Katedra autorské tvorby a pedagogiky / Department of Authorial Creativity and Pedagogy
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra autorské tvorby a pedagogiky / Department of Authorial Creativity and Pedagogy by Subject "autorské herectví"
Now showing 1 - 9 of 9
Results Per Page
Sort Options
- Herectví animované tvorbyJarošová, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-22Diplomová práce Herectví animované tvorby reflektuje autorčinu zkušenost, kterou získala propojením oboru animované tvorby a oboru autorského herectví. Pokouší se objasnit a zformulovat, co lze zahrnout do teorie herectví animované tvorby. Následně hledá obecné závěry, které by mohli animátoři či tvůrci autorských animovaných filmů uplatnit ve své praxi. Lze animátora označit za herce? Jaké lze vysledovat principy hereckého projevu animovaných aktérů? Kdo je autorský animátor?
- Honzíkova cesta aneb postřehy hereckého učněVečeřa, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-16V této práci se zabývám herectvím v kontextu toho, co jsem se naučil během studia na Divadelní Akademii Můzických Úmění v Praze (Katedra Autorské tvorby a pedagogiky), ale i v kontextu toho, co jsem naučil ve svém životě. Práce je tudíž v mnoha ohledech spíše osobní výpovědí na téma herectví, než vědeckým pojednáním. V každé z kapitol otevírám nové téma, které se snažím rozebrat a nahlédnout z hlediska adepta herectví. Témata, kterých se napříč prací dotýkám jsou: osobnost herce, autenticita, bezprostřednost, herecké sebevědomí? Své poznatky stran těchto témat popisuji vlastními slovy a poté se je snažím dávat do kontextu s již exitujícími teoriemi. Jako hlavní téma práce vnímám propojenost lidské a herecké existence. Vztah herce k životu, jak ke svému, tak k životům těch ostatních. Hledám vztahy mezi životem a herectvím a snažím se obojí vzájemně dávat do souvislostí. Odvolávám se na své (ale nejen své) zážitky z dětství, dospělosti, studia?V několika intermezzech reflektuji svoje herecké zkušenosti ve vztahu ke konkrétním představením či rolím.
- Mé cesty k autorskému herectvíChrostková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-22Tato práce se věnuje cestám autorky k autorskému herectví v souvislosti se studiem na Katedře autorské tvorby a pedagogiky. První část se zabývá pojmy autorského divadla a autorského herectví v českém i světovém kontextu divadelní tvorby. Druhá část je věnována reflexi a rozboru zkušeností autorky s autorským herectvím. V rámci ní nás v jednotlivých kapitolách autorka seznamuje, jak se utvářely její přístup k autorskému herectví a vývoj její jevištní osobnosti prostřednictvím studia, tvorby autorských prezentací i zkušeností s dalšími divadelními přístupy. Vyústěním této práce je formulace východisek autorského herectví autorky, která vycházejí z pojetí autorského herectví jako otevřené hry, tvořivého jednání a osobnostního rozvoje.
- Od příběhu ke slovuZajíček, Pavel(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-13Pokus o zvědomění procesu psaní, ve kterém se mimoděčně dokazuje, že pohnutkou k tvůrčí a radostné činnosti, může být i něco tak pozornosti nehodného, jako je povinnost vypracovat bakalářskou práci. Další ze závěrů, na které se v práci natrefilo, nechť je formulován takto: Chceme-li, aby věci dávali smysl, je třeba ho v nich odhalit, nebo jim ho dát. Aktivita je každopádně na naší straně, v tomto případě na straně studenta potýkajícího se s úkolem napsat bakalářskou práci, ne na straně bakalářské práce samé.
- Práce na společném autorském představení od dialogu o tématu po realizaciVan Wagenenová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-13Práce sleduje vznik a vývoj tří autorských představení, které jsem ve spolupráci s kolegyněmi studentkami realizovala během studia na Katedře autorské tvorby a pedagogiky DAMU. V perspektivě vlastní zkušenosti se snažím zaznamenat specifika této spolupráce, problematiku zkoušení a hraní podle bodového scénáře a podle pevně daného textu. Popisuji, jakým způsobem vývoj ovlivnily reflexe a impulsy od pedagogů. Uvádím některé pracovní postupy a cvičení a také svoje reflexe zkoušení. Přikládám videozáznamy popisovaných představení a příklady bodových scénářů. Jeden byl vytvořen pro zde uvedený projekt a pro srovnání přikládám také jeden bodový scénář vytvořený pro mé sólové představení.
- Souvislosti pedagogické a herecké kondiceDrástová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Date of thesis defence: 2022-01-17Diplomová práce s názvem Souvislosti pedagogické a herecké kondice je shrnutím a popsáním hlavních tvůrčích pedagogických principů samotné autorky, které se vykrystalizovaly pedagogickou praxí a studentským bytím. Práce si klade za cíl reflektovat autorčiny dosavadní pracovní (tj. pedagogické) a autorské konání a pomoct se rozhodnout, kam po důležitém životním milníku, kterým je ukončení studia, bude diplomantka směřovat.
- Vývoj mé hudební autorské a interpretačn í činnostiDrábková, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-13Práce se zabývá otázkami tvorby a interpretace písní, mírou autorského vkladu v různých hudebních uskupeních, inspirací a vlivy na písňovou tvorbu, vztahy interpreta s autorem a interpreta s divákem a v neposlední řadě dorůstáním k vlastním textům. Je rozdělena do čtyř kapitol. První tři kapitoly pojednávají o potřebě vyjadřovat se psaním písní, o cestě k mé písňové tvorbě a o tom, co mě k tvorbě po tematické i po hudební stránce od útlého věku inspiruje. Ve čtvrté, stěžejní a nejobsáhlejší kapitole se zabývám tvorbou písní, tedy styly a typy skládání a podněty pro jejich tvorbu. Poté rozebírám své textařské sklony a dorůstání ke své vlastní písňové tvorbě. Dále popisuji práci s aranžemi a interpretacemi svých písní, jejich proměny v průběhu času a možné experimenty. Nakonec řeším míru autorského vkladu v různých hudebních uskupeních, otázky různých pojetí interpretace písní, otázky interpreta, který je zároveň autorem, a vztah k divákovi, kde vysvětluji svou představu imaginárního diváka.
- Výzvy k herecké autenticitěCausidisová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-09-22V předložené práci se autorka zabývá hledáním autenticity. Do té míry, do které je to možné se snaží tento pojem vysvětlit. Jaké aspekty jsou k autentickému projevu nápomocné. Jakou roli zde hrají pojmy autorství, meditace, zájem. Nejvíce ji zajímá propojení autentičnosti a herectví. Zda je takové propojení možné a proč se jím zabývat. Ve druhé části dokládá své osobní a profesní zkušenosti jako reflexi svého zkoumání.
- ZPĚTNÁ VAZBASušánková, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-06-06Tato práce se zabývá zpětnou vazbou v semináři autorského čtení, kterou dávají studenti k autorským textům. Autorka se zabývá různými druhy zpětné vazby, strategií připomínkování a jak ovlivňuje zpětná vazba autora. Především reflektuje svoje zkušenosti, které nasbírala během šesti semestrů na semináři autorského čtení.