Katedra zpěvu a operní režie / Department of Voice and Opera
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra zpěvu a operní režie / Department of Voice and Opera by Subject "bel canto"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Belkantové centrum Mirelly FreniVrábĺová, Agneša(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-02Diplomová práca prezentuje osobnosť Mirelly Freni v pozícii pedagóga. Zameriava sa na jej didaktické projekty - od krátkodobých pedagogických aktivít až po zriadenie inštitútu CUBEC, medzinárodného belcantového centra v talianskej Modene. Práca podrobne zachytáva priebeh vzniku CUBEC, analyzuje systém prijatia ako aj vyučovací systém na CUBEC. Záverečnú časť práce tvorí konfrontácia poznatkov o pedagogických kvalitách Mirelly Freni s osobnou skúsenosťou autora práce. Práca zároveň obsahuje kapitoly zo života Mirelly Freni. Zachytáva najdôležitejšie momenty - počnúc detstvom až po ukončenie profesionálnej kariéry. Záver diplomovej práce prezentuje osobný pedagogický prínos Mirelly Freni pre autora práce.
- Komparace pěvecké techniky "bel canto" a klavírní "kantilény"Žigmundová, Adriana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-06-03Práce si klade za cíl přiblížit faktory ovlivňující způsob vzniku „zpívající či dýchající“ fráze v klavírním a pěveckém pojetí. Zaměřuje se na pěveckou techniku bel canto, kterou popisuje a dále pak umožňuje vykrystalizovat základním myšlenkám v kontextu s klavírní kantilénou, jež jsou všeobecně známé. Ty ale dále zpracovává v konkrétních souvislostech, aby za pomoci srovnání hmatatelnější klavírní terminologie konkrétněji vyobrazila abstraktní obrysy pěveckého světa. Protože práce pojednává o ryze praktickém tématu, zaobírá se konkrétními aspekty tvorby tónu v rámci hudební fráze a pracuje i s dogmaty, jež vznikly jednoduše mylným výkladem konkrétní technické problematiky či působením střídání dobových požadavků.