Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "KORČÁK, Jakub"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Dramatický text jako závazné východisko k prostorové realizaciTretiag, Štěpán(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-18Na konkrétních příkladech mé praktické bakalářské práce se snažím zpětně popsat a reflektovat naše scénické řešení hry Pohřešované jihoafrické autorky Rezy de Wet. Podstatou moderní činoherní režie je mít text hry jako předlohu, která se stává východiskem k jeho interpretaci a následnému převedení na jeviště. Právě cestě od prvotní interpretace až ke konečné scénické realizaci bych se chtěl věnovat. V první části se budu zabývat tvorbou fyzického prostoru, tedy scénografií. Pokusím se nastínit, co nás vedlo k její konečné podobě a jaké to má opodstatnění v textu hry. A hlavně jakou má možnost stát se prostorem dramatickým. Konkrétněji řečeno jakou tvoří platformu pro herce, aby z ní mohli vycházet, a do jaké míry je dokáže provokovat k jednání. Ve druhé části se již budu věnovat prostoru dramatickému, tedy prostorovému vyjádření vztahů a témat. Opět se pokusím zpětně popsat, jestli a jak se nám podařilo docílit jevištního obrazu, který funguje jako zhmotněná metafora. Budu pojednávat převážně o mimoslovním jednání, ale se zřetelem, že dramatický text nám tvoří základní východisko k realizaci.
- Inscenační potenciál současné ruské hryKačmarčík, Josef(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-16Tato práce se věnuje současné ruské dramatice a možnostem jejího inscenování. Autor se snaží najít základní specifika tohoto divadelního proudu, to vše s přihlédnutím k vlastní bakalářské inscenaci hry Murlin Murlo Nikolaje Koljady. V první části práce se snaží popsat vývoj moderního ruského dramatu, jeho současný stav a nejvýznamnější představitele. Zvláštní prostor je věnován právě osobě Nikolaje Koljady, který sehrál ve vývoji současného ruského dramatu velmi podstatnou úlohu. V závěru této části se autor věnuje rozboru základních znaků ruské dramatiky. Druhá část je pak věnována reflexi inscenace Murlin Murlo a rozboru práce na ní. V obou těchto částech je pak řešena základní otázka, zda by měly být současné ruské hry inscenovány na českých jevištích a jaká pozitiva by mohly do našeho divadelního prostředí přinést.
- Režisér v procesu zkoušení s hercemMalota, Vít(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-09-10Práce se zabývá rozborem různých aspektů spolupráce režiséra s hercem. Autor vychází z klauzurní inscenace Proces, dle předlohy stejnojmenného románu Franze Kafky. Autor si klade za cíl najít společná témata před začátkem inscenačního procesu a následně rozebírá postup při interpretaci postav. Nakonec popisuje samotnou práci na bakalářské inscenaci. Jako stěžejní se při práci s hercem ukazují vzájemný dialog a tvůrčí svoboda herců s přesnou znalostí motivací a cílů jednání. Cílem této práce je reflektovat co nejdetailněji společnou práci režiséra a herců na cestě k srozumitelnému jevištnímu tvaru.