Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by Subject "audiovizuální tvorba"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Fenomén "Cringe"Kuděla, Kilián(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-12Předkládaná bakalářská práce pojednává o fenoménu „cringe“. Tento anglický pojem, který nemá v českém jazyce ekvivalent, popisuje pocit studu, který člověk zažívá během pozorování trapné situace, v níž se ocitla druhá osoba. Jde tedy o zprostředkovaný, přenesený pocit trapnosti za někoho jiného. Jelikož se jedná o doposud nepříliš probádané téma, věnuji se mu v obecné rovině a pokouším se v práci popsat celkový kontext tohoto fenoménu a jeho projevy a uplatnění v různých oborech. V textu se proto zevrubně věnuji jednak etymologickému vývoji pojmu „cringe“ a příbuzným konceptům v německém jazyce, dále pak obracím svou pozornost k historii fenoménu, popisuji okolnosti jeho vzestupu a rozšíření a naznačuji jeho souvislost s psychologií a filosofií. Důraz ve své práci kladu především na uplatnění „cringe“ v audiovizuální umělecké tvorbě. V této souvislosti se věnuji detailnějšímu rozboru subžánru televizní a filmové komedie „cringe comedy“ a na konkrétních příkladech ukazuji základní mechanismy tohoto žánru. Mimoto se snažím postihnout také vztah „cringe“ a moderních informačních technologií. V rámci tohoto výkladu dokládám za pomoci statistických údajů výrazný vzestup fenoménu „cringe“, který zaznamenal zhruba od počátku tisíciletí.
- Živé programování - metoda, umění a ideologieRouš, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-09-09Cílem této práce je zobrazení a popsání významných stránek nedávno vzniklé formy audiovizuální performance, která se nazývá live coding. Pro tento účel je v práci představena trojice rozdílných způsobů nahlížení na tento fenomén. Předtím než jsou v textu definovány tyto metody nahlížení, je přistoupeno k popisu základních principů překladu zdrojového kódu, které jsou pro praxi live codingu klíčové. První perspektiva pozoruje live coding jako metodu práce, druhá jako formu umění a třetí jej vidí jako ideologické gesto. Pomocí těchto perspektiv se podařilo odkrýt část charakteristických rysů této metody, její kontextualizace v rámci uměleckých tradic a nastínění některých implictních a explicitních ideologických aspektů, jež se k ní vážou. Přínosem práce je vytvoření obecného obrazu tohoto fenoménu v kontextu českojazyčných teoretických prací, které se mu věnují.