Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by Subject "americká kinematografie"
Now showing 1 - 11 of 11
Results Per Page
Sort Options
- Destrukturace divákova hlediskaJeřábek, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-09-14Bakalářská práce se zaměřuje na funkce ústředních postav ve filmech vycházejících z klasické narace. První část rozebírá různé teorie vyprávění a vymezuje základní pojmy a postupy, které jsou následně aplikovány při analýze dvou vybraných filmů Terrence Malicka, autorského režiséra známého nekonvenčním využitím voice-overu při vyprávění v první osobě, které má silný vliv na divákovo hledisko. V poslední kapitole se pokouším o obecnější zasazení výsledků analýzy.
- Krajina ve filmech Kelly ReichardtJirásek, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-05Tato práce se zabývá tvorbou a inspirací jedné z nejvýraznějších režisérek současné americké nezávislé kinematografie, Kelly Reichardt. Cílem textu je seznámit čtenáře s jejím dílem, zejména pak se způsobem, jakým využívá krajinu ve svých filmech. Analýza se týká snímků Wendy a Lucy, Meek’s Cutoff a Certain Women, které představují průřez zásadními momenty autorčiny kariéry.
- Poetika trapnosti v tvorbě Taiky WaititihoPayne, David(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-23Práce je věnována tvorbě novozélandského režiséra Taiky Waititiho, zejména jeho nejnovějšímu filmu Králíček Jojo (2019). Je případovou studií zvláště zaměřenou na vizuální styl, žánr a poetiku, které jsou srovnávány s filmovým jazykem režisérova staršího současníka Wese Andersona. Cílem práce je definovat filmovou trapnost – trapný gag, observační trapno, a tzv. camp – a identifikovat tyto její různé podoby v díle Andersona a Waititiho. V práci jsou odhalovány paralely ve vizuálním stylu a poetice obou režisérů a definovány specifika Waititiho poetiky a vizuálního stylu tam, kde se od Andersona odlišuje.
- Udržitelnost a vývoj režijního stylu- Na příkladu tvorby Quentina TarantinaKomárek, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-09-11Práce se zabývá režijním stylem, jeho dlouhodobou udržitelností a vývojem. Tento proces dokumentuje na tvorbě slavného a kontroverzního režiséra Quentina Tarantina. Cílem textu je rozebrat autorovy tvůrčí postupy. Na příkladech několika filmů, které dělí delší časový odstup, ukázat posun jeho metodiky a všímat si zákonitostí, které se v Tarantinových filmech už od ranných prací nemění. Ty pokládají základy pro nové režijní postupy, kterými tento kultovní filmař obohacuje svou další tvorbu, bližší současnosti. Práce analýzou této poetiky vznáší názor na to, proč je Quentin Tarantino považován za jednoho z nejoriginálnějších režisérů posledního dvacetiletí. Reservoir dogs, Jackie Brown, Inglourious Basterds