Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by Year of creation
Now showing 1 - 20 of 72
Results Per Page
Sort Options
- Pirandellova hra Každý má svou pravdu jako dramaturgický a režijní problémBartoš, Zdeněk, 1975-(2003)Date of thesis defence: 2003-01-01
- Příběh ve hře Martiny Kinské Jen takDobiášová, Tereza, 1981-(2004)Date of thesis defence: 2004-01-01
- Práce s hercem v Euripidovi a ve WilderoviMikeska, Petr, 1975-(2004)Date of thesis defence: 2004-01-01
- Komediálnost A.P. Čechova a princip hry při zkoušení MedvědaKhek, Pavel, 1978-(2004)Date of thesis defence: 2004-01-01
- Drama otevřené formy: význam scény, střih a montáž v Büchnerově VojckoviSchmitt, Katharina, 1979-(2004)Date of thesis defence: 2004-01-01
- Konkretizace dramatické situace v textu s vysokou mírou abstrakceVokoun, Martin, 1983-(2005)Date of thesis defence: 2005-01-01
- Scénologický rozbor inscenace hry I. Villqista Bez kyslíkuPácl, Štěpán, 1982-(2005)Date of thesis defence: 2005-01-01
- Dramaturgická analýza tří současných herFrydrychová, Magdalena, 1982-(2005)Date of thesis defence: 2005-01-01
- Temporytmus inscenace a jeho sdělovací funkcePenev, Nikolaj(2005)Date of thesis defence: 2005-01-01
- Rukopis režiséra a stylŠpinar, Daniel(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-20
- Interpretace nebo adaptaceMálková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-20
- Poetické divadlo, jeho dramatičnost a divadelnostSlouková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-20
- Mediální obrazy v současné dramaticeKolečko, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-20
- Téma a volba jevištních prostředkůFrič, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-20
- Herec, režisér a text v autorském a klasickém činoherním divadleTošovský, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-20
- Čechovovy Tři sestry a jejich současná generační reflexeBárta, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19Bakalářská práce Čechovovy Tři sestry a jejich současná generační percepce (Možnosti a úskalí interpretace textu) vychází z dramaturgické analýzy hry Antona Pavloviče Čechova a dále zkoumá možností jeho současného inscenování. Text dramatu konfrontuje se dvěma nyní uváděnými inscenacemi a všímá si jejich podobné tendence k aktualizaci dramatu do doby nedávné normalizační minulosti.
- Postmoderní divadelnost v tvorbě Viliama KlimáčkaPáleníková, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-27Viliam Klimáček je považovaný za najznámejšieho a najúspešnejšieho súčasného slovenského dramatika, nazývaného aj "slovenský Čechov". Jeho tvorba je úzko spätá s bratislavským divadlom GUnaGU, ktorého je spoluzakladateľom. Od roku 1985 tu pôsobil ako amatérsky herec, muzikant, režisér, autor a spoluautor. Klimáčkova poetika a inscenačný štýl GUnaGU, ktoré sa od začiatku vzájomne ovplyvňovali, nesú určité známky postmodernej estetiky. Chcela by som v tejto práci preskúmať klimáčkovskú divadelnosť, jej špecifické črty ako aj vlastnosti, ktoré ju zaraďujú do širších umeleckých súvislostí. Moja anlýza bude založená nielen na teoretickom výskume, ale aj na praktickej skúsenosti z inscenovania jednej z jeho hier - Márie Sabíny.
- Prozaický text, jeho dramatizace a jeho inscenováníSamec, Matěj(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-27Jako téma své bakalářské práce jsem si vybral reflexi svých zkušeností z letošního roku, při kterých jsem objevil jakýsi specifický druh dramaturgické práce, a sice dramatizaci prozaického textu. Kdo jiný má mít dramatizování za úkol, ne-li právě dramaturg: člověk, jehož místo se podle nejrůznějších divadelních definic nachází ?někde mezi divadlem a literaturou?? Hledal-li jsem nějaký praktický smysl oboru, který studuji, pak právě práce na dramatizaci vyjevila se mi jako smysluplná ukázka praktické dramaturgie. Jako dramatizátor se stávám tím, kdo se zabývá literaturou ? prózou, aby ji mohl adaptovat pro divadelní představení.