Oddělení hudebně teoretických disciplin / Department of Musical-theoretical Disciplines
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Oddělení hudebně teoretických disciplin / Department of Musical-theoretical Disciplines by advisor "ŠTILEC, Jiří"
Now showing 1 - 20 of 22
Results Per Page
Sort Options
- Benefiční koncerty a jejich hudební a sp olečenský přínosDietzová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-07Bakalářská práce je studií o zorganizování veřejného koncertu pro dobročinné účely. V první části se nachází základní informace z historie benefice a podrobně se věnuje přípravám koncertů. Druhá část obsahuje výsledky dotazníku pro širokou veřejnost a rozhovory s pořadatelem a charitativní organizací. Třetí část popisuje konkrétní benefiční projekty z osobní zkušenosti. Cílem práce je zmapovat úspěšné uspořádání benefice a zjistit, co je jejím přínosem.
- Business plán: hudebně-taneční klubSluková, Karla(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-13Tato bakalářská práce s názvem Business plán: Hudebně-taneční klub se zabývá vytvořením podnikatelského plánu klubu, ve kterém se bude propojovat živá hudba a tanec. Klub by se měl specializovat na taneční styly salsa, swing, argentinské tango a latinskoamerické tance. Cílem práce je zhodnocení reálnosti tohoto podnikatelského záměru. V první části práce teoreticky popisuji a rozebírám, co je to podnikatelský plán a jaké jsou jeho náležitosti, v druhé části specifikuji můj podnikatelský záměr a zkoumám historii a potenciál jednotlivých stylů. Ve třetí praktické části zpracovávám samotný business plán, včetně finanční analýzy. Na jeho základě v závěru práce vyhodnotím životaschopnost a rentabilitu zamýšleného hudebně-tanečního klubu.
- Crowdfunding: Metody, možnosti a využití v českém hudebním průmysluProšková, Radka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-07Diplomová práce se věnuje problematice crowdfundingu, jeho metodám a možnostem, s ohledem na využití v oblasti českého hudebního průmyslu. První část práce objasňuje základní pojmy z oblasti fundraisingu a snaží se tak definovat crowdfunding a zasadit jeho mechanismy jak do historického kontextu, tak do kontextu alternativního financování kultury v současnosti. Formou eseje jsou zde nastíněny proměny hudebního průmyslu na světovém i domácím trhu od druhé poloviny dvacátého století po současnost, v nichž je možné spatřovat prvotní impulzy k vyhledávání alternativních zdrojů financování kultury, zejména hudby. Teoretická část dále vysvětluje, jak probíhají nebo by měly probíhat crowdfundingové kampaně a jaká jsou jejich specifika. Práce mapuje vznik a fungování crowfundingu v zahraničí a v českém prostředí, zaměřuje se na provozovatele poskytující platformu k realizaci crowdfundingových kampaní a provádí jejich analýzu a porovnání. Výzkumná část práce pak popisuje mechanismy crowdfundingových kampaní, zaměřených na hudbu v českém prostředí, v praxi. Prostřednictvím dvou případových studií přináší kvalitativní analýzu úspěšných hudebních projektů, které využily v letech 2012 a 2014 možnosti crowdfundingu v českém hudebním průmyslu. Součástí obou studií jsou nestrukturované rozhovory se zadavateli a tvůrci kampaní, z nichž plynou specifika, výhody i nedostatky využití crowdfundingu v hudbě.
- Fungování hudebních interpretačních kurzů se zaměřením na Mezinárodní letní klarinetové kurzy Domažlice a Mezinárodní interpretační kurzy Ostrava.Čermáková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-06-08Bakalářská práce Fungování hudebních interpretačních kurzů se zaměřením na Mezinárodní letní klarinetové kurzy Domažlice a Mezinárodní interpretační kurzy Ostrava se zaměřuje především na pořadatelskou stránku konkrétních příkladů interpretačních a mistrovských kurzů. Od doby, kdy princip mistrovských kurzů začal praktikovat maďarský virtuos Franz Liszt se z kurzů stala důležitá součást vývoje každého mladého hudebního interpreta. Tato práce se na konkrétních příkladech snaží ukázat jak mohou interpretační kurzy vzniknout a co vše je nutné zařídit pro jejich plynulý průběh. Oba konkrétní případy mají svou specifickou náplň a cíl. Pořadatelsky snazší cestu zvolila v případě kurzů v Domažlicích Ludmila Peterková. Zve si ze zahraničí jen jednoho lektora a specializuje se na mladší účastníky kurzů. Naproti tomu Igor Františák, hlavní organizátor kurzů v Ostravě, má před sebou každý rok těžký úkol ve vyrovnání finančních nákladů za všechny zahraniční lektory, kteří jsou na kurzy zváni. Takové interpretační kurzy ale zas dokáží přilákat o mnoho víc zájemců ze stran starších studentů i profesionálů.
