Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by Subject "americká kinematografie"
Now showing 1 - 11 of 11
Results Per Page
Sort Options
- An Analysis of the Editing of the film SamsaraSaraçi, Enis(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Date of thesis defence: 2023-09-05This thesis examines the editing of the feature film Samsara (2011) by Ron Fricke. Samsara is not a documentary with a traditional narrative; however, the film conveys a very emotional story on a gut level where the narrator is hidden. The methodology used relies on a neoformalist approach and Karen Pearlman's insights on rhythm in film editing. Based on this, an in-depth analysis of each segment of Fricke's film is conducted, concerning not only its semantic and thematic function but also the film's rhythm in evoking the viewer's emotions.
- Duální koncepce postavyŠámal, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-10-05Diplomová práce duální koncepce postavy se zabývá existencí filmů, ve kterých protagonista není divákovou hlavní postavou. Práce zkoumá, na základě jakých principů ke zmíněnému efektu dochází. Jaký vztah k sobě tyto postavy mají a jak se v průběhu vyprávění ovlivňují. Na základě rozborů konkrétních filmových příkladů je vytyčeno několik pravidel, jejichž naplnění přispívá k tomuto efektu. Práce si klade za cíl vysvětlit rozdíl mezi funkcí protagonisty a funkcí hlavní postavy diváka. Zároveň klasifikuje typy příběhů, u kterých k efektu duální koncepce postavy dochází nejčastěji.
- Mezi životem a smrtíVeljanoski, Antonio(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-13Tato diplomová práce je zaměřena na filmové scény či sekvence, ve kterých hlavní postavy přestupují ze života do smrti (tj. umírají) a naopak ze smrti do života. Práce obsahuje shrnutí a rozbory těchto scén jak z hlediska střihového a psychologického, tak z hlediska formálního. V této práci jsou uvedeny pouze nejzásadnější příklady ze světové kinematografie. Ve výběru sekvencí jsou obsaženy nejrůznější případy, které se od sebe odlišují. Cílem práce je rozebrat variace různých příkladů, což usnadní čtenářům této diplomové práce pochopit, v čem a proč jsou střihová skladba a filmová dramaturgie zásadním prvkem tvorby filmového díla a jak ovlivňují chovaní postav z psychologického hlediska. Některé filmy, které se touto tématikou zaobírají, nejsou v této diplomové práci zahrnuty, protože obsahují prostředky, které jsou již použity v jiném filmu, který byl ztvárněn dřív a byl v tomto textu již rozebrán. Práce se věnuje především hraným filmům, nikoli animovaným. Součástí diplomové práce je DVD, na kterém jsou uvedeni skoro všechny rozebíráné scény.
- Psychologická linka jako vyprávěcí prostředekDvořák, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-13Film je medium, které vnímáme jako svět kolem nás. Zároveň má jedinečnou schopnost se podívat i do naší duše. Jelikož film a sen mají blíže, než si můžeme myslet a odkrývá nám tajemství archetypů a jejich význam pro naši společnost. Díky analytické psychologii C. G. Junga a práce Josepha Campbella se tato práce pokouší najít klíč k tomu, jakým způsobem mohou filmy komunikovat psychologickou linkou namísto linky narativní.
- Směry a tendence současné kinematografie na příkladu tvorby Felliniho a SpielbergaPodlejska, Malgorzata(1986)
- Záblesky realityKozáková, Mariana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-09-25V této práci zkoumám realismus ve filmu. Zkoumám už samotný pojem, který je v rámci filmu, jemuž realita matérií samou, komplikovaný. Přes výzkum toho, jak se v našem západním myšlení k realitě vztahujeme, jak o ní myslíme, se dostávám k důležitému vztahu mezi autorem, dílem a divákem. Autor v záblesku reality může na chvíli osvětlit realitu v jejím neuchopitelném smyslu. Nejde o nějaký návod, jak vždy postupovat, ani o obecnou teorii, spíše o výzkum, kdy a jak, se to povedlo v konkrétních případech, ať už v jeskynních malbách, renesanční fresce nebo ve filmech jako “My brother’s wedding” Charlese Burnetta nebo v “La Terra Trema” Luchina Visconito, či v “Husbands” Johna Cassavetese. Zdrojem autentických momentů hodných výzkumů jsou i “dokumentární” texty Jamese Cooka, Michela de Montaigne. Zkoumání autentické řeči mě zavedlo až na večeři ke dvěma diktátorům, Stalinovi i Hitlerovi. Jelikož se ukazuje, že v záblescích reality je důležitá pozice autora, jsou součástí práce i pasáže, které ukazují moje, autorské myšlení, i můj vlastní výzkum práce s autentickým dialogem.