Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by Subject "americká kinematografie"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
- Million dollar baby a Americký sniperJelínek, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-06-02Tato diplomová práce zkoumá užití formálních, dramaturgických a scenáristických postupů ve dvou filmech Clinta Eastwooda Million Dollar Baby a Americký sniper. Rozborem prvního filmu jsme si ukázali, že způsob užití těchto postupů zde ze strany tvůrců vede k výrazně zkreslenému podání tématu, kterému se film věnuje (eutanazie) a ve výsledku se vůči němu jeví jako značně irelevantní. V případě druhého filmu jsme si pak ukázali, že film, ačkoliv chce být výpovědí a reflexí skutečných událostí (invaze a válka v Iráku), sám sebe z této možnosti diskvalifikuje především tím, že záměrně přehlíží zásadní a obecně známá fakta a jinými použitými postupy se navíc až nebezpečně blíží k hranici mezi filmem a propagandou. Podrobný rozbor některých postupů a s nimi související teze, principy a názory, které se v práci vyskytují, se dají do jisté míry i zobecnit a aplikovat na jiné filmy nebo kinematografii jako takovou.
- Sidney Lumet - Téma určuje stylPavlíček, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-06-02Cílem diplomové práce je seznámit čtenáře s tvorbou amerického režiséra Sidneyho Lumeta a popsat jeho režijní styl, který vychází zásadně z tématu filmu. Práce současně hledá témata a motivy procházející celou režisérovou filmografií.
- Styl filmů Davida FIincheraTěšitel, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-10-08Diplomová práce navazuje na mou bakalářskou práci, která se věnovala tvorbě režiséra Davida Finchera v období rámovaném jednak existencí produkční společnosti Propaganda Films, a jednak běžným standardem natáčení celovečerních snímků na filmový materiál. Nové milénium přineslo pak konec této produkční společnosti a rovněž, alespoň pro Finchera, konec práce s filmovou surovinou. Na základě analýzy jedné signifikantní scény z každého snímku, které Fincher natočil v digitální éře se pokusím determinovat, jakými filmovými postupy je scéna vyprávěna, co jí předchází a co následuje, jakou úlohu hrají v jejím zpracování herci a scénář, v čem je stylisticky zajímavá práce kamery a střihu, co tvoří stylistickou specifičnost Fincherova vyprávění.
- Vliv Bressona na současné filmařeMangano, Paula(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-06-16Abych ukázala, jak se kořeny nejmodernějších hnutí často nacházejí v minulosti, chci se zabývat Bressonem a jeho vlivem na současný film, konkrétně na významné autory, kteří posouvají hranice konvencí. V jeho díle budu analyzovat, jak práce a myšlení mistra, který často stojí v historii kinematografie osamocený, nikdy nebyl součástí žádné skupiny či hnutí, má dodnes podstatný vliv na filmové tvůrce, kteří přetvářejí jazyk a pracovní postupy tvorby filmu. Robert Bresson, který stál stylisticky mimo, avšak umělecky byl poměrně klíčovou postavou, velmi přímo ovlivňuje marginalizované filmaře dnešní doby. Někdy stojí mimo hlavní proud na základě vlastní volby, jindy je to jenom důsledek, to však nehraje roli, neboť jsou to právě oni, kteří ukazují cestu skutečně nezávislých a nových forem filmařství.