Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by Subject "autorství literárních děl"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Hlas jako výzva k tvorběDrábková, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-09-22Diplomová práce objasňuje základní pojmy z oblasti hlasu a hlasových poruch, zabývá se tvorbou hlasu, funkcí hlasotvorných orgánů a řeší, jaký vliv mají možnosti hlasu a jeho proměnlivost na tvorbu. Autorka se v této diplomové práci snaží odpovědět na otázku, proč je proměnlivost vlastností a možností hlasu pro její tvorbu tak určující. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola vysvětluje základní poznatky o hlase, o hlasotvorných orgánech, které jsou potřebné k hlasovým projevům, o základních vlastnostech lidského hlasu a o jeho vývoji. Ve druhé kapitole je nastíněna problematika hlasových poruch. Podrobně jsou popisovány především hlasové poruchy, jimiž trpí autorka diplomové práce. Tyto hlasové poruchy totiž úzce souvisí s tvorbou, která je analyzována ve třetí kapitole. Třetí kapitola se zabývá způsobem a mírou ovlivnění tvorby hlasem. Stěžejním tématem je zde proměnlivost hlasu, která dává člověku možnost nahlížet na sebe různými způsoby. Dále jsou rozebírány možnosti hlasu, jejich využití a vliv na tvorbu.
- Osobnost tvůrce v dílePitterová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-26V předložené práci se autorka snaží zodpovědět otázky, které ji vyvstaly v průběhu praxe autorské tvorby. Co obnáší inscenovat své vlastní životní zkušenosti a zážitky? V čem tkví nebezpečí jejich zveřejnění? V jaké formě existuje, případně kde je hranice mezi divadelním tvarem a subjektivním vyprávěním? Co je autenticita? Je autenticita automatickým důsledkem osobní zainteresovanosti? Co s sebou nese přistupovat k postavě s odstupem či naopak se silným ponorem? V první části práce se snaží shromáždit konkrétní zkušenosti jako podklady k úvahám o možnostech a smyslu tvorby vznikající v souvislosti s určitými limity, ve „hře s osudem“. Ve druhé části popisuje své další zkušenosti z tohoto okruhu. K otázkám, které se tím postupně vynořovaly, se vrací ve třetí části práce.