- Hudba tisíců - Mahler Jihlava. Historie a současnost mezinárodního hudebního festivalu.Kroužková, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-06-08Práce se zabývá především historií, fungováním a financováním Mezinárodního hudebního festivalu Hudba tisíců - Mahler Jihlava.Zahrnuje přehled jednotlivých ročníků, dramaturgické záměry, propagaci festivalu, pořadatele a finanční zajištění. Detailně rozebírá projekt Gustav Mahler Jubilee 2010/2011. Zabývá se také osobností Gustava Mahlera a částí jeho života stráveného v Jihlavě. Je zde shrnutí, jak Jihlava a kraj Vysočina uctívá památku světového skladatele. Samostatná kapitola se zaměřuje na vývoj festivalu obecně, výběr největších světových i českých festivalů, jejich vznik a zaměření.
- Hudba v médiíchPodhola, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-07Diplomová práce na téma Hudba v médiích se zaměřuje především na moderní médium hudební streaming. Analyzuje dosavadní vývoj a zvažuje možnosti jeho budoucího rozvoje.
- Hudební vysílání Českého rozhlasuBělorová, Klára-Noemi(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-04Tato bakalářská práce je přehledem různých rovin užívání hudby ve vysílání Českého rozhlasu. V první kapitole se zabývá vývojem užíváním hudby na pozadí historických událostí a institucionálního rozvoje rozhlasu, v dalších kapitolách pak hudebním formátem, hudební tvorbou a hudebními pořady na jednotlivých stanicích ČRo - jak celostátních, tak regionálních, či pouze digitálně šířených. Při psaní této práce bylo čerpáno z literatury zabývající se historií Českého rozhlasu a vybranými fenomény světa médií, z internetových stránek (zejména domácího serveru Českého rozhlasu) a samotného poslechu vysílání ČRo. Závěr práce sestává ze zhodnocení v jednotlivých kapitolách popisovaných aktivit ČRo v kontextu české hudební scény a světového mediálního trhu.
- K financování kulturního sektoru v České republiceKrejča, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-13Tato diplomní práce nahlíží na oblast kulturního sektoru v České republice, na jeho fungování, strukturu a systémy financování. Jako základní, volí pohled ekonomický a analytický. Práce pojednává o prostředí, ve kterém kulturní produkt vzniká, o prostředí, ve kterém je realizován a o finančních mechanismech, které vznik produktu umožňují. Na základě analýzy konkrétních dat uvažuje nad efektivitou fungování některých subjektů a nad smysluplností jejich finančních, řídících a produkčních mechanismů. Práce analyzuje základní zdroje financování kulturního sektoru v CR a na základě poznaného se pokouší navrhnout nové možné metody a modifikace stávajícího financování, vedoucí k větší efektivitě a možnému lepšímu fungování subjektů působících v rámci tohoto sektoru, jakož i sektoru samotného. Jde však pouze o relevantní pokus, návrh, pokus, který může přispět ke zlepšení stávající situace. Avšak definitivně nalézt nová efektivní řešení financování kulturního sektoru, zefektivnit jeho současný systém fungování či vyřešit některé problémy s jeho fungováním spojené není a ani nemůže být cílem této práce.
- Kulturní a tržně-ekonomická hlediska přenosů operních představení z Metropolitní opery v New Yorku (MET)Krejča, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-06-08Bakalářská práce Kulturní a tržně-ekonomická hlediska přenosů operních představení z Metropolitní opery v New Yorku (Met) si klade za cíl zmapovat jeden z produktů Metropolitní opery v New Yorku, produkt přímých přenosů operních představení ve vysoké kvalitě rozlišení obrazu, produkt Live in HD. Její snahou je zachytit vývoj úspěšného produktu uplatňujícího se na kulturním poli v době blízké jeho vzniku, zároveň však v dostatečném odstupu pro to, aby mohla zachytit jeho rozvoj a výkonnost. Komparuje podmínky uplatnění produktu (v širším kontextu fungování kulturního trhu) v USA a v ČR, objasňuje principy fungování produktu, zkoumá distribuční i propagační síť potřebnou k jeho šíření a poukazuje na určité prvky a momenty jako na zdroj možné inspirace pro kulturní trh v České republice. Tato práce je v českém prostředí v tomto rozsahu zatím ojedinělá.
