Hudební a taneční fakulta - HAMU / Music and Dance Faculty
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Hudební a taneční fakulta - HAMU / Music and Dance Faculty by Subject "19. století"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Basové role v operách Bedřicha SmetanyKovačič, Josef(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-07Diplomová práce se detailněji zaměřuje na basové role v operním díle významného českého skladatele Bedřicha Smetany. Cílem práce je seznámit čtenáře s těmito rolemi, nastínit jejich pěvecká i herecká interpretační úskalí a vytvořit tak jakýsi kompilát informací pro jejich zdařilé studium. První část práce se pro lepší pochopení kontextu kompoziční práce Bedřicha Smetany zabývá životem, dílem a dobou tohoto skladatele. Hlavní část práce pak již pojednává o konkrétních postavách scénických děl Bedřicha Smetany, přičemž k tvorbě této části autor využívá zejména notové podklady jednotlivých oper a částečně také zmiňuje vlastní dosud nabyté interpretační zkušenosti.
- Obnovování tradičních baletů - východiska, možnosti, postupyRafajová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-06-12Má disertační práce se věnuje tématice historicky poučeného obnovování tradičních baletních titulů poslední třetiny 19. století. Představuje prameny a východiska týkající se problematiky, nastiňuje principy a možnosti práce s nimi. Značná část práce se zabývá způsoby zápisu taneční choreografie – slovními i notačními. Srovnává dva slovní popisy Ballabile delle larve z opery Robert ďábel Giacoma Meyerbeera, poté se zaměřuje na systém Stěpanovovy pohybové notace, jenž v samostatné kapitole vysvětluje. Dále věnuje pozornost tzv. Sergejevově sbírce notačních materiálů – představuje ji a blíže analyzuje její možnosti. V závěru se věnuje rovněž aktuální situaci na poli uvádění baletních titulů v historicky poučené interpretaci a zaměřuje se na díla autorů Sergeje Vichareva, Alexeje Ratmanského a Douga Fullingtona.