DAMU and RESAD, and what I learned there improving my skills, to the latest project in which I believe I put all the knowledge I acquired into practice. A reflection that juxtaposes theories on Devised Theatre and Collaborative Creation with my own personal experiences.
- Koncepce vnímání autorského představeníMikulska, Olga(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-26Tato práce se zaměřuje na definici pojmu „skupinové autorské představení“ na základě autorčiných zkušeností získaných během uvádění a rozboru autorského představení Caza casasueños v rámci uměleckého projektu Autorské divadlo v komunitě bez divadelního povědomí, který proběhl v červenci a srpnu 2016 na území Kolumbie. Práce popisuje zrod a vývoj nápadu a zdůrazňuje při tom procesuálnost vzniku autorského představení, jehož podoba je průběžně modifikována na základě specifického vztahu mezi autory-herci a diváky. V hlavní části práce autorka popisuje reakce a zpětnou vazbu, kterou představení a jeho tvůrci obdrželi od účastníků divadelních dílen, jež pořádali v kolumbijském Guadalupe. Prostřednictvím jejich konfrontace se zkušenostmi s obecenstvem z jiných míst v Kolumbii autorka ukazuje, jak se představení měnilo, a podtrhává při tom zejména vliv kultury na obecnější způsob, jímž lidé vnímají realitu. V závěru práce autorka reflektuje příběh vzniku a vývoje skupinového autorského představení ve vztahu k dílům a myšlenkám velkých divadelních tvůrců 20. století – Augustu Boalovi, Eugeniu Barbovi a Jerzymu Grotowskému.
- Mé cesty k autorskému herectvíChrostková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-22Tato práce se věnuje cestám autorky k autorskému herectví v souvislosti se studiem na Katedře autorské tvorby a pedagogiky. První část se zabývá pojmy autorského divadla a autorského herectví v českém i světovém kontextu divadelní tvorby. Druhá část je věnována reflexi a rozboru zkušeností autorky s autorským herectvím. V rámci ní nás v jednotlivých kapitolách autorka seznamuje, jak se utvářely její přístup k autorskému herectví a vývoj její jevištní osobnosti prostřednictvím studia, tvorby autorských prezentací i zkušeností s dalšími divadelními přístupy. Vyústěním této práce je formulace východisek autorského herectví autorky, která vycházejí z pojetí autorského herectví jako otevřené hry, tvořivého jednání a osobnostního rozvoje.
- Práce na společném autorském představení od dialogu o tématu po realizaciVan Wagenenová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-13Práce sleduje vznik a vývoj tří autorských představení, které jsem ve spolupráci s kolegyněmi studentkami realizovala během studia na Katedře autorské tvorby a pedagogiky DAMU. V perspektivě vlastní zkušenosti se snažím zaznamenat specifika této spolupráce, problematiku zkoušení a hraní podle bodového scénáře a podle pevně daného textu. Popisuji, jakým způsobem vývoj ovlivnily reflexe a impulsy od pedagogů. Uvádím některé pracovní postupy a cvičení a také svoje reflexe zkoušení. Přikládám videozáznamy popisovaných představení a příklady bodových scénářů. Jeden byl vytvořen pro zde uvedený projekt a pro srovnání přikládám také jeden bodový scénář vytvořený pro mé sólové představení.
- Režie jako autorská tvorbaBábek, Oskar(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-11Tato práce zkoumá pomocí reflexe osobní zkušenosti režii jako autorskou tvorbu a vztah mezi režisérem a dramatikem.