- Nové digitální formy a způsoby prodeje notových materiálůStaňová, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-04Diplomní práce pojednává o nových digitálních formách hudebnin, prodeje notových materiálů a podává návrh na realizaci a možnosti financování projektu databáze spartovaných hudebních pramenů. Úvodní kapitola je věnována vymezení pojmu digitalizace, ochraně a zabezpečení digitálních dat a dále je pojednáno o digitalizaci jako předmětu české kulturní politiky. Druhá kapitola se zabývá digitálními a digitalizovanými notovými materiály, přičemž jsou uvedeny hudebně notační softwary a jejich funkce a dále neziskové elektronické zdroje hudebnin. Ve třetí kapitole je přiblížen vývoj institutu hudebního nakladatelství a prodeje hudebnin a popisován rozvoj autorského práva v oblasti hudby. Závěrečná čtvrtá kapitola předkládá návrh pro realizaci a možné financování projektu databáze spartovaných hudebních pramenů.
- Pražský filmový orchestr - analýza fungováníKroužková, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-13Práce se zabývá především fungováním studentského symfonického tělesa Pražský filmový orchestr. Je zde zachyceno jeho působení od založení až po desetileté výročí, které probíhá v roce 2014. Detailně je rozvedena organizační struktura tělesa, finanční zajištění, organizace koncertní činnosti, repertoár. Zabývá se též nutnou změnou v názvu této právnické osoby vzhledem ke změně občanského zákoníku. Poslední z částí uvádí příklady velkých projektů filmové hudby světové úrovně a jejich organizační specifika. Nechybí ani uvedení dalších těles s podobným zaměřením. Stručně je zde nastíněn vývoj a historie filmové hudby od němého filmu až ke zlatému věku Hollywoodu a nejslavnějším světovým skladatelům filmové hudby.
- Problematika financování symfonických těles v České republice.Hannsmann, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-27Magisterská práce - Problematika financování symfonických těles v České republice? se snaží ukázat na příkladu 14 symfonických orchestrů v České republice celou řadu problémů, kterým jsou tato tělesa vystavena. Na vývoji profesionálních těles v minulosti se snažím vysvětlit, že provozování hudby splňující vyšší dobové estetické nároky nikdy nebylo soběstačné a záviselo podobně jako dnes na blahovůli svých donátorů. Hodnocení provozu symfonických orchestrů u nás je ztíženo vysokou variabilitou základních podmínek a poměrně značnou nepřesností zveřejňovaných údajů. Zveřejnil jsem všechny veřejně dostupné údaje o financování 14 symfonických orchestrů a snažil se ukázat na největší rozdíly v dotacích od jejich zřizovatelů a zakladatelů. V závěru jsem se snažil ukázat na možné nástiny řešení trvalého podfinancování profesionálních hudebních souborů v České republice.
- Projekt soukromé hudební školyŠvehláková, Zdeňka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-07Tato bakalářská práce je zaměřena na téma soukromých hudebních škol v České republice. Práce se skládá ze tří částí. První část pojednává o dějinách českého hudebního školství od středověku do 20. století. Druhá část se věnuje hudebnímu vzdělávacímu systému od roku 1989 do současnosti. Zahrnuty jsou všechny stupně školství: základní, střední (konzervatoře) a vysoké umělecké školy. Hlavní pozornost je zaměřena na základní stupeň hudebního školství, především na porovnání státních škol, soukromých škol a dalších forem uměleckého vzdělávání v České republice. Třetí část je věnována tématu založení soukromé hudební školy. Cílem je popsat postup při zakládání firmy, nezbytné předpoklady podnikatele a povinnosti spojené s podnikáním v České republice. Dále jsou uvedeny formy marketingu školy a postup při hledání klientů i vhodných zaměstnanců.
- Projekty inspirované El Sistema a možnosti realizace obdobného projektu v ČRRežová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-27Diplomová práce navazuje na bakalářskou práci El Sistema - Jedinečný systém hudebního vzdělávání ve Venezuele téže autorky z roku 2010, aktualizuje ji a rozšiřuje o oddíly Projekty inspirované El Sistema a Možnosti realizace obdobného projektu v ČR. Ve druhém oddílu poskytuje komplexní pohled na šíření projektu v celosvětovém měřítku a hlavní tendence popisuje na třech praktických příkladech z Velké Británie, Argentiny a Německa. Třetí oddíl se zabývá výchozí situací v ČR, pozicí neziskového sektoru, konkurenčním prostředím a možnostmi financování obdobného projektu v českém prostředí. Práce se snaží na základě studia dostupných materiálů i vlastních zkušeností přinést materiál ke srovnání, zamyšlení a k možné implementaci obdobného projektu v českém prostředí.
- Realizace koncertu THE TENORSBoháčová, Gabriela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-13Tato práce se zabývá charakteristikou prolínání žánrů opery a popu a následně popisuje vznik uskupení Tři tenorů, kteří se stali pro tento trend ikonou a vytvořili fenomén. Praktická část se zabývá reálným popisem příprav, průběhu a zhodnocení koncertu s úspěšným kanadským uskupením The Tenors, jež vychází právě z již zmíněného trendu prolínání žánrů a fenoménu Tří tenorů.
