Katedra režie - KR / Department of Film Directing
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra režie - KR / Department of Film Directing by Subject "americká kinematografie"
Now showing 1 - 20 of 21
Results Per Page
Sort Options
- Destrukturace divákova hlediskaJeřábek, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-09-14Bakalářská práce se zaměřuje na funkce ústředních postav ve filmech vycházejících z klasické narace. První část rozebírá různé teorie vyprávění a vymezuje základní pojmy a postupy, které jsou následně aplikovány při analýze dvou vybraných filmů Terrence Malicka, autorského režiséra známého nekonvenčním využitím voice-overu při vyprávění v první osobě, které má silný vliv na divákovo hledisko. V poslední kapitole se pokouším o obecnější zasazení výsledků analýzy.
- Krajina ve filmech Kelly ReichardtJirásek, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-05Tato práce se zabývá tvorbou a inspirací jedné z nejvýraznějších režisérek současné americké nezávislé kinematografie, Kelly Reichardt. Cílem textu je seznámit čtenáře s jejím dílem, zejména pak se způsobem, jakým využívá krajinu ve svých filmech. Analýza se týká snímků Wendy a Lucy, Meek’s Cutoff a Certain Women, které představují průřez zásadními momenty autorčiny kariéry.
- Million dollar baby a Americký sniperJelínek, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-06-02Tato diplomová práce zkoumá užití formálních, dramaturgických a scenáristických postupů ve dvou filmech Clinta Eastwooda Million Dollar Baby a Americký sniper. Rozborem prvního filmu jsme si ukázali, že způsob užití těchto postupů zde ze strany tvůrců vede k výrazně zkreslenému podání tématu, kterému se film věnuje (eutanazie) a ve výsledku se vůči němu jeví jako značně irelevantní. V případě druhého filmu jsme si pak ukázali, že film, ačkoliv chce být výpovědí a reflexí skutečných událostí (invaze a válka v Iráku), sám sebe z této možnosti diskvalifikuje především tím, že záměrně přehlíží zásadní a obecně známá fakta a jinými použitými postupy se navíc až nebezpečně blíží k hranici mezi filmem a propagandou. Podrobný rozbor některých postupů a s nimi související teze, principy a názory, které se v práci vyskytují, se dají do jisté míry i zobecnit a aplikovat na jiné filmy nebo kinematografii jako takovou.
- Poetika trapnosti v tvorbě Taiky WaititihoPayne, David(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-23Práce je věnována tvorbě novozélandského režiséra Taiky Waititiho, zejména jeho nejnovějšímu filmu Králíček Jojo (2019). Je případovou studií zvláště zaměřenou na vizuální styl, žánr a poetiku, které jsou srovnávány s filmovým jazykem režisérova staršího současníka Wese Andersona. Cílem práce je definovat filmovou trapnost – trapný gag, observační trapno, a tzv. camp – a identifikovat tyto její různé podoby v díle Andersona a Waititiho. V práci jsou odhalovány paralely ve vizuálním stylu a poetice obou režisérů a definovány specifika Waititiho poetiky a vizuálního stylu tam, kde se od Andersona odlišuje.
- Sidney Lumet - Téma určuje stylPavlíček, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-06-02Cílem diplomové práce je seznámit čtenáře s tvorbou amerického režiséra Sidneyho Lumeta a popsat jeho režijní styl, který vychází zásadně z tématu filmu. Práce současně hledá témata a motivy procházející celou režisérovou filmografií.
- Styl filmů Davida FIincheraTěšitel, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-10-08Diplomová práce navazuje na mou bakalářskou práci, která se věnovala tvorbě režiséra Davida Finchera v období rámovaném jednak existencí produkční společnosti Propaganda Films, a jednak běžným standardem natáčení celovečerních snímků na filmový materiál. Nové milénium přineslo pak konec této produkční společnosti a rovněž, alespoň pro Finchera, konec práce s filmovou surovinou. Na základě analýzy jedné signifikantní scény z každého snímku, které Fincher natočil v digitální éře se pokusím determinovat, jakými filmovými postupy je scéna vyprávěna, co jí předchází a co následuje, jakou úlohu hrají v jejím zpracování herci a scénář, v čem je stylisticky zajímavá práce kamery a střihu, co tvoří stylistickou specifičnost Fincherova vyprávění.
- Udržitelnost a vývoj režijního stylu- Na příkladu tvorby Quentina TarantinaKomárek, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-09-11Práce se zabývá režijním stylem, jeho dlouhodobou udržitelností a vývojem. Tento proces dokumentuje na tvorbě slavného a kontroverzního režiséra Quentina Tarantina. Cílem textu je rozebrat autorovy tvůrčí postupy. Na příkladech několika filmů, které dělí delší časový odstup, ukázat posun jeho metodiky a všímat si zákonitostí, které se v Tarantinových filmech už od ranných prací nemění. Ty pokládají základy pro nové režijní postupy, kterými tento kultovní filmař obohacuje svou další tvorbu, bližší současnosti. Práce analýzou této poetiky vznáší názor na to, proč je Quentin Tarantino považován za jednoho z nejoriginálnějších režisérů posledního dvacetiletí. Reservoir dogs, Jackie Brown, Inglourious Basterds