Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by Subject "hra na bicí nástroje"
Now showing 1 - 15 of 15
Results Per Page
Sort Options
- Evropská specifika umění hry na bicí nástroje: Základy přirozené hryZhdanovich, Anton(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-06-01Tato práce je souhrnem získaných informací a znalostí o základech, tvořících současnou tradici hry na bicí nástroje v Evropě (převážně Západní). Její hlavním cílem je podpora vývoje oboru bicí nástroje v České republice, obzvlášť ve školách, kde úroveň hry je ve stádiu rozvoje a potřebuje podporu z jiných zdrojů. Během mého magisterského studia na HAMU (2014-2017) jsem se zúčastnil řady mezinárodních akcí v daném oboru, které byly zaměřeny na vývoj mladých hudebníků mé generace po stránce hudební, technické, mentální a estetické. Informace získané ve formě zpětné vazby a komentářů u významných učitelů a interpretů v daném oboru tvoří absolutní fundament teto práce. Uvědomení principů a základů, o nichž se tu bude psát, vyžaduje již přítomnost určených hudebních a životních zkušeností, proto je tato práce určená pro věkovou kategorii od posluchačů středních odborných škol a výš.
- Techniky hry na různé bicí nástroje - specifika a souvislostiBilan, Ladislav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-23Tato práce si klade za cíl přesné vymezení specifik u konkrétních bicích nástrojů a jejich následné zařazení do kontextu s nástroji jinými. V textu jsou pro porovnání uvedeny příklady provedení interpretačního záměru na malý bubínek a na marimbu. Pro přiblížení problematiky bylo použito také několika notových ukázek. Uvědomění si těchto společných jevů má mít za následek větší provázanost této nástrojové skupiny v představách čtenářů a hudebníků.
- Techniky hry na různé bicí nástroje - specifika a souvislostiBilan, Ladislav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-23Tato práce si klade za cíl přesné vymezení specifik u konkrétních bicích nástrojů a jejich následné zařazení do kontextu s nástroji jinými. V textu jsou pro porovnání uvedeny příklady provedení interpretačního záměru na malý bubínek a na marimbu. Pro přiblížení problematiky bylo použito také několika notových ukázek. Uvědomění si těchto společných jevů má mít za následek větší provázanost této nástrojové skupiny v představách čtenářů a hudebníků.
- Techniky hry na různé bicí nástroje - specifika a souvislostiBilan, Ladislav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-23Tato práce si klade za cíl přesné vymezení specifik u konkrétních bicích nástrojů a jejich následné zařazení do kontextu s nástroji jinými. V textu jsou pro porovnání uvedeny příklady provedení interpretačního záměru na malý bubínek a na marimbu. Pro přiblížení problematiky bylo použito také několika notových ukázek. Uvědomění si těchto společných jevů má mít za následek větší provázanost této nástrojové skupiny v představách čtenářů a hudebníků.
- Techniky hry na různé bicí nástroje - specifika a souvislostiBilan, Ladislav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-23Tato práce si klade za cíl přesné vymezení specifik u konkrétních bicích nástrojů a jejich následné zařazení do kontextu s nástroji jinými. V textu jsou pro porovnání uvedeny příklady provedení interpretačního záměru na malý bubínek a na marimbu. Pro přiblížení problematiky bylo použito také několika notových ukázek. Uvědomění si těchto společných jevů má mít za následek větší provázanost této nástrojové skupiny v představách čtenářů a hudebníků.
- Techniky hry na různé bicí nástroje - specifika a souvislostiBilan, Ladislav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-23Tato práce si klade za cíl přesné vymezení specifik u konkrétních bicích nástrojů a jejich následné zařazení do kontextu s nástroji jinými. V textu jsou pro porovnání uvedeny příklady provedení interpretačního záměru na malý bubínek a na marimbu. Pro přiblížení problematiky bylo použito také několika notových ukázek. Uvědomění si těchto společných jevů má mít za následek větší provázanost této nástrojové skupiny v představách čtenářů a hudebníků.
- Techniky hry na různé bicí nástroje - specifika a souvislostiBilan, Ladislav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-23Tato práce si klade za cíl přesné vymezení specifik u konkrétních bicích nástrojů a jejich následné zařazení do kontextu s nástroji jinými. V textu jsou pro porovnání uvedeny příklady provedení interpretačního záměru na malý bubínek a na marimbu. Pro přiblížení problematiky bylo použito také několika notových ukázek. Uvědomění si těchto společných jevů má mít za následek větší provázanost této nástrojové skupiny v představách čtenářů a hudebníků.