- Současná situace českých vydavatelství v alternativní a undergroundové hudběKovalová, Terezie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-13Tato práce se zabývá otázkou, zda je vůbec možné zpopularizovat nebo proslavit alternativní či undergroundový projekt. K analýze jsem si vybrala pět vydavatelství, Minority records, Starcastic, Polí5, Citysurfer a Quazidelict. Původně jsem do práce chtěla zahrnout také vydavatelství a happeningovou agenturu AM180 spolu s jejich festivalem Creepy Teepee, ale i přes opakovanou snahu se mi nepovedlo zkontaktovat její zakladatele. Po určitém průzkumu jsem došla ke zjištění, že si tato komunita nepřeje být nijak navenek prezentována a celkově se velmi brání jakékoliv propagaci v mainstreamových médiích. Práce je zpracována netradiční formou, vzhledem k absolutnímu nedostatku informací o všech těchto vydavatelstvích jak v tištěných, tak v online médiích, jsem se rozhodla pro formu osobního rozhovoru. Proto bych zároveň omluvila i slangové vyjadřování aktérů rozhovorů. Dokresluje svět, o kterém je pojednáváno. Aby došlo ke konfrontaci názorů, pro všechny rozhovory jsem užila velmi podobnou sadu otázek, které se měnily pouze v závislosti na specializaci daného vydavatelství. Klíčová slova: vydavatelství, alternativní hudba, undergroundová hudba, subkultury
- Současná situace českých vydavatelství v nonartificiální hudbě.Kovalová, Terezie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-06-08Cílem této práce bylo zhodnotit současný vývoj českých vydavatelství v neartificiální hudbě, primáně za posledních pět let. Práce se také zabývá digitální produkcí, současnou situací v oblasti pirátství a ACTA a také se zabývá tématem ?Loudness war?. Práce je doplněna o rozhovor s předním českým producentem Janem P. Muchowem.
- Srovnání ekonomického provozu Gymnázia Jana Nerudy a Hudební školy hlavního města PrahyKrálová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-06-08Stěžejními body mé práce jsou části zabývající se ekonomickým provozem Gymnázia Jana Nerudy a Hudební školy hlavního města Prahy a spoluprácí těchto dvou institucí. Abych se mohla věnovat tématu Srovnání ekonomického provozu Gymnázia Jana Nerudy a Hudební školy hlavního města Prahy, musela jsem nejprve uvést historické zázemí všech zúčastněných škol. Poslední kapitola týkající se porovnání gymnaziálního studia s hudebním zaměřením s konzervatořemi v České republice je již jen poslední zajímavostí týkající se hudebních tříd Gymnázia Jana Nerudy. V průběhu letošního roku, došlo k přetvoření hudebních tříd Gymnázia Jana Nerudy a Hudební školy hlavního města Prahy v novou instituci pod názvem Gymnázium a Hudební škola hlavního města Prahy. I přes to, že Gymnázium a Hudební škola hlavního města Prahy bude i nadále raritou v Českém školství, není důvod se domnívat, že by došlo k jejímu zániku.
- Strategický management v malých uměleckých organizacíchŽák, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-13Cílem této bakalářské práce je představit teoretické minimum z oblasti strategického managementu aplikovatelného v chodu malých uměleckých organizací. Zázemí autorů použité literatury a dalších informačních zdrojů je (až na výjimky) ne-umělecké. Stěžejní část je věnována přínosu M. Portera (teorie konkurenčních výhody), W. Chan Kima a Reneé Mauborgne (Blue Ocean Strategy) a okrajově také M. Kaiserovi (strategické plánování v umění). Popsané teoretické koncepce jsou přiblíženy na řadě reálných příkladů kulturních organizací. Zvláštní důraz je kladen na globální význam internetu a informačních technologií. Ze stejného důvodu jsou do skupiny malých uměleckých organizací zařazeny také startupy.
- Transformace kultury a kulturních institucí v ČRKasík, Libor(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-07Předmětem této diplomové práce je analýza oblastí souvisejících s tématem transformace kultury, tedy změn jejího financování, vlastnictví, či právního prostředí, v návaznosti na proměnu samotného kulturního paradigmatu a na porovnání s vybranými zeměmi, jejichž historický vývoj i současnost jsou navzájem odlišné. Práce popisuje důvody výběru tématu, zmiňuje rozdílné přístupy k oblasti kultury, vysvětluje současný proces změny kulturního paradigmatu a porovnává kulturní politiky a systémy České republiky se situací ve Francii, Velké Británii a USA. Dokument rovněž nastiňuje možné varianty vývoje pojetí kultury v České republice a definuje metodiku směřující k získání podkladů pro možnost zodpovědného rozhodování o budoucím systému kultury v ČR.