Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by Subject "autorské divadlo"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- Cesta od dramatického textu k autorskému divadluKroupová, Kateřina, 1977-(2004)Date of thesis defence: 2004-01-01
- Divadlo poezie?Razím, Daniel(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-01ABSTRAKT Diplomová práce Divadlo poezie? zkoumá specifický druh českého alternativního divadla, založený na tvůrčí autorské práci s literárními texty. Zabývá se jeho charakteristikou, druhovým vymezením a problematikou nepříliš výstižného názvu, který tuto oblast divadelní tvorby označuje. Souhrnně popisuje jeho scénické prostředky a inscenační postupy. Sleduje jeho historii, související s dějinami tzv. uměleckého přednesu a avantgardními uměleckými směry meziválečného období, od počátků až do nedávné minulosti a současnosti (která dosud nebyla systematicky popsána a zhodnocena). Připomíná inspirační zdroje a dobový kontext vývoje tohoto druhu divadla, podává přehled o inscenacích, s nimi souvisejících divadelních souborech a důležitých tvůrčích osobnostech. Uvádí mnoho odborných citací a autentických materiálů, zejména dobových recenzí a vzpomínek pamětníků. Zamýšlí se také nad smyslem, uměleckými přínosy i riziky tohoto způsobu divadelní práce a nad jejími budoucími perspektivami – zejména ve vztahu k tvůrčí práci s literárními texty a k jejich uměleckému zprostředkování veřejnosti a v souvislosti s pedagogickou činností a zájmy výchovné dramatiky.
- Divadlo, které se chce setkat se svým divákemVáňová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-05-28V této diplomové práci se zabývám zkušenostmi a poznatky získanými při práci na vlastním autorském sólovém projektu INSCENACE přes HRAnice / PLAY Through The Borders. Na základě deníkových zápisů nejdříve zachycuji proces vzniku inscenace od prvních myšlenek po výsledný jevištní tvar. Dále sleduji proměny několika repríz v souvislosti s rozdílným kontextem jejich uvedení pro různé divácké skupiny v různých zemích světa. Na závěr se zamýšlím nad možnostmi a smyslem divadla, které se chce setkat se svým divákem, a nad významem zkušenosti, jakou takové divadlo může přinést tvůrci, herci a divákům.