- Techniky hry na různé bicí nástroje - specifika a souvislostiBilan, Ladislav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-23Tato práce si klade za cíl přesné vymezení specifik u konkrétních bicích nástrojů a jejich následné zařazení do kontextu s nástroji jinými. V textu jsou pro porovnání uvedeny příklady provedení interpretačního záměru na malý bubínek a na marimbu. Pro přiblížení problematiky bylo použito také několika notových ukázek. Uvědomění si těchto společných jevů má mít za následek větší provázanost této nástrojové skupiny v představách čtenářů a hudebníků.
- Techniky hry na různé bicí nástroje - specifika a souvislostiBilan, Ladislav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-23Tato práce si klade za cíl přesné vymezení specifik u konkrétních bicích nástrojů a jejich následné zařazení do kontextu s nástroji jinými. V textu jsou pro porovnání uvedeny příklady provedení interpretačního záměru na malý bubínek a na marimbu. Pro přiblížení problematiky bylo použito také několika notových ukázek. Uvědomění si těchto společných jevů má mít za následek větší provázanost této nástrojové skupiny v představách čtenářů a hudebníků.
- Techniky hry na různé bicí nástroje - specifika a souvislostiBilan, Ladislav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-23Tato práce si klade za cíl přesné vymezení specifik u konkrétních bicích nástrojů a jejich následné zařazení do kontextu s nástroji jinými. V textu jsou pro porovnání uvedeny příklady provedení interpretačního záměru na malý bubínek a na marimbu. Pro přiblížení problematiky bylo použito také několika notových ukázek. Uvědomění si těchto společných jevů má mít za následek větší provázanost této nástrojové skupiny v představách čtenářů a hudebníků.
- Techniky hry na různé bicí nástroje - specifika a souvislostiBilan, Ladislav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-23Tato práce si klade za cíl přesné vymezení specifik u konkrétních bicích nástrojů a jejich následné zařazení do kontextu s nástroji jinými. V textu jsou pro porovnání uvedeny příklady provedení interpretačního záměru na malý bubínek a na marimbu. Pro přiblížení problematiky bylo použito také několika notových ukázek. Uvědomění si těchto společných jevů má mít za následek větší provázanost této nástrojové skupiny v představách čtenářů a hudebníků.
- Techniky hry na různé bicí nástroje - specifika a souvislostiBilan, Ladislav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-23Tato práce si klade za cíl přesné vymezení specifik u konkrétních bicích nástrojů a jejich následné zařazení do kontextu s nástroji jinými. V textu jsou pro porovnání uvedeny příklady provedení interpretačního záměru na malý bubínek a na marimbu. Pro přiblížení problematiky bylo použito také několika notových ukázek. Uvědomění si těchto společných jevů má mít za následek větší provázanost této nástrojové skupiny v představách čtenářů a hudebníků.
- Techniky hry na různé bicí nástroje - specifika a souvislostiBilan, Ladislav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-23Tato práce si klade za cíl přesné vymezení specifik u konkrétních bicích nástrojů a jejich následné zařazení do kontextu s nástroji jinými. V textu jsou pro porovnání uvedeny příklady provedení interpretačního záměru na malý bubínek a na marimbu. Pro přiblížení problematiky bylo použito také několika notových ukázek. Uvědomění si těchto společných jevů má mít za následek větší provázanost této nástrojové skupiny v představách čtenářů a hudebníků.
- Techniky hry na různé bicí nástroje - specifika a souvislostiBilan, Ladislav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-23Tato práce si klade za cíl přesné vymezení specifik u konkrétních bicích nástrojů a jejich následné zařazení do kontextu s nástroji jinými. V textu jsou pro porovnání uvedeny příklady provedení interpretačního záměru na malý bubínek a na marimbu. Pro přiblížení problematiky bylo použito také několika notových ukázek. Uvědomění si těchto společných jevů má mít za následek větší provázanost této nástrojové skupiny v představách čtenářů a hudebníků.
- Vývoj nároků na interpretaci děl českých skladatelů pro bicí nástroje od 60.let 20.stol. po současnostVeselý, Šimon(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-06-01Tato diplomová práce pojednává o rostoucí tendenci skladatelů české artificiální hudby od 60. let 20. století až po současnost objevovat nové technické možnosti bicích nástrojů a následně je aplikovat do tvůrčího procesu. Práce obsahuje několik poznámek k historickému přehodnocování bicího nástroje jakožto kompozičního činitele v rukou skladatele a jeho emancipace v tvorbě českých skladatelů. Práce obsahuje několik teoretických a interpretačních analýz, konkrétně analýzy děl Miloslava Kabeláče, Marka Kopelenta a Daniela Chudovského. Cílem práce je poukázat na prohlubující se nároky na interpretaci děl soudobé hudby pro bicí nástroje, ale také na rezonující pluralitu a otevřenost různých skladatelských osobností vybraného období.