Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by Subject "autorské herectví"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- Herectví animované tvorbyJarošová, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-22Diplomová práce Herectví animované tvorby reflektuje autorčinu zkušenost, kterou získala propojením oboru animované tvorby a oboru autorského herectví. Pokouší se objasnit a zformulovat, co lze zahrnout do teorie herectví animované tvorby. Následně hledá obecné závěry, které by mohli animátoři či tvůrci autorských animovaných filmů uplatnit ve své praxi. Lze animátora označit za herce? Jaké lze vysledovat principy hereckého projevu animovaných aktérů? Kdo je autorský animátor?
- Mé cesty k autorskému herectvíChrostková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-22Tato práce se věnuje cestám autorky k autorskému herectví v souvislosti se studiem na Katedře autorské tvorby a pedagogiky. První část se zabývá pojmy autorského divadla a autorského herectví v českém i světovém kontextu divadelní tvorby. Druhá část je věnována reflexi a rozboru zkušeností autorky s autorským herectvím. V rámci ní nás v jednotlivých kapitolách autorka seznamuje, jak se utvářely její přístup k autorskému herectví a vývoj její jevištní osobnosti prostřednictvím studia, tvorby autorských prezentací i zkušeností s dalšími divadelními přístupy. Vyústěním této práce je formulace východisek autorského herectví autorky, která vycházejí z pojetí autorského herectví jako otevřené hry, tvořivého jednání a osobnostního rozvoje.
- Práce na společném autorském představení od dialogu o tématu po realizaciVan Wagenenová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-13Práce sleduje vznik a vývoj tří autorských představení, které jsem ve spolupráci s kolegyněmi studentkami realizovala během studia na Katedře autorské tvorby a pedagogiky DAMU. V perspektivě vlastní zkušenosti se snažím zaznamenat specifika této spolupráce, problematiku zkoušení a hraní podle bodového scénáře a podle pevně daného textu. Popisuji, jakým způsobem vývoj ovlivnily reflexe a impulsy od pedagogů. Uvádím některé pracovní postupy a cvičení a také svoje reflexe zkoušení. Přikládám videozáznamy popisovaných představení a příklady bodových scénářů. Jeden byl vytvořen pro zde uvedený projekt a pro srovnání přikládám také jeden bodový scénář vytvořený pro mé sólové představení.
- Souvislosti pedagogické a herecké kondiceDrástová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Date of thesis defence: 2022-01-17Diplomová práce s názvem Souvislosti pedagogické a herecké kondice je shrnutím a popsáním hlavních tvůrčích pedagogických principů samotné autorky, které se vykrystalizovaly pedagogickou praxí a studentským bytím. Práce si klade za cíl reflektovat autorčiny dosavadní pracovní (tj. pedagogické) a autorské konání a pomoct se rozhodnout, kam po důležitém životním milníku, kterým je ukončení studia, bude diplomantka směřovat.