Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by Subject "autorské právo"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Smluvní vztahy v divadleHůlková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-06-07Tato bakalářská práce si klade za cíl vytvoření souboru v divadle nejčastěji využívaných smluvních typů a jejich konkrétních využití v divadelní praxi. V úvodních pasážích nalezne čtenář informace o právních formách, ve kterých může divadlo působit. Důležitou součástí práce je analýza obecné právní úpravy smluvních typů, se kterými se v divadle můžeme nejčastěji setkat. Závěrečná pojednání patří aplikaci smluvních typů do divadelní praxe. V této kapitole se tedy věnuji konkrétním divadelním profesím a smluvním typům, které s nimi divadlo může uzavřít. Předkládaná bakalářská práce by se mohla stát pomocným materiálem studentům Katedry produkce Divadelní fakulty Akademie múzických umění v Praze, ať už při studiu nebo při realizaci nových divadelních projektů.
- Vývoj ekonomických a autorskoprávních podmínek dramatické tvorby ve viktoriánském LondýněVeselá, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-02-03Tato bakalářská práce mapuje ekonomické a legislativní podmínky dramatiků ve viktoriánském Londýně, tedy mezi lety 1837 a 1901. Práce se zaměřuje na vývoj a změny ve výši a formě odměňování dramatiků v divadlech West Endu i East Endu a postupný rozvoj zejména autorskoprávní ochrany ve Velké Británii. Práce dále popisuje fungování a rozsah cenzury, stejně jako možnost dramatiků své hry knižně publikovat. Práce je strukturovaná do tří částí, z nichž první se zabývá především ekonomickými otázkami, druhá právní problematikou s důrazem na copyright a cenzuru a třetí je případovou studií dramatika Oscara Wilda, na jehož příkladu ukazuji principy popsané v prvních dvou částech a postupné změny ve společenském statutu této profese. Cílem této práce je poskytnout čtenáři stručný náhled do fungování divadelní scény viktoriánského Londýna z pohledu dramatika.
- Vznik a užití divadelního kostýmuKošťálová, Natálie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-09-10Tato bakalářská práce se věnuje problematice vzniku a užití divadelního kostýmu v inscenaci v Česku. Kostým prochází mnoha fázemi, od výroby po zařazení do divadelního skladu, případně jeho následné vyřazení či další využití. Většinu z těchto fází provází autorská práva výtvarníka kostýmu. Tato práce obsahuje popis vztahu kostýmního výtvarníka s inscenačním týmem, vzniku kostýmu, jeho funkce v divadelní inscenaci a jeho funkce po derniéře inscenace, to vše ve spojení s právy výtvarníka jako autora. Cílem práce je pochopení práce a práv výtvarníka kostýmní výpravy a popsání správného způsobu jejich dodržování. Práce se zaměřuje převážně na činoherní inscenace v kamenných divadlech s občasným komentářem k inscenacím alternativním.